محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا (Cornerstone Content) چیست

محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا (Cornerstone Content)، به اصلی‌ترین و مهم‌ترین محتوای سایت گفته می‌شود. حالا در این مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس همراه ما باشید که قصد داریم اطلاعات کاملی در رابطه با محتوای کرنر استون (Cornerstone Content) در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. همچنین به شما توضیح خواهیم داد که محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا، چه تاثیری بر سئو (SEO) سایت خواهد گذاشت و شما چگونه می‌توانید چنین محتوایی را در سایت خود ایجاد کنید. 😉

محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا چیست؟

همان‌طور که گفته شد، معمولا مهم‌ترین و بهترین صفحه‌های سایت را به عنوان محتوای کرنر استون (Cornerstone Content) انتخاب می‌کنند. چنین صفحاتی معمولا محتوای بسیار طولانی و کاملی دارند. همیشه باید محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادی را بروزرسانی کنید و به صورت مرتب روی محتوای آن نظارت داشته باشید. زیرا زمانی که شما یک صفحه از سایت را به عنوان محتوای کرنر استون (Cornerstone Content) انتخاب می‌کنید، باعث می‌‎شود رتبه‌های بهتری نسبت به سایر صفحات در نتایج جستجو کسب کنید.

تاثیر محتوای کرنر استون (Cornerstone Content) بر سئو (SEO)

محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادی، تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت می‌گذارد. برای مثال اگر قصد دارید وب‌سایت خود را در زمینه طراحی سایت با وردپرس بهینه کنید، کار سختی است. اما یک راه‌حل ساده و آسان وجود دارد که بتوانید رتبه‌های بهتری در نتایج جستجوی گوگل (SERP) کسب کنید؛ آن هم استفاده از محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا است. در واقع اگر محتواهای زیادی در رابطه با موضوع طراحی سایت با وردپرس در سایت خود منتشر کرده‌اید و نتوانسته‌اید رتبه‌های خوبی را کسب کنید، به دلیل استفاده نکردن از محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا است. بهترین راه برای دستیابی به رتبه‌های برتر در نتایج جستجو، استفاده از محتوای کرنر استون (Cornerstone Content) است.

در واقع زمانی که شما مقالات مشابه زیادی در سایت خود منتشر می‌کنید، باید یک محتوای اصلی نیز مشخص کنید و برای موتورهای جستجوگر تعیین نمایید که این محتوا، از سایر محتواهای منتشر شده، اهمیت بیشتری دارد. یعنی اگر تاکنون بیش‌از 6 مقاله برای موضوع طراحی سایت با وردپرس نوشته‌اید، باید یکی از محتواها را به عنوان محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادی مشخص کنید. یا اگر هیچکدام از محتواهای شما کامل و جامع نیست، یک محتوای جدید بنویسید؛ به صورتی که بسیار کامل و جامع باشد و بتوانید به تمام مقاله‌های منتشر شده در رابطه با موضوع طراحی سایت با وردپرس لینک دهی کنید. انجام این کار تاثیر بسیار زیاید بر سئو (SEO) سایت می‌گذارد. 🙂

ساختار محتوای کرنر استون (Cornerstone Content)

محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادی، جایگاه بسیار ویژه و مهمی در سایت دارد. به صورت کلی بهتر است محتواهای کرنر استون (Cornerstone Content) در صفحه اصلی سایت وجود داشته باشند و به راحتی بتوان روی آن‌ها کلیک کرد. همچنین باید تمام محتواهای مشابه را به محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا لینک کنید. انجام همین کار کوچک، باعث می‌شود پیوندهای داخلی خوبی داشته باشید و به مرور زمان قطعا رتبه‌های بهتری در نتایج جستجوی گوگل (SERP) کسب می‌کنید. برای درک بهتر این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید محتواهای زیادی در رابطه با موضوع طراحی سایت با وردپرس منتشر کرده‌اید. حالا در کنار تمام این محتواهای منتشر شده، باید یک محتوای کامل و جامع منتشر کرده باشید که بتوانید تمام محتواهای دیگر را به آن لینک کنید. با انجام همین کار برای موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، مشخص خواهید کرد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین محتوای سایت شما کدام است. همان‌طور که گفته شد، انجام این کار تاثیر بسیار زیادی بر رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجو می‌گذارد.

چطور محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا را مشخص کنیم؟

محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادی را باید با دقت بسیار زیادی انتخاب کنید. البته انتخاب محتواهای کرنر استون (Cornerstone Content) کار سخت و دشواری نیست، اما با این وجود بسیاری از مدیران سایت توجه‌ای به این موضوع نمی‌کنند. در واقع شما باید مهم‌ترین، کامل‌ترین و معتبرترین محتواهای سایت را به عنوان محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادی انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب محتواهای کرنر استون (Cornerstone Content)، سوالات زیر را از خودتان بپرسید.

استفاده از افزونه‌های سئو برای مشخص کردن محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادی

محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا به قدری مهم است که افزونه‌های سئو وردپرس نیز یک گزینه برای مشخص کردن آن‌ها در اختیار شما قرار داده‌اند. در ادامه این مقاله نحوه مشخص کردن محتواهای کرنر استون (Cornerstone Content) را در افزونه‌های Yoast seo پریمیوم و رنک مث پرو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. همچنان همراه ما باشید. 😉

اگر از افزونه یوست سئو استفاده می‌کنید، یک بخش به نام محتوای شاخص وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید گزینه “نشانه گذاری بعنوان محتوای مهم” را روشن کنید.

مشخص کردن محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا در افزونه یوست سئو

اگر هم از افزونه رنک مث استفاده می‌کنید، یک گزینه به نام “این نوشته یک محتوای پایه است” وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن محتواهای کرنر استون (Cornerstone Content) را مشخص کنید.

مشخص کردن محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا در افزونه رنک مث

البته اگر از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده می‌کنید، ممکن به جای گزینه “این نوشته یک محتوای پایه است”؛ گزینه “This post is Pillar Content” به شما نمایش داده شود.

مشخص کردن محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا در افزونه رنک مث (ویرایشگر کلاسیک)

به همین راحتی که مشاهده کردید می‌توان با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس، محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا را مشخص کرد.

5 مرحله مهم برای محتوای کرنر استون (Cornerstone Content)

به صورت کلی بهتر است یک بررسی جامع و کامل روی محتواهای نوشته شده و کلمات کلیدی مهم داشته باشید. سپس برای هر دسته‌بندی در سایت، باید حداقل یک محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا داشته باشید. در این قسمت حالا می‌خواهیم 5 گام مهم برای انتخاب یا نگارش محتوای کرنر استون (Cornerstone Content) را به شما عزیزان آموزش دهیم.

  1. درمورد انتخاب کلمه کلیدی مناسب به خوبی تحقیق کنید.
  2. اگر نمی‌خواهید یک محتوای جدید بنویسید، باید یکی از بهترین محتواها را به عنوان محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادی انتخاب کنید.
  3. محتوای کرنر استون (Cornerstone Content) را باید به خوبی برای موتورهای جستجوگر سئو و بهینه‌سازی کنید.
  4. علاوه‌بر محتوای سنگ بنا یا محتوای بنیادی، باید سایر محتواهای سایت هم سئو شده و بهینه‌سازی شده باشند.
  5. سایر محتواهای مرتبط سایت را به محتوای کرنر استون (Cornerstone Content) لینک کنید.

نتیجه‌گیری کلی

در این مقاله به خوبی متوجه شدیم که محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا تاثیر بسیار زیادی بر سئو (SEO) و رتبه‌بندی سایت می‌گذارد. در واقع با انجام این کار سایت شما یک ساختار مشخص خواهد داشت و به خوبی پیشرفت خواهید کرد. تکنیک‌های سئو و بهینه‌سازی سایت بسیار ساده هستند. اما متاسفانه بسیاری از مدیران و تولید کنندگان محتوا با این تکنیک‌ها آشنا نیستند. امیدواریم با این مقاله آموزشی توانسته باشیم به شما همراهان عزیز سایت ابزار وردپرس کمک کرده باشیم. 🙂

خروج از نسخه موبایل