چگونه عنوان صفحه را سئو کنیم | 6 نکته مهم

نوشتن عنوان سئو شده، یک مهارت مهم برای تولید کنندگان محتوا و سئوکاران است. چرا که کاربران هنگام جستجوی یک عبارت در گوگل، اولین چیزی که مشاهده می‌کنند، عنوان سئو است. در نتیجه اگر بتوانید یک عنوان مناسب بنویسید، احتمال اینکه بتوانید کاربران را به سمت سایت خود جذب کنید، بیشتر است. حتی موتورهای جستجوگر با بررسی عنوان شما، موضوع محتوای صفحه را تعیین می‌کنند. حالا در این مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس همراه ما باشید تا نکات مهمی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 😉

عنوان سئو چیست

هرگاه یک عبارت را در موتورهای جستجوگر مثل گوگل سرچ می‌کنید، اولین چیزی که مشاهده می‌کنید عنوان سئو است. در واقع این عنوان یک تگ HTML است که در قسمت زیر، کد آن را برای شما قرار داده‌ایم.

<title>عنوان صفحه یا عنوان سئو</title>

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، عنوان در میان تگ Tilte قرار می‌گیرد. حالا در قسمت زیر، نحوه نمایش عنوان سئو در نتایج جستجو را می‌توانید مشاهده کنید.

عنوان سئو در نتایج جستجو

بنابراین متوجه شدید که عنوان سئو در نتایج جستجو (SERP) به کاربران نمایش داده می‌شود و از اهمیت بالایی برای موتورهای جستجو برخوردار است. چرا که موتورهای جستجو بر اساس عنوان، موضوع محتوای صفحه را مشخص می‌کنند.

تغییر عنوان توسط گوگل

در آگوست سال 2021 (شهریور 1400) گوگل اعلام کرد که نحوه نمایش عنوان سئو تغییر کرده است. در واقع اخیرا گوگل به جای اینکه عنوان سئو را نمایش دهد، ممکن است تیترهای مقاله شما را نشان دهد. منظور از تیترها، همان عنوان‌های H2 است که در محتوای خود استفاده کرده‌اید.

اما در کل این موضوع مهمی نیست و شما باید یک عنوان مناسبی برای صفحات سایت بنویسید. چرا که در اکثر مواقع، گوگل عنوان سئو را به کاربران نشان می‌دهد. فقط گاهی مواقع ممکن است عنوان شما را نمایش ندهد. به هر حال باید از این فرصت استفاده کنید و با نوشتن یک عنوان جذاب، کاربران بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید.

چرا باید عنوان سئو شده بنویسیم

به صورت کلی دو دلیل اصلی وجود دارد که شما باید عنوان سئو شده بنویسید.

  1. ترغیب کاربران برای کلیک روی عنوان شما و ورود به سایت
  2. کسب رتبه‌های برتر در نتایج جستجو (SERP)

در واقع هدف این است که بتوانیم کاربران بیشتری را به سمت سایت جذب کنیم. حالا اگر یک عنوان معمولی بنویسید، احتمال اینکه کاربران روی آن کلیک کنند و وارد سایت شما شوند، خیلی کمتر است. همچنین نوشتن یک عنوان مناسب و جذاب، در رتبه‌بندی سایت شما تاثیر گذار است. بنابراین با استفاده از یک عنوان سئو شده، می‌توانید کاربران بیشتری به سمت سایت جذب کنید و همچنین رتبه‌های بهتری در نتایج جستجو کسب کنید.

گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها از معیارهای مختلفی استفاده می‌کند. یکی از این معیارها، نرخ کلیک است. برای مثال شما یک محتوا تولید کرده‌اید و رتبه خوبی در نتایج جستجو بدست نیاورده‌اید. اما به دلیل اینکه یک عنوان جذاب نوشته‌اید، کاربران وارد سایت شما می‌شوند و همین موضوع به مرور زمان باعث می‌شود شما رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کنید. البته عکس همین موضوع هم وجود دارد. اگر عنوان شما جذابیت نداشته باشد و کاربران روی آن کلیک نکنند، باعث می‌شود به مرور زمان رتبه‌های پایین‌تری در نتایج جستجو بدست بیاورد. 🙂

نکات مهم در نوشتن عنوان سئو

سخن پایانی

امیدواریم با این مقاله آموزشی توانسته باشیم به شما عزیزان کمک کرده باشیم. اگر به موضوع سئو (SEO) و بهینه‌سازی سایت علاقه‌مند هستید، پیشنهاد میکنیم دوره جامع سئو را مشاهده کنید. با استفاده از این دوره رایگان می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به نتایج برتر گوگل دست پیدا کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل