چطور از وردپرس استفاده کنیم

راهنمای جامع استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس

همان طور که می‌دانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است. با استفاده از وردپرس به راحتی و بدون نیاز به حتی یک خط کد نویسی می‌توانید یک سایت برای خود طراحی کنید. در این مقاله قصد داریم به شما کاربران عزیز سایت ابزار وردپرس آموزش دهیم که چطور می‌توانید با استفاده از وردپرس، یک سایت خبری، مجله‌ای، شرکتی و فروشگاهی را بدون کد نویسی راه‌اندازی کنید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

هاست

در ابتدا شما نیاز به یک هاست دارید. هاست در واقع فضایی است که شما اطلاعات و داده‌‎های سایت خود را در آن بارگزاری می‌کنید. برای خرید هاست شما باید اول نوع هاست خود را انتخاب کنید. هاست‌‎ها انواع مختلفی دارند که شما باید با توجه به نیاز خود، یک هاست مناسب با کارتان انتخاب کنید. برای مثال اگر وارد سایت شرکت‌های هاستینگ شوید. با دو نوع هاست لینوکس و ویندوز مواجه می‌شوید. که هرکدام نیز دارای کنترل پنل‌های مختلفی هستند. برای مثال هاست‌های لینوکس از کنترل پنل سی‌پنل(Cpanel) یا دایرکت ادمین(Direct Admin) استفاده می‌کنند.

پس از انتخاب نوع هاست خود باید میزان فضای ذخیره سازی و پهنای باند خود را مشخص کنید. معمولا فضای ذخیره سازی که شرکت‌های هاستینگ ارائه می‌دهند از 100 مگابایت شروع می‌شود. شما باید با توجه به میزان اطلاعاتی که می‌خواهید در سایت خود قرار دهید، یک فضای ذخیره‌سازی مناسب برای سایت خود در نظر بگیرید و آن را خریداری کنید.

قیمت هاست، با توجه به میزان فضای ذخیره سازی و پهنای باند شما متغیر است.

حالا ممکن است از خود سوال کنید برای راه‌اندازی وردپرس کدام هاست را باید خریداری کنیم؟ یا حداقل چه مقدار فضا باید تهیه کنیم تا بتوانیم وردپرس را راه‌اندازی کنیم؟ برای جواب به این سوال باید بگوییم که برای راه‌اندازی وردپرس شما فقط نیاز به یک هاست لینوکس و 100 مگابایت فضا دارید. همین😃

دامنه

دامنه یا دامین، در واقع همان آدرس سایت شما است. برای مثال آدرس سایت ابزار وردپرس Abzarwp.com است. شما می‌توانید هر نامی که دوست داشتید روی وب‌سایت خود قرار دهید. تنها نکته‌ای که هنگام ثبت دامین باید به آن توجه کنید، این است که شما نمی‌توانید از نام‌های تکراری استفاده کنید. برای مثال دامین Abzarwp.com قبلا ثبت شده است و شما نمی‌توانید مجددا آن را ثبت کنید.

هزینه ثبت دامنه هم با توجه به پسوند انتهای آن متغییر است. ارزان قیمت‌ترین دامنه‌ای که شما می‌توانید برای سایت خود ثبت کنید، با پسوند ir است.

لوکال هاست

 

اگر در ابتدای مسیر هستید و نمی‌خواهید هزینه‌های زیادی بابت تهیه هاست و دامین انجام دهید. به راحتی می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز هاست مانند wamp و xampp یک سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی کنید. منظور ما از لوکال هاست، میزبان وب محلی است. یعنی به جای آن که وب‌سایت شما روی یک هاست و سرور راه‌اندازی شود. روی کامپیوتر شخصی شما راه‌اندازی می‌شود.

نصب و راه‌اندازی وردپرس

تا به اینجای کار متوجه شدید که برای نصب و راه‌اندازی وردپرس، یک سری پیش‌نیازها از جمله هاست و دامنه لازم است. اما پس از تهیه این موارد گفته شده در این مقاله، چه کاری باید انجام دهیم؟ پس از خریداری هاست و دامنه چطور وردپرس را روی آن نصب کنیم و از آن استفاده کنیم؟

برای پاسخ به تمام این سوالات، ما پیشنهاد می‌کنیم که شما از دوره کاملا رایگان آموزش جامع وردپرس بدون کد نویسی استفاده کنید. مدرس این دوره، مهدی جبین‌پور مدیر عامل شرکت کیان ایساتیس و مدیر سایت ابزار وردپرس هستند. در این دوره شما به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، آموزش خواهید دید که چطور می‌توانید بدون دانش کد نویسی از وردپرس استفاده کنید. در انتهای این دوره، شما به راحتی می‌توانید سایت دلخواه خود را طراحی کنید.

پس حتما این دوره رایگان طراحی سایت بدون کد نویسی که فعلا 77 جلسه از آن در سایت منتشر کرده‌ایم را از دست ندهید. در این دوره تاکنون بیش‌از 22000 نفر شرکت کرده‌اند و ارزش تخمینی این دوره هم بیش از 3 میلیون تومان است.

خروج از نسخه موبایل