الگوریتم Paraphrasing | گوگل محتوا تولید میکند!

الگوریتم Paraphrasing محتوای سایت‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس یک محتوای منسجم را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش می‌دهد. در واقع هدف گوگل این است که نیازی نباشد کاربران وارد صفحات مختلف شوند و اینگونه به صورت مستقیم، سریع و آسان به جواب مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

هدف الگوریتم Paraphrasing

احتمال زیاد تاکنون وارد وب‌سایت‌هایی شده‌اید که محتواهای بسیار طولانی دارند و شما هم زمان کافی برای مطالعه این حجم از محتوا را ندارید. همچنین ممکن است عبارتی را در گوگل جستجو کرده باشید و سایت‌هایی را مشاهده کرده باشید که محتوای آن‌ها کیفیت خوبی ندارند. برای رفع چنین مشکلاتی، گوگل تصمیم گرفت که الگوریتم Paraphrasing را منتشر کند.

به صورت کلی نیز کاربران در سطح اینترنت تمایل دارند در سریع‌ترین زمان ممکن، به پاسخ صحیح و مناسب دست پیدا کنند. به همین دلیل گوگل با معرفی الگوریتم Paraphrasing تصمیم گرفت که محتوای سایت‌های مختلف را بررسی کند و در نتیجه آن، یک پاسخ صحیح و کامل در اختیار کاربران قرار دهد تا نیازی به کلیک کردن بر روی سایت‌های مختلف نباشد.

الگوریتم Paraphrasing چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم Paraphrasing ابتدا محتوای سایت‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ سپس سعی می‌کند محتواهای مختلف را تفکیک کند و بخش‌های مهم و ارزشمند را به کاربر نمایش دهد. یعنی گوگل به راحتی می‌تواند کیفیت محتواها را مورد بررسی قرار دهد؛ بنابراین به هیچ عنوان محتواهای بی‌کیفیت را در سایت خود منتشر نکنید.

در مجموع گوگل با کمک الگوریتم Paraphrasing تلاش می‌کند که محتواهای سایت‌های مختلف را خلاصه کند و در صفحه اول نتایج جستجو، به کاربران نشان دهد. همان‌طور که گفته شد، این موضوع می‌تواند به کاربران کمک کند که در سریع‌ترین زمان ممکن، به بهترین پاسخ دست پیدا کنند و در نهایت صرفه‌جویی زیادی در زمان خود کنند.

تاثیر الگوریتم Paraphrasing بر سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی

بسیاری از مدیران سایت و همچنین سئوکارها نگران هستند که موتور جستجوگر گوگل، بزودی تبدیل به یک موتور پاسخ دهنده شود و اینگونه در سریع‌ترین زمان ممکن، بدون نیاز به وب‌سایت‌های اینترنتی، به کاربران پاسخ دهد. اکنون می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم آیا واقعا چنین اتفاقی رخ می‌دهد یا خیر.

اگر بخواهیم واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم، در حال حاضر گوگل توانایی انجام چنین کاری را دارد؛ زیرا با توجه به الگوریتم‌هایی که تاکنون ارائه کرده است، همه ما به خوبی می‌دانیم که گوگل در زمینه هوش مصنوعی، دانش بسیار بالایی دارد و می‌تواند بر روی این زمینه بیشتر کار کند و با ارائه الگوریتم‌های جدیدتر، تبدیل به یک موتور پاسخ دهنده شود.

گوگل در رابطه با الگوریتم Paraphrasing چه می‌گوید؟

با توجه به الگوریتم‌های گوگل مثل Paraphrasing، کاربران بسیار زیادی نسبت به این موضوع حساس شدند و عکس‌العمل‌های مختلفی نیز نشان دادند. تمام این اتفاقات موجب شد که مدیر گوگل، در رابطه با این موضوع توضیح دهد و در پاسخ به حساسیت کاربران گفت: “ما قصد نداریم گوگل را تبدیل به یک موتور پاسخ دهنده کنیم.” با این حال بعید نیست که در سال‌های آینده شاهد همچین اتفاقاتی از سمت گوگل باشیم!

البته برخی کاربران معتقدند که اگر گوگل تبدیل به یک موتور پاسخ دهنده اطلاعات شود، سایت‌های مختلف دسترسی گوگل را به محتواهای جدید مسدود می‌کنند، یا وب‌سایت‌های جدیدی که قصد دارند شروع به فعالیت کنند، از ابتدای کار دسترسی‌های گوگل را مسدود می‌کنند تا نتواند به محتواهای آن‌ها دسترسی پیدا کند. در نتیجه گوگل نمی‌تواند پاسخ‌های آماده کاربران را به‌روزرسانی کند و این موضوع یک آسیب جدی به شرکت گوگل وارد می‌کند.

خروج از نسخه موبایل