خطاهای وردپرس

رفع خطا 503 Service Unavailable در وردپرس | ارور 503

هرگاه که با خطا 503 Service Unavailable در وردپرس روبرو شویم، دیگر امکان دسترسی به سایت برای ما وجود ندارد. خطا 503 هم دقیقا مثل خطا 502، نشان‌دهنده یک خطا از سمت سرور سایت است که موجب می‌شود سایت ما بارگذاری نشود. در قسمت زیر، پیام‌های مختلف خطا 503 را می‌توانید مشاهده کنید.

Service Unavailable
Http/1.1 Service Unavailable
HTTP Server Error 503
503 Error
HTTP Error 503 The service is unavailable
HTTP 503
Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable – DNS Failure
HTTP Error 503

حالا با این مقاله آموزشی در وبلاگ سایت ابزار وردپرس قصد داریم به شما نحوه رفع خطا 503 را آموزش دهیم.

دلیل خطا 503 Service Unavailable

همان‌طور که متوجه شدید، خطا 503 از سمت سرور سایت می‌باشد. در قسمت زیر، یک لیست برای شما تهیه کرده‌ایم و به عوامل موثر در ایجاد خطا 503 اشاره کرده‌ایم.

  • اختلال در افزونه‌های سایت
  • مشکلات قالب وردپرس
  • خطا کدهای PHP
  • بروزرسانی سرور
  • کمبود منابع سرور

رفع خطا 503 Service Unavailable

حالا که با دلایل ایجاد خطا 503 در وردپرس آشنا شدید، همراه ما باشید تا با ارائه راه‌حل‌های مختلف به سراغ رفع این خطا برویم. 😉

بررسی افزونه‌ها

اگر مشکلی در افزونه‌های سایت شما وجود داشته باشد، ممکن است عملکرد سرور را دچار اختلال کنند. به همین دلیل باید یکبار تمام افزونه‌های سایت را به کلی غیرفعال کنید. البته به دلیل خطا 503 Service Unavailable شما نمی‌توانید وارد پیشخوان وردپرس شوید. در نتیجه باید از طریق هاست وارد عمل شوید و نام پوشه Plugins را جهت غیرفعال کردن افزونه‌ها تغییر دهید. قبلا یک مقاله با عنوان “آموزش کامل غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس” برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن، پلاگین‌های سایت را غیرفعال کنید.

اگر با این کار مشکل سایت شما برطرف شد، نتیجه می‌گیریم که یکی از افزونه‌ها دچار اختلال شده است. در نتیجه یکی‌یکی پلاگین‌های سایت خود را فعال کنید و ببینید کدام افزونه باعث خطا در وب‌سایت شده است. البته ما قبلا یک مقاله درمورد اختلال افزونه‌ها با عنوان “تداخل افزونه‌ها در وردپرس | دلایل و راه‌حل‌ها” برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم که می‌توانید از آن هم استفاده کنید.

مشکلات قالب وردپرس

اگر از منابع معتبر، قالب وردپرس خریداری نکنید؛ ممکن است سایت شما با مشکلات مختلفی از جمله خطا 503 Service Unavailable مواجه شود. در نتیجه همیشه برای خرید قالب وردپرس دقت کنید و از منابع معتبر خرید کنید. حالا برای اینکه بتوانید قالب سایت را بررسی کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید.

  1. از کنترل پنل هاست وارد قسمت File Manager شوید.
  2. حالا به مسیر Public_HTML / wp-content / themes بروید.
  3. روی پوشه قالب کلیک راست کرده و گزینه Rename را کلیک کنید.
  4. کافی است در پایان نام قالب، کلمه Old را اضافه کرده و روی گزینه Rename کلیک کنید.
تغییر نام قالب
تغییر نام پوشه قالب

با این کار قالب سایت شما غیرفعال می‌شود. حالا مجددا سایت خود را رفرش کنید. اگر خطا 503 از بین رفته بود، به این معنا است که قالب وردپرس سایت شما دچار مشکل شده است و سریعا باید این موضوع را به پشتیبان قالب اطلاع دهید.

توجه: ممکن است با انجام این کار با یک صفحه سفید مواجه شوید. اما اصلا مهم نیست. هدف ما از انجام این کار، بررسی قالب سایت است و مطمئن شویم که مشکل از سمت قالب وردپرس نمی‌باشد.

تغییرات در کدهای PHP

در صورتی که اخیرا تغییراتی روی فایل‌های اصلی سایت اعمال کرده‌اید، سریعا برگردید و آن‌ها را به حالت پیشفرض برگردانید. چرا که ممکن است با اعمال تغییرات مختلف، سایت شما دچار اختلال شود و این موضوع می‌تواند یکی از عوامل اصلی ایجاد خطا 503 Service Unavailable در وردپرس باشد.

البته اگر با استفاده از دو روش قبل مشکل شما حل نشد، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از ویدئو آموزش آپدیت دستی وردپرس، یکبار وردپرس را آپدیت کنید. (البته قبل از انجام این کار فراموش نکنید حتما باید یکبار از سایت بک‌آپ بگیرید.) اینگونه به احتمال زیاد خطا 503 از بین خواهد رفت.

بروزرسانی سرور

گاهی اوقات هم مشکل واقعا از سمت شما نیست و سرور سایت در حال بروزرسانی می‌باشد. در واقع شرکت‌های هاستینگ هر از مدتی تصمیم به بروزرسانی سرور سایت می‌کنند. همین موضوع می‌تواند باعث خطا 503 Service Unavailable در سایت شما شود. بهترین کار این است که مدتی صبر کنید و مجددا سایت خود را رفرش کنید. اگر مشکل از بین رفت، یعنی سرور درگیر بروزرسانی بوده است و جای نگرانی وجود ندارد.

کمبود منابع سرور

آخرین موردی که می‌تواند موجب بروز این خطا در وب‌سایت شما شود، کمبود منابع سرور است. در واقع اگر قالب و افزونه‌های سایت شما منابع زیادی را از هاست درگیر کنند، شما با خطا 503 روبرو می‌شوید. البته ناگفته نماند ترافیک زیاد سایت شما هم می‌تواند یکی از عوامل اصلی کمبود منابع سرور باشد. در چنین مواقعی باید یک تیکت به پشتیبان هاست ارسال کنید و این موضوع را سریعا گزارش کنید.

نتیجه‌گیری کلی درمورد خطا 503

در این مقاله متوجه شدیم که عامل اصلی نمایش خطا 503، وجود مشکل از سمت سرور سایت است. همچنین به تمام دلایلی که موجب رخ دادن خطا 503 Service Unavailable می‌شود، اشاره کردیم. سپس به سراغ راه‌حل‌ها و روش‌های حل این خطا رفتیم. حالا اگر شما هم تجربه‌ای در رفع این خطا دارید، خوشحال می‌شویم در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا