آموزش سئو سایت چندزبانه افزونه wpml

( پنجشنبه ، 6 اردیبهشت سال 1403 )

حق کپی ویدئو

مجاز نمی باشد.

شما اینجا هستید :

جلسه دوازدهم

آموزگار :

فریبا فریادی

سلام دوستای خوبم ، در این جلسه قصد داریم که از فضای ترجمه سازی محتوا بیرون بیاییم و سراغ سئوی چند زبانه برویم..‌ ( ادامه مطلب … )

ابزار وردپرس بُزرگ ترین مرجع وردپرس ایران!

آنچه توانسته ایم لطف خدا بوده است ، ابزار وردپرس بعنوان یکی از مراجع بزرگ طراحی وب و وردپرس در حال فعالیت می باشد 🙂

ابزار وردپرس بُزرگ ترین مرجع وردپرس ایران!

آنچه توانسته ایم لطف خدا بوده است ، ابزار وردپرس بعنوان یکی از مراجع بزرگ طراحی وب و وردپرس در حال فعالیت می باشد 🙂

خرید محصول ویدئو بالا

جهت خرید کلیک کنید.

فریبـــا فریــادی

فعالیت در زمینه وب و دیجیتال مارکتینگ ، مدرس دوره های آموزشی طراحی سایت و تبلیغات در سطح اینترنت …

فریبـــا فریــادی

فعالیت در زمینه وب و دیجیتال مارکتینگ ، مدرس دوره های آموزشی طراحی سایت و تبلیغات در سطح اینترنت …

آموزش سئو سایت چندزبانه افزونه wpml

( پنجشنبه ، 6 اردیبهشت سال 1403 )

آموزش سئو سایت چندزبانه

سئو سایت (SEO) درواقع بهینه ­سازی موتورهای جستجو برای بهبود عملکرد سایت براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر است. حالا سئو سایت چندزبانه که به آن سئو بین ­المللی هم گفته می­شود باعث افزایش ترافیک وب­سایت از کشورها و زبان­های مختلف می­شود. درواقع شما با به­ جای بهینه ­سازی وب­سایت خود فقط برای یک کشور و زبان خاص، آن را برای کشورها و زبان ­های مختلف بهینه می­کنید. اگر شما بتوانید وب­سایت خود را بطور گسترده و جهانی گسترش دهید . کاربران شما از سراسر دنیا باشند، به دست ­آوردهای چشمگیری در عرصه بین­ المللی دست خواهید یافت.

اگر به مباحث سئو علاقه دارید و می­خواهید با روش ­های اصولی و استاندارد، سایت خود را به رتبه­های اول گوگل برسانید، به شما پیشنهاد می­کنیم آموزش جامع و رایگان سئو را دنبال کنید.

 در این قسمت از دوره آموزش طراحی وب­سایت چندزبانه با افزونه WPML، می‌خواهیم درباره سئو سایت چند زبانه صحبت کنیم، اما قبل از آن لازم است که بعضی از مقدمات مهم برای سئو مثل فرمت URL را با هم بررسی کنیم.

به خاطر دارید که در جلسات گذشته با نصب و پیکربندی افزونه WPML آشنا شدیم . در زیرمنوی “زبان­ ها”، زبان و سوئیچرهای آن را به وب­سایت اضافه کردیم. حالا می­  خواهیم باز هم به این قسمت برگردیم تا تنظیمات بیشتری که برای بهبود سئو سایت هستند را بررسی کنیم.

پس در پیشخوان وردپرس منوی “وردپرس چندزبانهßزبان­ ها” را انتخاب کنید و با ما همراه باشید.

فرمت URL زبان

شما با استفاده از این بخش، می‌توانید آدرس اینترنتی یا همان  URLصفحات وب­سایت در زبان­ های مختلف برای مشاهده محتوایی که قرار است به کاربرانتان نمایش داده شود را تنظیم کنید.

  • زبان ­ها مختلف در دایرکتوری ­ها
  •  با انتخاب این گزینه محتوای سایت شما که به زبان­ های دیگر ترجمه شده­ اند در یک دایرکتوری خاص یا در یک زیر شاخه خاص به کاربر نمایش داده می شود. مانند: com/en

با فعال کردن این گزینه از شما خواهد پرسید که آیا می‌خواهید برای زبان پیش فرض وب‌سایت خود هم این قابلیت را فعال کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم که این کار را برای زبان فارسی سایتتان که زبان پیش‌فرض است انجام ندهید.

  • یک دامنه متفاوت برای هر زبان
  •  اگر می‌خواهید برای هر زبان سایت یک ساب­دامین متفاوت و جداگانه تعیین کنید این گزینه را فعال نمایید . دامنه مورد نظر خود را برای هر زبان در کادر مشخص شده بنوسید.
  • نام زبان به عنوان پارامتر اضافه شده است
  •  با فعال کردن این گزینه، زبان سایت به عنوان یک پارامتر به URL اضافه خواهد شد. مانند: com/?lang=en

درست است که تنظیمات به صورت پیش‌فرض بر روی این گزینه قرار دارد. ولی بهتر است که گزینه اول را فعال کنید. به علت اینکه URL شما بسیار مرتب‌تر به کاربران نمایش داده خواهد شد.

تغییر مسیر زبان مرورگر

به وسیله تنظیمات این قسمت، WPML می­تواند بطور خودکار بازدیدکنندگان را بر اساس زبان مرورگری که از آن استفاده می­کنند هدایت کند. درواقع می‌توانید تعیین کنید که به­عنوان مثال اگر زبان مرورگر کاربرتان انگلیسی بود، زبان سایت هم به صورت خودکار برای او انگلیسی شود. درست است که این قابلیت بسیار خوب است اما باید توجه داشته باشید که شاید زبان مرورگر کاربر با زبان مورد استفاده آن یکی نباشد. پس فعال کردن این گزینه می‌تواند مفید نباشد. اما همانطور که در جلسات قبل گفتیم شما می‌توانید با استفاده از افزونه Country IP Specific Redirections   و با شناخت IP آن کاربر، تشخیص دهید که در چه کشوری ساکن است و از چه زبانی استفاده می‌کند.

برای آشنایی با این افزونه و تنظیم آن برای کشورهای مختلف آموزش مدیریت ترجمه ­ها در WPML را مشاهده کنید.

تنظیمات سئو

در این قسمت با فعال کردن گزینه “زبان‌های جایگزین را در بخش Head نمایش دهد” یک لینک Hreflang را در هدر خود فعال می‌کنید. در واقع تگ Hreflang به موتور جستجو می‌گوید که یک صفحه خاص را (صفحه‌ای با زبان فارسی یا انگلیسی) برای چه کشورهایی و چه مناطق جغرافیای نمایش دهد. این امکان را حتماً باید برای وب‌سایت‌های چند زبانه فعال کنید.

سئو محتوای سایت

برای سئو محتوای سایت ­های بین ­المللی و به زبان­ های دیگر، به یکی دیگر از ضمیمه­ های جانبی چندزبانه به نام WP-SEO_multilingual نیاز دارید. همچنین باید حتماً افزونه Yoast SEO را روی وردپرس خود نصب کنید.

ابتدا به بخش برگه‌ها بروید و بر روی گزینه ویرایش برگه مورد نظر خود کلیک نمایید. سپس به قسمتی که افزونه Yoast SEO در اختیار ما قرار می‌دهد مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تمام جزئیاتی که برای سئو در این صفحه ایجاد کردید را باید برای نسخه انگلیسی سایت هم اجرا کنید. با انجام این کار می‌توانید سایت خود را برای هر دو زبان موجود سئو نمایید.

امیدواریم که توضیحات این جلسه برای شما مفید واقع شده باشد. در قسمت بعدی از دوره جامع آموزش طراحی سایت چند زبانه همراه ما باشید. می‌خواهیم افزونه‌های جانبی WPML را مورد بررسی قرار دهیم و توضیحات بسیار کاملی را در اختیار شما کاربران عزیز و گرامی قرار دهیم.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

9 دیدگاه. Leave new

فهرست