آموزش کامل رفع مشکل آپلود تصویر در وردپرس

اگر یک وب‌سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی کرده‌اید، ممکن است با مشکل آپلود تصویر در وردپرس مواجه شده باشید. معمولا هنگام روبرو شدن با این مشکل، خطای HTTP Error ظاهر می‌شود؛ یا پیغام “خطایی هنگام بارگذاری پرونده پیش آمده. دوباره تلاش کنید.” را هنگام بارگذاری تصویر، مشاهده می‌کنید.

مشکل آپلود تصویر در وردپرس، واقعا فاجعه است! به دلیل اینکه دیگر نمی‌توانید هیچ تصویری روی وب‌سایت خود بارگذاری کنید. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم با این مقاله آموزشی، به شما در رفع این مشکل کمک کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

کمبود سرعت اینترنت و مشکل ارتباط با سرور

در اکثر مواقع، مشکل آپلود تصویر در وردپرس مربوط به سرعت اینترنت و ارتباط با سرور سایت است. برای اینکه مطمئن شوید مشکل از ارتباط با سرور سایت و سرعت اینترنت است؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم یک تصویر با حجم کمتر از 10 کیلوبایت را روی سایت خود بارگذاری کنید. اگر تصویر با موفقیت روی سایت آپلود شد، باید سریعا این موضوع را به پشتیبان هاست اطلاع دهید.

در واقع زمانی که ارتباط شما با سرور سایت قطع می‌شود، دیگر نمی‌توانید هیچ فایلی روی سایت خود بارگذاری کنید. البته این موضوع به راحتی قابل حل است. کافی است شما با شرکت هاستینگ خود تماس بگیرید و این موضوع را پیگیری کنید.

کش شدن جاوا اسکریپت

دلیل دیگری که ممکن است موجب به وجود آمدن مشکل آپلود تصویر در وردپرس شده باشد، کش شدن جاوا اسکریپت است. در واقع اگر جاوا اسکریپت وب‌سایت شما کش شده باشد، باعث ایجاد اختلال در بارگذاری تصاویر روی سایت می‌شود. در نتیجه برای اینکه متوجه شوید مشکل از کش شدن جاوا اسکریپت سایت است، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  1. از طریق کنترل پنل هاست، وارد قسمت File Manager شوید و روی پوشه Public_HTML کلیک کنید.
  2. روی پوشه wp-content کلیک کنید و سپس وارد پوشه Uploads شوید.
  3. اگر پوشه‌ای با نام Js_Cache وجود داشت، آن را حذف کنید تا مشکل سایت شما برطرف شود.

اگر پوشه‌ای با نام Js_Cache مشاهده نکردید، یعنی مشکل سایت شما از قسمت دیگری است. پس به سراغ راه‌حل بعدی می‌رویم.

ناسازگاری افزونه‌ها

ناسازگاری افزونه‌ها، باعث ایجاد مشکلات زیادی در وردپرس می‌شود. در نتیجه برای اینکه 100 درصد مطمئن شوید مشکل آپلود تصویر در وردپرس از افزونه‌های سایت است، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید. همچنین می‌توانید مقاله “غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس” را مطالعه کنید.

  1. پس از ورود به پیشخوان وردپرس، به مسیر افزونه‌ها > افزونه‌های نصب شده بروید.
  2. تمام افزونه‌های نصب شده را انتخاب کنید و سپس همه آن‌ها را غیرفعال کنید.
غیرفعال کردن افزونه‌ها

پس از اینکه تمام افزونه‌های سایت خود را غیرفعال کردید، مجددا یک تصویر روی سایت بارگذاری کنید. اگر تصویر به درستی روی سایت آپلود شد، یعنی یکی از افزونه‌های سایت شما باعث اختلال شده است که نمی‌تواستید تصویر بارگذاری کنید.

مشکل در فایل‌های اصلی وردپرس

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث ایجاد مشکل آپلود تصویر در وردپرس شود، اختلال در فایل‌های سیستمی وردپرس است. برای حل این مشکل، کافی است نسخه وردپرس سایت خود را بروزرسانی کنید. اگر هم وردپرس سایت شما آپدیت است، باید از روش دستی عملیات بروزرسانی را انجام دهید.

بررسی سطح دسترسی پوشه آپلود در وردپرس

سطح دسترسی پوشه آپلود، اگر به درستی تنظیم نشده باشد، می‌تواند باعث ایجاد مشکل آپلود تصویر در وردپرس شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم سطح دسترسی پوشه آپلود را مورد بررسی قرار دهید. برای اینکه بتوانید سطح دسترسی پوشه آپلود را در وردپرس بررسی کنید، کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  1. از طریق کنترل پنل هاست، وارد قسمت File Manager شوید.
  2. وارد Public_HTML شوید و سپس روی پوشه wp-content کلیک کنید.
  3. حالا روی پوشه Uploads کلیک راست کرده و گزینه Set Premissions (یا Change Premissions) را کلیک کنید.
  4. کافی است Premissions این پوشه را روی عدد 755 قرار دهید.
  5. اگر پوشه‌های دیگری، درون پوشه Uploads دارید؛ لازم است سطح دسترسی آن‌ها را نیز به 755 تغییر دهید.
تنظیم سطح دسترسی یا Premissions در کنترل پنل دایرکت ادمین

به همین راحتی توانستید سطح دسترسی پوشه آپلود سایت را تغییر دهید. پس از انجام مراحل بالا، یکبار دیگر برای آپلود تصویر روی سایت تلاش کنید. اگر باز هم مشکل شما برطرف نشده بود، به سراغ آخرین راه‌حل می‌رویم.

ارسال تیکت به پشتیبان هاست

آخرین راه‌حلی که برای رفع مشکل آپلود تصویر در وردپرس باقی مانده است، ارسال تیکت به پشتیبان هاست می‌باشد. در واقع گاهی اوقات ممکن است مشکلی در Mod_Security هاست وجود داشته باشد. با ارسال تیکت، پشتیبان هاست می‌تواند این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را برطرف کند.

خروج از نسخه موبایل