رفع مشکل Mixed Content در وردپرس

خطا Mixed Content زمانی به شما نمایش داده می‌شود که تنظیمات SSL را به درستی انجام نداده باشید. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند با پرداخت یک هزینه، به راحتی می‌توانند گواهینامه SSL را خریداری کنند و اتصال HTTP به HTTPS به صورت خودکار انجام می‌شود. اما اصلا اینطور نیست. هر زمان که شما گواهینامه SSL را خریداری می‌کنید، باید به درستی و با دقت لازم پیکربندی‌های مورد نیاز را انجام دهید. حالا در این مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس همراه ما باشید تا نحوه رفع این مشکل را به شما آموزش دهیم.

دلیل خطا Mixed Content

همان‌طور که گفته شد، اصلی‌ترین دلیل این خطا پیکربندی نادرست SSL است. با این وجود دلایل دیگری نیز باعث ایجاد این خطا می‌شود. برای مثال ممکن است برخی داده‌های سایت شما به صورت همزمان HTTP و برخی دیگر به صورت HTTPS بارگذاری شوند. همین موضوع می‌تواند موجب نمایش خطا Mixed Content شود.

نمایش خطا Mixed Content

نمایش خطا در کنار نوار آدرس مرورگر

وقتی شما با این خطا مواجه می‌شوید، در کنار نوار آدرس مرورگر یک پیام Not Secure به شما نمایش داده می‌شود. یا در برخی از مرورگرها یک آیکون تعجب نمایش داده می‌شود. همین موضوع می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روی تجربه کاربری سایت شما بگذارد. چرا که امروزه همه روی بحث امنیت حساس هستند. در واقع بسیاری از بازدیدکنندگان، ممکن است با مشاهده خطا Mixed Content بلافاصله وب‌سایت شما را ترک کنند. این موضوع علاوه‌بر اینکه روی تجربه کاربری تاثیر بسیار بدی می‌گذارد، باعث افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) می‌شود. نهایتا تمام این موارد در کنار هم باعث اثر گذاری منفی روی سئو (SEO) وب‌سایت شما می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درمورد SSL و تاثیر آن روی وب‌سایت پیشنهاد می‌کنیم مقاله “تاثیر گواهینامه ssl در سئو و تنظیمات آن در وردپرس” را مطالعه کنید.

حل مشکل Mixed Content

رفع مشکل Mixed Content در وردپرس

برای حل این خطا، شما باید از افزونه Really Simple SSL Pro استفاده کنید. در واقع همان‌طور که به شما گفتیم، خرید گواهینامه SSL به تنهایی کافی نیست. باید با استفاده از این افزونه برخی از پیکربندی‌ها و تنظیمات لازم را انجام دهید. اینگونه دیگر با هیچ خطایی در سایت مواجه نخواهید شد.

راه‌حل رفع خطا

شما خودتان با استفاده از افزونه معرفی شده می‌توانید خطا Mixed Content سایت را به کلی حل کنید. اما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم خودتان این کار را انجام دهید. چرا که اگر دانش کافی در این زمینه‌ها نداشته باشید، ممکن است پیکربندی‌های لازم را نتواند به خوبی انجام دهید. همچنین ممکن است با اعمال تنظیمات مختلف، مشکلات جدیدی را به سایت خود اضافه کنید. در نتیجه بهترین کار برای رفع این خطا، کمک گرفتن از یک متخصص است.

بهترین راه‌حل برای رفع این خطا، ارسال تیکت به پشتیبان شرکتی است که از آن‌ها گواهینامه SSL خریداری کرده‌اید. اگر هم از SSL رایگان استفاده می‌کنید، کافی است یک تیکت به پشتیبان هاست ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که این مشکل را برای شما برطرف کنند. با این وجود ما در سایت ابزار وردپرس، یک بخش به نام خدمات فروش و نصب SSL را برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته‌ایم. شما با مراجعه به این قسمت می‌توانید تمام کارهای لازم را به متخصصین ما بسپارید تا در کمترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف کنیم. 😉

نتیجه گیری

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که در اکثر مواقع خطا Mixed Content به دلیل پیکربندی نادرست SSL به وجود می‌آید و بهترین کار برای رفع این مشکل کمک گرفتن از یک متخصص در این زمینه می‌باشد. امیدواریم با این مقاله به شما عزیزان کمک کرده باشیم. اگر راه‌حل دیگری برای رفع این مشکل می‌شناسید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل