بعد از نصب وردپرس چه کنیم ؟ تنظیمات اولیه وردپرس

وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت است. افرادی که تمایل دارند طراحی سایت با وردپرس را یاد بگیرند، وردپرس بهترین انتخاب است. چرا که نیاز به هیچگونه دانش کد نویسی ندارد، برای موتورهای جستجو بهینه شده است و مدیریت آن کار بسیار ساده‌ای است. با این وجود افرادی که به تازگی شروع به طراحی سایت با وردپرس کرده‌اند، ممکن است به دلیل عدم آگاهی کافی درباره موضوعات مختلف، اشتباهات زیادی را مرتکب شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در وبلاگ ابزار وردپرس، یک مقاله کامل و جامع درباره اشتباهات رایج در وردپرس برای شما عزیزان تهیه کنیم.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که با قرار دادن ابزارهای مختلف در اختیار ما، در زمینه طراحی و مدیریت سایت به ما کمک بسیار زیادی می‌کند. از سیستم مدیریت محتوا وردپرس می‌توان در موارد مختلف مثل ساخت صفحات سایت، ایجاد محتوا روی سایت و تنظیمات ظاهر سایت و…. استفاده کرد. جالب است بدانید وردپرس کاملا رایگان است و شما برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه‌ای ندارید. تنها هزینه شما برای راه‌اندازی یک سایت، خرید هاست و دامنه است.

خرید هاست

هاست (Host) یک کلمه انگلیسی است که به معنای میزبانی می‌باشد. وقتی می‌گوییم برای راه‌اندازی یک وب‌سایت باید هاست تهیه کنید، یعنی باید یک میزبان برای سایت خود فراهم کنید تا بتوان اطلاعات مورد نظر را روی آن قرار داد و به کاربران نشان داد. شرکت‌های زیادی خدمات میزبانی وب ارائه می‌دهند. شما با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. فقط سعی کنید از هاست‌های رایگان استفاده نکنید. چرا که محدودیت‌های بسیار زیادی دارند و صرفا برای پروژه‌های کوچک و آزمایشی استفاده می‌شوند. حتی هاست‌های رایگان اجازه استفاده از دامنه (Domain) اختصاصی را به شما نمی‌دهند و صرفا یک زیر دامنه برای ساخت سایت، در اختیار شما قرار می‌دهند.

پیشنهاد اول ما برای خرید یک هاست مطمئن و مناسب، شرکت نت افراز ایرانیان است. حتی با استفاده از کد تخفیف نت افراز می‌توانید هاست‌هایی با قیمت‌های مناسب‌تر و ارزان‌تر تهیه کنید.

خرید دامنه

منظور از دامنه (Domain) همان آدرس سایت است. اگر می‌خواهید یک دامنه کاملا اختصاصی داشته باشید، ابتدا باید یک هاست مناسب خریداری کنید. همان‌طور که گفتیم هاست‌های رایگان معمولا اجازه استفاده از دامنه دلخواه را به شما نمی‌دهند. پس از خرید هاست مناسب، حالا می‌توانید یک دامنه با پسوند دلخواه خریداری کنید و آن را به هاست وب‌سایت خود متصل کنید. با انجام این کار هرگاه کاربر آدرس دامنه شما را وارد کند، وارد سایت شما می‌شود و داده‌های موجود در هاست شما، به او نمایش داده می‌شود. توجه کنید که هزینه پسوندهای دامنه متفاوت است و شما باید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از جمله پرکاربردترین دامنه‌ها می‌توانیم به ir و com اشاره کنیم.

انتخاب یک آموزش مناسب برای طراحی سایت با وردپرس

افراد زیادی علاقه‌مند به یادگیری طراحی سایت با وردپرس هستند. اما به دلیل سادگی و راحتی کار با وردپرس، حاضر به مشاهده دوره‌های آموزشی نیستند و به طور کاملا خودآموز شروع به کار با وردپرس می‌کنند. شاید شما با این روش بتوانید طراحی سایت با وردپرس را یاد بگیرید، اما قطعا با مشکلات زیادی در این مسیر روبرو خواهید شد. مطمئن باشید برای موفقیت در هر زمینه‌ای، ابتدا باید یک آموزش خوب ببینید. اگر آموزشی در کار نباشد، قطعا اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوید که همه آن‌ها را باید با آزمون و خطاهای مختلف برطرف کنید.

بدون آموزش، در هر زمینه‌ای که بخواهید فعالیت کنید، مدت زمان رسیدن شما به موفقیت طولانی‌تر خواهد شد. چرا که زمان زیادی را برای آزمون و خطاهای موارد مختلف باید در پیش بگیرید که زمان زیادی را از شما می‌گیرد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم در اولین قدم برای فعالیت در زمینه طراحی سایت با وردپرس، یک دوره آموزشی مناسب را انتخاب کنید و تا انتها آن را دنبال کنید. به همین منظور ما یک آموزش فوق‌العاده کامل و جامع در تیم ابزار وردپرس با عنوان “آموزش وردپرس – طراحی سایت بدون کد نویسی” برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم، تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در زمینه طراحی سایت با وردپرس شروع به فعالیت کنید. واقعا اگر این آموزش را تا انتها به صورت عملی دنبال کنید، باعث می‌شود که تحول عظیمی در زندگی کاری شما به وجود بیاید و واقعا به عنوان یک طراح سایت حرفه‌ای می‌توانید مشغول به کار شوید.

حل مشکلات با انجمن وردپرس

کانال‌ها، گروه‌ها و انجمن‌های مختلفی وجود دارد که شما بتوانید با استفاده از آن‌ها مشکلات خود را بیان کنید و از متخصصین کمک بگیرید. برای مثال شما می‌توانید از انجمن‌های پشتیبانی Wordperss.org یا مرکز پشتیبانی WordPress.com استفاده کنید. البته هرکدام از این انجمن‌ها برای مشکلات خاصی استفاده می‌شوند و شما نمی‌توانید از آن‌ها در هر زمینه‌ای استفاده کنید.

در کل پیشنهاد ما استفاده از انجمن پشتیبانی سایت WordPress.org است که به صورت کاملا رایگان می‌توانید سوالات خود را مطرح کنید. در واقع کاربران زیادی در این سایت فعال هستند که می‌توانند درمورد موضوعات مختلف به صورت داوطلبانه به شما کمک کنند. فقط این موضوع را در نظر بگیرید که باید با نهایت احترام سوال خود را بپرسید و با صبوری منتظر پاسخ بمانید.

پاک کردن محتوای پیشفرض

هنگامی که اقدام به نصب سیستم مدیریت محتوا وردپرس می‌کنید، محتوای پیشفرض نیز همراه آن روی سایت شما ایجاد می‌شود. برای مثال یک برگه نمونه و یک نوشته سلام دنیا روی سایت شما پس از نصب وردپرس ایجاد می‌شود که سریعا باید آن‌ها از روی سایت خود حذف کنید. چرا که این محتواهای پیشفرض تاثیر منفی بر سئو (SEO) سایت شما می‌گذارند.

تولید محتوا اختصاصی

یکی از اشتباهات رایج افراد تازه کار، کپی کردن محتوا از سایت‌های رقیب است. در واقع برای اینکه خودشان نمی‌خواهند وقتی بگذارند و روی محتوا کار کنند، ترجیح می‌دهند از سایت‌های رقیب استفاده کنند و همان مطالب را کپی می‌کنند. اما این کار، به شدت می‌تواند تاثیر منفی بر سئو سایت بگذارد. حتی ممکن است با کپی کردن محتوا از سایر سایت‌ها، توسط موتورهای جستجوگر پنالتی شوید و دیگر هیچوقت در نتایج جستجو نشان داده نشوید. بنابراین هرگز، تحت هیچ شرایطی، از محتوای کپی شده در وب‌سایت خود استفاده نکنید. البته اگر برای سایت و کسب‌وکار خود ارزش قائل هستید. 🙂

تولید محتوا، پایه و اساس هر کسب‌وکار اینترتی است. بنابراین اگر می‌خواهید در بیزینس و کسب‌وکار اینترنتی خود موفق شوید، باید روی این مسئله وقت بگذارید و محتوای کاملا اختصاصی و دسته اول برای سایت خود تولید کنید.

آپدیت منظم وردپرس، قالب و افزونه‌ها

به‌روز نگهداشتن قالب، افزونه‌ها و هسته اصلی وردپرس کار بسیار مهمی است. چرا که با به‌روزرسانی این موارد، ممکن است ویژگی‌های جدیدی اضافه شود. حتی در اکثر مواقع، با به‌روزرسانی قالب، افزونه‌ها و هسته اصلی وردپرس، اگر مشکلی وجود داشته باشد، از بین می‌رود. در نتیجه همیشه سعی کنید این موارد را آپدیت نگهدارید و از آخرین نسخه وردپرس، قالب و افزونه‌ها در سایت خود استفاده کنید.

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که گاهی اوقات ممکن است با به‌روزرسانی یک افزونه یا قالب، سایت شما به کلی بهم بریزد. با وجود اینکه احتمال رخ دادن این اتفاق بسیار کم است، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان، یکبار نسخه جدید وردپرس، قالب و افزونه‌ها را روی یک سایت تستی مورد بررسی قرار دهید. اینگونه اگر مشکلی وجود داشته باشد، به راحتی متوجه می‌شوید و دیگر عملیات به‌روزرسانی را روی سایت اصلی خود انجام نمی‌دهید.

اگر هم نمی‌توانید نسخه جدید وردپرس، قالب و افزونه‌های سایت خود را روی سایت دیگری بررسی کنید، بهتر است که تمام افزونه‌ها و قالب سایت را به صورت جداگانه و یکی یکی به‌روزرسانی کنید و پس از هر بروزرسانی سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. با انجام این کار، اگر افزونه‌ها یا قالب سایت دچار مشکلی شده باشند، به راحتی متوجه می‌شوید و می‌توانید آن را به کلی غیرفعال کنید.

نصب افزونه‌های ضروری

با استفاده از افزونه‌های وردپرس، تقریبا می‌توان هر قابلیتی را به سایت اضافه کرد. امروزه سیستم مدیریت محتوا وردپرس آنقدر پیشرفته شده است که با استفاده از آن و افزونه‌های جانبی، می‌توان هر نوع وب‌سایتی را طراحی و پیاده‌سازی کرد. اما با این وجود، نباید در استفاده از افزونه‌ها زیاده‌روی کنید. چرا که نصب بیش‌از حد افزونه‎‌ها باعث کند شدن سایت می‌شود. علاوه‌بر این شما باید همیشه افزونه‌ها را به‌روز نگهدارید و همین موضوع کار بسیار سختی است. زیرا وقتی تعداد زیادی افزونه روی سایت نصب می‌کنید، ممکن است با یکدیگر تداخل داشته باشند. کوچک‌ترین اختلال افزونه‌ها، می‌تواند موجب بروز خطاها و مشکلات در سایت شما شود. در نتیجه نصب و فعال‌سازی بیش‌از حد افزونه‌ها به کلی سایت شما را خراب می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم حتما با توجه به نیاز سایت خود افزونه‌های مورد نیاز را نصب و فعال‌سازی کنید. با انجام این کار دیگر دچار کندی سرعت و اختلال افزونه‌ها نمی‌شوید. اگر نمی‌دانید هنگام نصب وردپرس باید از چه افزونه‌هایی استفاده کنید، ما قبلا یک لیست کامل از افزونه‌های ضروری سایت برای شما در نظر گرفته‌ایم که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حتی ما قبلا یک ویدئو آموزشی با عنوان “بهترین افزونه‌های وردپرسی” برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم که برای آشنایی بیشتر با افزونه‌ها می‌توانید آن را مشاهده کنید.

ساخت چایلد تم هنگام ایجاد تغییرات

زمانی که شما یک قالب وردپرس برای وب‌سایت خود تهیه می‌کنید، ممکن است بعد از مدتی بخواهید تغییرات مختلفی را روی آن اعمال کنید. اما اعمال تغییرات روی قالب اصلی سایت، اصلا کار درستی نیست. به دلیل اینکه هربار پس از آپدیت قالب، تمام تغییرات شما به کلی از بین می‌رود و دوباره باید مجددا این تغییرات را روی وب‌سایت خود اعمال کنید. در نتیجه بهترین راه‌حل استفاده از چایلد تم یا همان قالب فرزند است. در واقع شما باید تمام تغییرات مورد نظر خود را روی قالب فرزند اعمال کنید. اینگونه هربار که قالب والد (قالب اصلی سایت) به‌روزرسانی می‌شود، مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید و تغییرات اعمال شده از بین نمی‌رود.

ساخت چایلد تم هم بسیار ساده و آسان است. شما می‌توانید از افزونه Child Theme Configurator برای ساخت قالب فرزند به راحتی استفاده کنید. فقط این موضوع را در نظر بگیرید که استفاده از چایلد تم، برای افرادی مناسب است که می‌خواهند تغییراتی را روی قالب اصلی سایت ایجاد کنند. برای مثال اگر قصد دارید قطعه کدی به فایل function.php اضافه کنید، حتما باید از چایلد تم استفاده کنید، در غیر این صورت با آپدیت بعدی قالب، تغییرات اعمال شده شما از بین می‌رود.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره قالب فرزند یا همان Child Theme بدست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله “چایلد تم (child theme)، چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟” را مطالعه کنید تا به درک بهتر و کامل‌تری از قالب فرزند بدست بیاورید.

حذف کردن اصولی محتوای سایت

یکی از اشتباهات رایج کاربران که موجب آسیب زدن به سئو (SEO) سایت می‌شود، حذف کردن غیر اصولی محتوای سایت است. در واقع حذف کردن یک محتوا در سایت، باعث می‌شود که خطا 404 به وجود بیاید. در نتیجه زمانی که شما می‌خواهید یک صفحه از سایت خود را حذف کنید، باید آن را به یک صفحه دیگر لینک کنید. با انجام این کار دیگر با خطا 404 مواجه نخواهید شد.

پیشنهاد می‌کنیم برای ریدایرکت صفحات حذف شده در سایت، ویدئو “ریدایرکت خطا 404 به صفحه اصلی” را مشاهده کنید.

تنظیم ساختار پیوندهای یکتا

یکی از کارهای مهمی که باید پس از راه‌اندازی سایت با وردپرس انجام دهید، تنظیم ساختار پیوندهای یکتا است. برای انجام این کار، کافی است وارد پیشخوان وردپرس شوید و به مسیر تنظیمات > پیوندهای یکتا بروید. حالا با توجه به سلیقه خود، یک حالت برای پیوندهای یکتا انتخاب کنید. اما پیشنهاد ما این است که تنظیمات پیوندهای یکتا را روی حالت ” نام نوشته” قرار دهید. چرا که از نظر سئو و کاربر پسندی، بسیار بهتر است.

تکمیل عنوان سایت و معرفی کوتاه

یکی دیگر از کارهایی که باید پس از ساخت و راه‌اندازی یک وب‌سایت انجام دهید، انتخاب یک نام به همراه شعار برای کسب‌وکار است. برای انجام این کار باید پس از ورود به پیشخوان وردپرس، به مسیر تنظیمات > عمومی بروید و کادرهای عنوان سایت و معرفی کوتاه را به درستی تکمیل کنید.

بررسی ایمیل مدیر سایت

شما هنگام نصب و راه‌اندازی یک سایت با وردپرس، باید یک ایمیل برای مدیریت سایت ثبت کنید. این ایمیل در مواقع ضروری مثل بازیابی رمز عبور به پیشخوان وردپرس کاربرد دارد. در نتیجه شما حتما باید یک ایمیل معتبر برای مدیریت سایت خود وارد کنید. برای وارد کردن ایمیل مدیریت سایت، باید وارد پیشخوان وردپرس شوید و سپس به مسیر تنظیمات > عمومی بروید. در این قسمت یک کادر با عنوان “آدرس ایمیل مدیریت” وجود دارد. حالا کافی است شما ایمیل خود را در این قسمت وارد کنید یا اگر ایمیل را به درستی وارد نکرده‌اید، اصلاح کنید.

فقط توجه داشته باشید که پس از وارد کردن ایمیل برای مدیریت سایت، یک ایمیل از طرف وردپرس برای شما ارسال می‌شود که در واقع باید حساب ایمیل خود را تایید کنید. اگر این تایید را انجام ندهید، وارد کردن ایمیل شما هیچ فایده‌ای ندارد.

غیرفعال کردن قابلیت ثبت‌نام در سایت

وقتی یک وب‌سایت تازه تاسیس دارید، بهتر است که قابلیت نام‌نویسی یا همان ثبت‌نام را به کلی غیرفعال کنید. در واقع ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مدتی صبر کنید و هرگاه که وب‌سایت شما کامل شد، قابلیت نام‌نویسی را فعال کنید. برای غیرفعال کردن حالت نام‌نویسی نیز باید وارد پیشخوان وردپرس شوید و سپس به مسیر تنظیمات > عمومی بروید. حالا کافی است تیک گزینه “هر کسی می‌تواند نام‌نویسی کند” را غیرفعال کنید.

تنظیم زبان سایت و زمان محلی

یکی دیگر از کارهای مهمی که شما باید انجام دهید، تنظیم کردن زبان سایت و زمان محلی است. برای انجام این کار، مثل مراحل قبل وارد پیشخوان وردپرس شوید و سپس به مسیر تنظیمات > عمومی بروید. در این قسمت یک لیست کشویی با عنوان زبان سایت و یک لیست کشویی با عنوان زمان محلی وجود دارد. شما باید زبان سایت را روی فارسی قرار دهید و زمان محلی را روی شهر تهران قرار دهید.

در قسمت پایین‌تر نیز ساختار تاریخ، ساختار زمان و روز آغازین هفته را مشاهده کنید. ساختار تاریخ و ساختار زمان را شما باید با توجه سلیقه خود روی حالت دلخواه بگذارید. اما روز آغازین هفته را روی شنبه قرار دهید.

تغییر دسته‌بندی پیشفرض نوشته‌ها

بعد از نصب وردپرس، می‌توانید مشاهده کنید که یک دسته‌بندی پیشفرض به نام “دسته‌بندی نشده” در سایت شما وجود دارد. وردپرس هم اجازه حذف این دسته‌بندی پیشفرض را به شما نمی‌دهد. در نتیجه باید از پیشخوان وردپرس به مسیر نوشته‌ها > دسته‌ها بروید. حالا به راحتی از این قسمت می‌توانید نام دسته‌بندی پیشفرض وردپرس را تغییر دهید. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به مطالب سایت خود که می‌خواهید آن‌ها را دسته‌بندی کنید، نام “دسته‌بندی نشده” را تغییر دهید.

حذف درخواست ورود اطلاعات FTP

برخی مواقع هنگام به‌روزرسانی هسته اصلی وردپرس، قالب و افزونه‌ها نیاز است که اطلاعات ورود به FTP وارد کنید. این موضوع در بلند مدت شما را خسته می‌کند و ممکن است عملیات به‌روزرسانی وردپرس، قالب و افزونه‌ها را به تاخیر بیاندازید. در نتیجه باید این مشکل را حل کنید که هربار نیازی به وارد کردن اطلاعات FTP برای آپدیت افزونه‌ها، قالب و هسته اصلی وردپرس نداشته باشید. برای انجام این کار نیز ما قبلا یک مقاله با عنوان “حذف درخواست ورود اطلاعات FTP در وردپرس” برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم که در صورت مواجه شدن با این مشکل، از آن استفاده کنید.

افزودن فرم تماس با ما

اگر با دقت وب‌سایت‌های معتبر را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می‌شوید که همه آن‌ها از فرم تماس با ما استفاده می‌کنند. حالا برای اینکه بتوانید در سایت وردپرسی خود یک فرم تماس با ما ایجاد کنید، باید از افزونه‌های فرم‌ساز استفاده کنید. پیشنهاد ما هم استفاده از افزونه فرم‌ساز گرویتی فرم (Gravity Forms) است.

راستی! ما یک دوره آموزش افزونه گرویتی فرم به صورت ویدئویی و رایگان هم برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم که می‌توانید پس از تهیه افزونه، آن را مشاهده کنید.

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

شما برای اینکه بتوانید کاربران را به سمت کسب‌وکار خود جذب کنید، ابتدا باید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. البته که بهینه‌سازی سایت هم برای موتورهای جستجوگر مثل گوگل، اصلا کار ساده‌ای نیست و نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پس از اینکه یک دوره جامع آموزش کار با وردپرس را گذراندید و سایت خود را راه‌اندازی کردید، یک دوره کامل و جامع هم برای سئو (SEO) سایت مشاهده کنید. عبارت SEO در واقع مخفف Search engine optimization است که به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد.

حالا ما برای کمک به شما عزیزان در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت، یک دوره کاملا رایگان با عنوان “آموزش سئو SEO – بهینه سازی موتور های جستجو” تهیه کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید دانش خود را در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت افزایش دهید.

متاسفانه امروزه بسیاری از کاربران و مدیران سایت فکر می‌کنند تنها با نصب یک افزونه مثل Yoast seo پریمیوم می‌توانند یک سایت سئو شده و بهینه‌شده برای موتورهای جستجو داشته باشند. در صورتی که تمام این افزونه صرفا یک ابزار کمکی برای ما هستند و به تنهایی هیچ تاثیری بر سئو سایت نخواهند داشت.

نصب گوگل آنالیتیکس

با استفاده از گوگل آنالیتیکس شما می‌توانید رفتار بازدیدکننده‌های سایت را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال با استفاده از این ابزار شما به راحتی متوجه می‌شوید که یک کاربر پس از ورود به صفحات مختلف سایت شما، چه عکس‌العملی از خودش نشان می‌دهد. بنابراین برای مدیریت یک سایت، نصب گوگل آنالیتیکس کار بسیار واجبی است. حالا اگر شما نمی‌دانید که چگونه باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد ویدئو “آموزش ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس Google Analytics وردپرس” را حتما مشاهده کنید. این ویدئو کمک زیادی به شما می‌کند. 😉

استفاده از افزونه کش وردپرس

اگر واقعا بهینه بودن سایت برای شما اهمیت زیادی دارد، حتما از یک افزونه کش وردپرس استفاده کنید. افزونه‌های کش وردپرس تاثیری بسیار زیادی بر سرعت و سئو سایت شما می‌گذارند. حتی با توجه به اینکه افزونه‌های کش وردپرس باعث افزایش سرعت سایت شما می‌شوند، موجب بهبود تجربه کاربری (UX) نیز می‌شوند. بنابراین نصب یک افزونه کش در وردپرس، کار بسیار واجبی است. البته اگر به بهینه بودن، سرعت، سئو و تجربه کاربری سایت خود اهمیت می‌دهید. 🙂

