رفع خطا به‌روزرسانی دیگری در جریان است در وردپرس

گاهی اوقات ممکن است هنگام بروزرسانی یک قالب یا افزونه، با خطا به‌روزرسانی دیگری در جریان است یا Another Update Currently In Process روبرو شوید. در واقع اگر هسته اصلی وردپرس مشغول به بروزرسانی یکی از افزونه‌ها یا قالب سایت باشد، شما با این خطا مواجه می‌شوید. حالا در این مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس همراه ما باشید تا در رفع خطا به شما کمک کنیم.

دلیل خطا Another Update Currently In Process

در واقع اگر شما بخواهید یک قالب یا افزونه سایت را آپدیت کنید و با خطا به‌روزرسانی دیگری در جریان است در وردپرس روبرو شوید، یعنی یکی دیگر از افزونه‌ها یا قالب سایت شما در حال بروزرسانی است. در نتیجه هنگامی که یک افزونه یا قالب دیگری در حال آپدیت و بروزرسانی می‌باشد، شما نمی‌توانید افزونه یا قالب دیگری را بروزرسانی کنید. این خطا به دلیل گزینه core_updater.lock در پایگاه داده (Data Base) وردپرس به وجود می‌آید. حالا در ادامه درمورد نحوه رفع خطا توضیح می‌دهیم.

حل خطا به‌روزرسانی دیگری در جریان است

در بسیاری از موارد، نیازی نیست که شما عملیات خاصی برای رفع این خطا انجام دهید. چرا که پس از گذشت چند دقیقه (نهایتا 20 دقیقه) عملیات بروزرسانی به اتمام می‌رسد و شما دیگر با خطا Another Update Currently In Process مواجه نخواهید شد. اما گاهی مواقع این موضوع مدیران سایت را اذیت می‌کند و می‌خواهند هر چه سریع‌تر خطای ایجاد شده را رفع کنند. برای این کار کافی است از روش زیر برای حل این خطا استفاده کنید. 😉

رفع خطا از طریق پایگاه داده

برای اینکه بتوانید خطا به‌روزرسانی دیگری در جریان است یا Another Update Currently In Process را در وردپرس رفع کنید، کافی است وارد پایگاه داده شوید و گزینه core_updater.lock را به کلی حذف کنید. اگر دقیقا نمی‌دانید که چطور باید این کار را انجام دهید، مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید.

ورود به قسمت phpMyAdmin در کنترل پنل دایرکت ادمین

ابتدا از طریق کنترل پنل هاست وارد قسمت phpMyAdmin شوید. سپس از قسمت سمت چپ روی نام پایگاه داده‌ای که برای وب‌سایت خود ساخته‌اید کلیک کنید. حالا جداول مختلفی به شما نشان داده خواهد شد که باید از بین آن‌ها wp_options را پیدا کنید و روی گزینه Browse کلیک کنید.

wp-option در پایگاه داده وردپرس

مجددا یک لیست جدید به شما نمایش داده خواهد شد که از بین آن‌ها باید مورد core_updater.lock را پیدا کنید و به کلی آن را حذف کنید. دقیقا با انجام این کار، خطا به‌روزرسانی دیگری در جریان است یا Another Update Currently In Process در وب‌سایت شما از بین خواهد رفت.

نتیجه کلی

در پایان متوجه شدید که این خطا در وردپرس بسیار عادی است و پس از 20 دقیقه از بین خواهد رفت. اما با این وجود با یک روش بسیار کاربردی و 100 درصد قطعی به شما آموزش دادیم که چطور این خطا را به کلی از بین ببرید. اگر با سوالی یا مشکلی هنگام رفع خطا برخورد کردید، کافی است در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن در رفع خطا به شما عزیزان کمک می‌کنند. 🙂

خروج از نسخه موبایل