حذف دائمی سایت وردپرسی

راهنمای جامع حذف سایت با وردپرس

ممکن است شما هم به این موضوع فکر کرده باشید که اگر زمانی نیاز به پاک کردن سایت وردپرسی داشته باشید. چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید. شاید فکر کنید که اگر وردپرس را حذف کنید سایت شما نیز کاملا پاک خواهد شد. اما این باور نادرست است. برای پاک کردن یک سایت به صورت کامل، نیاز به طی کردن یک سری مراحل است. ما در این مقاله روند مورد نیاز این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

زمانی که نیاز به پاک کردن یک سایت دارید، با حذف همه اطلاعات از سرور خود دیگر سایت شما در دسترس نخواهد بود. اما ممکن است در نتایج جست‌وجو کاربران، بخشی از اطلاعات پنهان نمایش داده شود. پاک کردن کامل همه اطلاعات مربوط به یک سایت کار دشواری است. چراکه ممکن است تصاویر و اطلاعات آن در دیگر سایت‌ها نیز منتشر شده باشد و پیدا کردن همه این موارد کار سخت و گاها غیرممکن تلقی می‌شود.

در صورتی که با سیستم مدیریت محتوا وردپرس آشنایی زیادی ندارید یا تمایل به یادگیری آن دارید. شما را دعوت به شرکت در دوره رایگان آموزش کامل طراحی سایت با وردپرس می‌کنیم. در این دوره از صفر به شما کاربران عزیز سایت ابزار وردپرس آموزش می‌دهیم که چطور می‌توانید یک سایت فوق‌العاده زیبا و حرفه‌ای با وردپرس بدون نیاز به کدنویسی طراحی کنید.

حذف کامل سایت

در آغاز کار، از همه اطلاعات موجود در سایت خود یک پشتیبان یا همان Backup تهیه کنید. درست است که می‌خواهید سایت را پاک کنید. اما انجام این کار برای شما ضرری ندارد. چرا که ممکن است یک روز از این کار خود پشیمان شوید و بخواهید دوباره وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید. شاید هم به یک سری از اطلاعات خود که در سایت استفاده کرده بودید نیاز پیدا کنید.

پس از تهیه فایل پشتیبان و اتمام مرحله اول، نوبت به پاک کردن همه فایل‌های وردپرس موجود در سرور می‌رسد. با پاک کردن این بخش، همه موارد از جمله افزونه‌ها و تصاویر و هر فایل دیگری که روی سایت دارید از بین می‌روند. برای این کار، از بخش تنظیمات هاست خود، وارد پوشه File Manager شوید. در این بخش باید به پوشه root بروید و همه فایل‌های موجود در آن را حذف کنید. (منظور از پوشه روت همان فایل publick_html است).

حالا که فایل‌های خود را حذف کردید. باید کاری کنید که موتورهای جست‌وجو دیگر محتوای شما را نمایش ندهند. برای این کار از فایل Robots.txt استفاده کنید. این فایل یک نوع دستورالعمل است که اکثر موتورهای جست‌وجو از آن پیروی می‌کنند. برای این کار باید در قسمت File Manager هاست خود، پوشه‌ای با نام Robots.txt بسازید. سپس باید کدهای زیر را به آن اضافه کنید:

User-agent: *

Disallow: /

در این مرحله باید محتوا را از موتورهای جست‌وجوگر حذف کنید. زیرا حتی اگر شما محتوای سایت خود را پاک کرده باشید. ممکن است تا مدتی محتوا در موتورهای جست‌وجوگر بماند. این اتفاق به این دلیل است که گاهی سایت‌ها به مشکل فنی برخورده و از دسترس خارج می‌شوند. در همچین شرایطی این موتورها تا مدتی محتوا را نگه داشته و امید دارند که سایت دوباره برگردد.

حذف اطلاعات سایت از موتورهای جستجو

زمانی که می‌خواهید سایت خود را به طور کامل حذف کنید باید به موتورهای جست‌وجوگر نیز بگویید که محتوای شما برای همیشه حذف خواهند شد و نیازی به ذخیره آن‌ها نیست. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که در فایل root هاست خود، فایل جدیدی با نام Htaccess بسازید. حال  آن را ویرایش کرده و کدهای زیر را وارد کنید:

RewriteEngine On

RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/robots.txt

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.example\.com$ [NC]

RewriteRule ^(.*)$ – [L,G]

توجه داشته باشید که باید دامنه سایت خود را جایگزین Example.Com کنید. این کد به همه کاربرانی که در خواست مشاهده سایت شما را دارند، خطای 410 نمایش می‌دهد.

با وجود همه این مراحل، باز هم گاهی امکان بروز خطا وجود دارد و اطلاعات شما تا مدتی باقی بماند. اگر نیاز به حذف سریع محتوای سایت خود دارید، ما راهی را برای تسریع روند حذف اطلاعات به شما آموزش می‌دهیم.

حذف از Wayback Machine

Archive.org’s Wayback Machine بزرگ‌ترین بخش بایگانی وب‌سایت‌ها در جهان است. این ماشین همه نسخه‌های پنهان میلیاردها سایت را ذخیره می‌کند. هر کاربری می‌تواند برای پیداکردن هر نوع اطلاعات یا تصاویر هر سایت قدیمی به Wayback Machine مراجعه کند و موارد مورد نیازش را پیدا کند. اگر تمایل دارید که اطلاعات شما از این بخش نیز حذف شوند، پیشنهاد می‌شود که به Archive.org ایمیلی بفرستید و درخواست خود را بیان کنید. آنها به سرعت این کار را برای شما انجام خواهند داد.

ما در این مقاله به شما آموزش دادیم که چگونه به طور کامل و دائمی اطلاعات سایت خود را حذف کنید. امیدواریم که توانسته باشیم به خوبی شما را راهنمایی کرده و مشکل شما را حل کنیم.

خروج از نسخه موبایل