بازیابی رمز ورود به وردپرس با 2 روش کاربردی

هرکسی ممکن است رمز عبور حساب کاربری خودش را برای ورود به پیشخوان وردپرس فراموش کند. اصولا همیشه راهی برای بازیابی رمز عبور وجود دارد، بنابراین اصلا نگران این موضوع نباشید. البته شما باید به عنوان یک فرد فعال در زمینه طراحی سایت با وردپرس بتوانید از اطلاعات سایت محافظت کنید و آن را از دست افراد سودجو و سواستفاده‌گر دور نگه دارید. در واقع روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز عبور در وردپرس وجود دارد که ما در ادامه سعی می‌کنیم بهترین و کاربردی‌ترین آن‌‎ها را برای شما توضیح دهیم. اینگونه در صورت بروز مشکلاتی از جمله هک شدن سایت یا فراموشی رمز عبور قادر به بازیابی پسورد خواهید بود. پس تا پایان این مقاله آموزشی در وبلاگ ابزار وردپرس همراه ما باشید تا بتوانیم به شما عزیزان کمک کنیم. 🙂

تغییر رمز عبور وردپرس از طریق ایمیل در وردپرس

ساده‌ترین روش برای بازیابی رمز عبور در وردپرس، استفاده از ایمیل است. کافی است وارد صفحه ورود شده و گزینه “رمزتان را گم کرده‌اید” را انتخاب کنید. حالا در صفحه بعد باید نام کاربری یا ایمیل مربوط به سایت را وارد نمایید. پس از وارد کردن نام کاربری یا ایمیل، گزینه دریافت رمز تازه را بزنید تا یک ایمیل بازیابی برای شما ارسال شود. ایمیل ارسال شده را باز کنید و روی لینکی که عنوان آن مربوط به بازیابی پسورد است (Reset Password) کلیک کنید. حال برای وارد کردن رمزعبور جدید، به وب‌سایتتان منتقل خواهید شد.

رمز عبور جدید را در دو کادر موجود در صفحه وارد کنید. توجه داشته باشید که رمز عبور حداقل باید شامل 8 کاراکتر و دارای حروف انگلیسی بزرگ، کوچک و عدد باشد. گاهی ممکن است شما به هر دلیلی امکان دسترسی به ایمیل‌ خود را نداشته باشید یا اصلا ایمیلی برای شما ارسال نشود. در این صورت باید به سراغ راه‌حل‌های بعدی برویم.

تغییر رمز وردپرس از طریق دیتابیس

در صورتی که شما نتوانستید رمز عبور خود را از طریق ایمیل بازیابی کنید؛ پیشنهاد بعدی ما تغییر رمز وردپرس از طریق PhpMyAdmin است. برای استفاده از این روش وارد کنترل پنل هاست خود شوید و گزینه PhpMyAdmin را انتخاب نمایید تا به پنل مدیریت پایگاه داده (Database) منتقل شوید. پنجره‌ جدیدی باز خواهد شد. حالا کافی است شما وارد جدول wp_users شوید و Browse را بزنید.

به صفحه جدیدی خواهید رفت که اطلاعات کاربر در آن مشاهده می‌شود. روی مداد مقابل نام کاربری مورد نظرتان کلیک کنید تا بتوانید رمز عبور را ویرایش نمایید. اگر توجه کرده باشید، برای حفظ امنیت، در وردپرس رمز عبور به صورت هش شده نمایش داده می‌شود. پس شما نیز برای حفظ امنیت سایت خود ابتدا رمز عبور را از طریق سایت http://pajhome.org.uk/crypt/md5/ به صورت Hash در آورید و آن را در کادر مربوطه وارد کنید. در نهایت پس از اضافه کردن رمز عبور، گزینه Go را بزنید.

به همین راحتی می‌توانید رمز عبور خود را در وردپرس تغییر دهید.

سخن پایانی

ما در مجموعه ابزار وردپرس سعی داریم تا به شما مفیدترین و کاربردی‌ترین موضوعات را آموزش دهیم. در این مقاله چگونگی بازیابی رمز عبور را با دو راه بسیار ساده، یعنی استفاده از ایمیل و دیتابیس را توضیح دادیم. امیدواریم توانسته باشید با استفاده از محتوای این مقاله به راحتی و در کمترین زمان ممکن رمز عبور خود را بازیابی کنید. اگر مشکلی یا سوالی برای شما هنگام بازیابی رمز عبور در وردپرس به وجود آمد، در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان به بتوانند به شما کمک کنند.

خروج از نسخه موبایل