سئو صفحه اصلی سایت | 12 نکته مهم

سئو صفحه اصلی سایت، موضوعی است که بسیاری از مدیران به آن توجه نمی‌کنند و آن را نادیده می‌گیرند. در حالی که صفحه اصلی سایت هم باید مانند سایر صفحات با یک هدف مشخص سئو شود. برای مثال صفحه اصلی یک سایت می‌تواند با نام برند سئو شود و اینگونه در جایگاه‌های برتر گوگل نمایش داده شود؛ یا برخی دیگر از سایت‌ها ممکن است صفحه اصلی را با یک کلمه کلیدی مهم سئو کنند و به این روش در رتبه‌های برتر نتایج جستجو قرار بگیرند.

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که صفحه اصلی هر سایت، مکانی است که باید به استقبال کاربران رفته و آن‌ها را به انجام کارهای مختلف دعوت نمایید. برای مثال اگر قالب وردپرس و افزونه وردپرس به فروش می‌رسانید، باید دسته‌بندی قالب‌ها و افزونه‌های مهم را در صفحه اصلی برجسته کنید؛ به طوری که کاربر با مشاهده آن‌ها ترغیب شود و بلافاصله کلیک کنید.

حالا اگر تمایل دارید که نحوه صحیح و اصولی سئو کردن صفحه اصلی سایت را یاد بگیرید، این مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید. 😉

منظور از سئو صفحه اصلی سایت چیست؟

یک تعریف بسیار ساده وجود دارد: به فرایندی که برای بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت برای موتورهای جستجوگر از جمله گوگل انجام می‌دهیم، سئو صفحه اصلی گفته می‌شود. متاسفانه اکثر مدیران سایت فکر می‌کنند که فقط باید صفحات سایت را سئو کنند و هیچ اهمیتی برای سئو کردن صفحه اصلی قائل نیستند. در حالی که این یک طرز تفکر اشتباه است و صفحه اصلی سایت نیز باید مانند سایر صفحات سئو شود.

البته برخلاف کاربرانی که صفحه اصلی سایت را سئو نمی‌کنند، کاربرانی هم وجود دارند که صفحه اصلی سایت را می‌خواهند با چند کلمه کلیدی مختلف سئو کنند و از این طریق هم رتبه‌های خوبی در نتایج جستجوی گوگل کسب کنند. ولی انجام این کار هم صحیح و اصولی نیست؛ همان‌طور که هر صفحه از سایت را با یک کلمه کلیدی مشخص سئو می‌کنید، صفحه اصلی هم باید فقط با یک کلمه کلیدی مشخص سئو شود.

تعیین هدف برای صفحه اصلی سایت

برای اینکه بتوانید تاثیر خوبی بر کاربران بگذارید و توجه آن‌ها را جلب نمایید، پیشنهاد می‌کنیم فقط یک هدف را برای صفحه اصلی مشخص کنید. چرا که اینگونه تمام تمرکز کاربر جذب یک موضوع مشخص می‌شود و می‌توانید تاثیر بسیار بهتری بگذارید. ولی اگر بخواهید برای صفحه اصلی سایت چند هدف مشخص تعیین کنید، ممکن است کاربران کمی دچار سردرگمی شوند و به خوبی روی این موضوعات تمرکز نکنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که صفحه اصلی سایت را با یک هدف مشخص سئو کنید و اینگونه تمام توجه کاربر را جلب کنید.

برای اینکه بتوانید تاثیر بهتری بر کاربر بگذارید، صفحه اصلی را با یک هدف مشخص سئو کنید و سپس برای سایر موضوعات مهم هم یک صفحه جدید ایجاد کنید و آن‌ها را به صورت جداگانه سئو کنید. این یک روش بسیار خوب و حرفه‌ای است که بسیاری از سایت‌های معتبر هم اینگونه عملیات سئو را انجام می‌دهند.

این موضوع هم در نظر بگیرید که معمولا در اکثر موارد، صفحه اصلی سایت را با نام برند یا همان نام سایت سئو می‌کنند و برای مابقی موارد، یک صفحه جداگانه ایجاد می‌کنند و هر صفحه هم با یک کلمه کلیدی مجزا سئو می‌شود. برای مثال همین الان اگر عبارت “ابزار وردپرس” را جستجو کنید؛ در رتبه 1 نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد که لینک صفحه اصلی سایت ما قرار دارد؛ یعنی ما صفحه اصلی سایت را با نام برند سئو کرده‌ایم و رتبه 1 نتایج جستجو را کسب کرده‌ایم.

اگر رقابت در نام برند زیاد بود چه کنیم؟

حالا ممکن است برخی کاربران نتوانند با نام برند، صفحه اصلی سایت را سئو کنند و با این چالش بزرگ روبرو هستند. با این حال ما بازهم پیشنهاد می‌کنیم که صفحه اصلی سایت را با نام برند سئو کنید و برای کسب نتایج بهتر، می‌توانید روی لینک سازی داخلی و خارجی، همچنین ارائه یک تجربه عالی و فوق‌العاده تمرکز کنید. انجام همین کارهای کوچک به مرور زمان کمک می‌کند که رتبه‌های بهتری در نتایج جستجو (SERP) کسب کنید و نیازی نیست که نگران این مسئله باشید.

سئو و بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت

همان‌طور که اشاره شد، باید برای صفحه اصلی سایت یک هدف مشخص کنید و براساس آن، صفحه اصلی سایت را سئو کنید. برای مثال ممکن است هدف را کلمه کلیدی نام برند قرار دهید و تصمیم بگیرید که با توجه به آن، صفحه اصلی سایت را سئو کنید. فقط فراموش نکنید که هرگز صفحه اصلی سایت را با چند هدف مختلف و چند کلمه کلیدی، سئو نکنید که نتیجه خوبی بدست نمی‌آورید.

حالا برای اینکه بتوانید صفحه اصلی سایت را با نام برند سئو کنید، باید به دو نکته توجه داشته باشید: اول اینکه به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر نشان دهید که سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند؛ دوم اینکه سایت را از نظر فنی سئو (سئو تکنیکال) کنید.

حالا در قسمت زیر به نکاتی اشاره کرده‌ایم که می‌توانید با توجه به آن‌ها، صفحه اصلی سایت را بهتر سئو کنید.

تمام مواردی که در قسمت بالا اشاره شد، یک چک لیست کامل و جامع برای سئو و بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت می‌باشد. البته ممکن است در نگاه اول خیلی زیاد و دشوار به نظر برسد، اما قرار نیست در یک شب همه این کارها را انجام دهید؛ شما می‌توانید به مرور زمان با یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای، همه این کارها را انجام دهید.

کلام آخر

در پایان امیدواریم که این مقاله مورد پسند شما کاربران عزیز و گرامی قرار گرفته باشد و توانسته باشید استفاده‌های لازم را ببرید. اگر سوالی دارید یا نکته دیگری برای سئو و بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت می‌دانید، در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید.

خروج از نسخه موبایل