بهترین افزونه کش وردپرس: افزونه سریعترین کش وردپرس – WP Fastest cache premium

بک‌آپ گرفتن از سایت

بسیاری از شرکت‌های هاستینگ، به صورت منظم از اطلاعات هاست شما بک‌آپ تهیه می‌کنند. اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است خودتان هم از وب‌سایت به صورت کامل یک بک‌آپ تهیه کنید. اینگونه در صورت بروز هرگونه مشکل، بدون هیچ دغدغه و نگرانی می‌توانید با استفاده از بک‌آپ، اطلاعات سایت را برگردانید. برای انجام این کار هم می‌توانید از افزونه داپلیکتور پرو (Duplicator pro) استفاده کنید. حتی ما یک دوره چهار قسمتی با عنوان “آموزش Duplicator Pro – انتقال و بک آپ از سایت وردپرسی” برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر آن را مشاهده کنید.

افزایش امنیت سایت

با وجود اینکه سیستم مدیریت محتوا وردپرس از امنیت قابل قبولی برخوردار است، بهتر است از افزونه‌های امنیتی وردپرس استفاده کنید. اگر شما یک وب‌سایت بسازید که امنیت مناسبی ندارد، می‌تواند در آینده به کسب‌وکار شما آسیب وارد کند. بنابراین موضوع امنیت را جدی بگیرید و روی آن کار کنید. ما قبلا برای کمک به شما عزیزان یک دوره رایگان آموزش امنیت وردپرس تهیه کرده‌ایم. با مشاهده این دوره آموزشی می‌توانید سطح دانش و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید و مثل یک متخصص از وب‌سایت خود محافظت کنید. 😉

حذف قالب‌ها و افزونه‌های اضافی وردپرس

اگر کمی دقت کرده باشید، پس از نصب وردپرس چند قالب و افزونه به صورت پیشفرض روی وب‌سایت شما نصب می‌شوند. اما شما هیچ نیازی به آن‌ها ندارید و برای عملکرد بهتر وب‌سایت، باید آن‌ها را حذف کنید. در نتیجه برای حذف کردن قالب‌های اضافی وردپرس باید از پیشخوان وردپرس به مسیر نمایش > پوسته‌ها بروید و قالب‌هایی که استفاده نمی‌کنید را به طور کلی حذف نمایید. برای حذف افزونه‌های اضافی نیز باید از پنل مدیریت وردپرس به مسیر افزونه‌ها > افزونه‌های نصب شده بروید. حالا در این قسمت افزونه‌های بلااستفاده را حذف کنید.

نصب بیش‌از حد قالب و افزونه روی سایت، باعث می‌شود حجم هاست شما سریع‌تر پر شود و وب‌سایت شما عملکرد خوبی را نداشته باشید.

تنظیمات اولیه وردپرس و اهمیت آن

در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم که بتوانید به بهترین شکل ممکن از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده کنید. نکات مهم و اساسی را برای استفاده از وردپرس گفتیم که اگر تمام آن‌ها را رعایت کنید، خیلی سریع‌تر می‌توانید به قله‌های موفقیت دست پیدا کنید. شاید فکر کنید مطالب گفته شده در این مقاله بسیار پیش‌پا افتاده هستند، اما اگر همین موارد کوچک را رعایت نکنید، مطمئن باشید در کسب‌وکار خود شکست خواهید خورد. موارد گفته شده در این مقاله، حاصل چندین سال تجربه ما در زمینه طراحی سایت با وردپرس است.

اگر سوال یا مشکلی در رابطه با موارد گفته شده در این مقاله داشتید، کافی است در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کمترین زمان ممکن به شما عزیزان پاسخ دهیم. 😉

خروج از نسخه موبایل