چرا هر فروشگاهی نیاز به پنل پیامکی دارد؟ + مزایا و کاربردهای بازاریابی پیامکی

دلیل نیاز همه فروشگاه های اینترنتی به سامانه پیامکی

امروزه یکی از رایج‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات هدفمند استفاده از پیامک می‌باشد. اگر شما صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید که انواع خدمات و محصولات را ارائه می‌دهید، با ارسال پیام انبوه به لیست مشتریان خود می‌توانید آنها را از آخرین بروزرسانی‌ها، آخرین محصولات، تخفیف‌های ویژه و بسیاری از موارد دیگر باخبر کنید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با اهمیت و کاربردهای بازاریابی پیامکی آشنا کنیم تا بتوانید از این استراتژی در جهت پیشرفت کسب‌و‌کار خود استفاده کنید. با ما همراه باشید.

 بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی که به آن اس ام اس مارکتینگ نیز می‌گویند نوعی تبلیغات است که به صاحبان کسب‌و‌کارها این امکان را می دهد تا برای مشتریان خود انواع پیام‌های متنی را به صورت انبوه ارسال کنند. این می‌تواند شامل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، یادآوری‌ها، آخرین اخبار و اعلان‌ها باشد. در حال حاضر می‌توان بازاریابی پیامکی را جزء پرکاربردترین ابزارها برای تبلیغات در نظر گرفت، به این دلیل که در هر ثانیه 270000 پیامک ارسال می‌شود و تقریباً 5 میلیارد نفر به طور منظم از این کانال استفاده می‌کنند.

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که بازاریابی پیامکی نسبت به سایر روش‌های بازاریابی همچون ایمیل مارکتینگ دارد این است که تمامی پیامک‌هایی که شما برای لیست مشترکین خود ارسال می‌کنید به احتمال 98درصد خوانده می‌شود، در صورتی که این آمار در سایر روش‌های بازاریابی این چنین نیست و بسیار کمتر است. هر چقدر تبلیغ شما بیشتر خوانده شود، مسلماً شانس بیشتری برای اقدام روی آن وجود دارد.

مزیت‌های پنل پیامک برای فروشگاه‌های اینترنتی

پنل پیامکی می‌تواند برای هر نوع کسب‌و‌کار آنلاینی به ویژه فروشگاه‌های اینترنتی که انواع محصولات را ارائه می‌دهند بسیار مفید باشد. این به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را به فروشگاه بازگردانید و ترافیک و فروش خود را افزایش دهید. در ادامه شما را با برخی از مزایای خرید پنل پیامکی برای فروشگاه‌های آنلاین آشنا می‌کنیم:

1- بهبود نرخ تعامل با مشتری

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ارسال پیامک، بهبود نرخ تعامل با مشتریان می‌باشد. به این دلیل که تمامی مردم از گوشی هوشمند در حال استفاده کردن هستند و به صورت مداوم گوشی خود را چک می‌کنند بنابراین ارسال پیامک می‌تواند به بهبود تعامل مشتریان شما کمک کند. طبق آمارهای به دست آمده میانگین بازشدن پیامک در ایران تقریباً سه دقیقه است. این یعنی بعد از ارسال پیام به آنها این شانس را دارید که همان لحظه مشتری را به یک اقدام خاص دعوت کنید.

2- نرخ تبدیل فروشگاه را افزایش می‌دهد

در صورتی که متن پیامک شما حاوی مطالب جذاب و ترغیب کننده باشد، می‌توانید آنها را به روش‌های مختلف به فروشگاه خود هدایت و نرخ تبدیل و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. به عنوان مثال: می‌توانید یک کدتخفیف محدود برای مشتریان ارسال کنید و از آنها بخواهید تا روی لینک درج شده کلیک کنند تا بتوانند از کدتخفیف استفاده نمایند.

3- باعث وفادارکردن مشتری می‌شود

هر فروشگاه اینترنتی که به دنبال موفقیت و جذب مشتریان بیشتر است، باید مشتریان وفاداری را به دست آورد. با ارسال پیامک های مفید برای مشتریانی که خودشان در سایت شما ثبت نام کرده‌اند، می‌توانید میزان وفاداری آنها را افزایش دهید. این باعث می‌شود که مشتری سایت شما را بشناسد و در آینده به سایت شما سربزند و حتی از شما خرید انجام دهد.

4- ماندگاری مشتریان را افزایش می‌دهد

حفظ و نگه داری مشتری از جمله نکات بسیار مهمی است که رابطه مستقیمی با فروش شما خواهد داشت. امروزه به دلیل افزایش تعداد کسب‌و‌کارهای آنلاین و رقابتی شدن بازار تمامی فروشگاه از روش‌های مختلفی قصد دارند مشتریان خود را حفظ کنند، زیرا اینکار باعث می‌شود مشتری بارها و بارها از شما خرید انجام دهد و سایت شما را به دوستان خود معرفی کند.

یکی از تکنیک‌های حفظ مشتریان این است که به صورت مداوم آنها را با محتوای خود درگیر نگه دارید. هر چقدر محتوای شما جذاب‌تر باشد، شانس بیشتری برای حفظ کردن آنها خواهید داشت. یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای افزایش ماندگاری کاربران استفاده کنید، ارسال پیامک‌های مختلف به آنها می‌باشد. شما می‌توانید برای موارد مختلفی همچون: تخفیف‌ها و پیشنهادها، کدهای کوپن، بروزشدن محصولات و بسیاری از موارد دیگر برای آنها پیامک ارسال کنید.

5- فروش خود را افزایش دهید

از دیگر مزیت‌های داشتن پنل پیامکی می‌توان به بالارفتن فروش اشاره کرد. شما می‌توانید با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و جذاب به مشتریان آنها را برای خریدکردن تشویق کنید.

6- پیگیری کمپین‌های تبلیغاتی

شاید در هیچ روش بازاریابی شما نتوانید مشاهده کنید که آیا تبلیغ شما مفید بوده است یا خیر، در صورتی که در بازاریابی پیامکی امکان پیگیری کمپین‌های تبلیغاتی وجود دارد. در واقع بعد از خرید پنل پیامکی یک سامانه در اختیار شما قرار داده می شود که شما می‌توانید مدیریت کاملی روی تمامی بخش‌ها داشته باشید. بعد از اینکه پیامکی برای مشتریان خود ارسال کردید، می توانید مشاهده کنید که آن پیامک توسط چند نفر باز شده است، چند نفر آن را خوانده اند، چه تعداد اقدامی روی آن انجام داده اند و بسیاری از موارد دیگر.

تاثیر پنل اس ام اس مارکتینگ در کسب و کارها

تمامی کسب‌و‌کارهای اینترنتی برای افزایش فروش و جذب مشتری و برندسازی می‌توانند از راه‌های مختلفی استفاده کنند که بی شک ارسال پیامک می‌تواند یکی از موثرترین آنها باشد.

بازاریابی پیامکی بهتر است یا ایمیل مارکتینگ؟

بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ از جمله محبوب ترین روش‌های تبلیغات آنلاین در حال حاضر محسوب می‌شوند. هر دو به نوعی به شما کمک می‌کنند تا ترافیک خود را افزایش و در نتیجه به فروش بیشتری برسید. اما شاید این سوال در ذهن شما باشد که از بازاریابی پیامکی استفاده کنیم یا ایمیل مارکتینگ؟ کدامیک برای فروشگاه‌های اینترنتی موثرتر خواهد بود؟

طبق آمارهای به دست آمده بازاریابی پیامکی نسبت به ایمیل مارکتینگ از لحاظ‌های مختلف برتری دارد و بهتر می‌تواند باعث جذب مشتریان شود. به طور‌کلی می‌توان گفت بازاریابی پیامکی از نظر هزینه، خوانده شدن پیام، نرخ کلیک، نرخ بازشدن تبلیغ و میزان پاسخگویی نسبت به بازاریابی ایمیل بهتر و موثرتراست.

چطور برای مشتریان پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟

ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان شامل مراحل زیر می‌شود:

مرحله اول: خرید پنل پیامکی

در اولین قدم شما باید یک پنل پیامکی مناسب را برای ارسال پیامک به مشتریان انتخاب و خریداری کنید. اکثر شرکت‌های ارائه دهنده سامانه پیامکی امکان ارسال پیامک انبوه، مستقیم، ارسال به بلک لیست کاربران و … را می‌دهند. سامانه های مختلفی در این خصوص ارائه شده که پیشنهاد ما به شما سامانه پیامیتو می باشد. (برای مشاهده تعرفه ها و قابلیت های سامانه پیامیتو اینجا کلیک کنید).

مرحله دوم: نوشتن محتوای جذاب

بعد از اینکه سامانه پیامکی خود را خریداری کردید، باید یک پیام مختصر و کوتاه بنویسید. همانطور که می‌دانید شما در نوشتن محتوا در پیامک محدود هستید و باید خیلی کوتاه باشد. بنابراین باید به گونه‌ای متن خود را بنویسید که کاربر متوجه هدف شما شود. بهترین راهکار این است که از کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمت خود در متن پیامک استفاده نمائید.

مرحله سوم: گروه هدف را انتخب کنید

برای اینکه پیامک‌های شما موثرتر باشد، باید مخاطبان خود را به گروه‌های مختلفی تقسیم بندی کنید و سپس برای هر گروه به صورت جداگانه پیامک ارسال نمائید. شما می‌توانید مشتریان خود را از نظر جنسیت، موقعیت مکانی، مشتری قدیمی یا جدید بودن و… دسته بندی کنید.

مرحله چهارم: ارسال پیامک

بعد از مشخص کردن گروه مورد نظر، تنها با چند کلیک می‌توانید به صورت انبوه برای آنها پیامک ارسال نمائید.

مرحله پنجم: پیگیری پیامک‌ها

بعد از ارسال پیام، شما می‌توانید پیام‌های ارسال شده را بررسی و مشاهده کنید که چه تعداد از پیام‌ها به دست مشتریان رسیده است و چه تعداد نرسیده است و بسیاری از موارد دیگر.

بهترین سامانه ارسال پیامک انبوه در ایران

در حال حاضر سامانه‌های ارسال پیام کوتاه مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها قابلیت‌های مختلفی را ارائه می دهند. در میان این سامانه‌ها، پیامیتو یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین سامانه‌ها محسوب می‌شود که به دلیل امکانات متنوع، تعرفه های پایین و پشتیبانی تمام وقتی که دارد در حال حاضر به یکی از سامانه‌های پرطرفدار در ایران تبدیل شده است که بیش از 50هزار برند از آن برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

چرا از سامانه پیامیتو استفاده کنیم؟

پیامیتو یک سامانه ارسال پیامک انبوه به مشتریان است که امکانات منحصربفردی را ارائه می‌دهد که برای هر کسب‌وکاری می تواند مناسب باشد. برخی از قابلیت‌های سامانه پیامیتو عبارت است از:

1- ارسال پیامک به لیست سیاه کاربران

با پیامیتو شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی برای مشتریان خود پیامک ارسال کنید. حتی می‌توانید به بلک لیست کاربران نیز انواع پیام‌های تبلیغاتی ارسال نمائید.

2- ارائه خط خدماتی اشتراکی

با کمک وبسرویس خدماتی، شما می‌توانید از خطوط اشتراکی خدماتی استفاده نمایید.

3- فعال سازی آنی

بعد از اینکه در سایت پیامیتو ثبت نام خود را انجام دادید و پلن مورد نظر خود را خریداری کردید، سرویس بالافاصله برای شما فعال می‌شود و شما می‌توانید شروع به ارسال پیامک انبوه نمائید.

4- تعرفه‌های متنوع و ارزان قیمت

از دیگر مزیت‌های استفاده از سامانه پیامیتو می‌توان به تعرفه‌های متنوع و هزینه‌های ارزان آن اشاره کرد. شما می‌توانید با پرداخت کمترین هزینه صاحب یک پنل پیامکی شوید.

5- ارسال منطقه و هدفمند

با قابلیت ارسال منطقه‌ای می‌توانید به یک محدوده خاص پیامک ارسال کنید. در این روش شما می‌توانید بر اساس منطقه یا حتی موقعیت مکانی فعلی مخاطبان هدف خود به تفکیک اپراتورها پیامک ارسال نمائید.

6- ارسال از روی نقشه

همچنین می‌توانید با استفاده از نقشه پیام‌های انبوه خود را به موقعیت های خاص ارسال کنید.

7- ارسال به کدپستی  

پیامیتو به شما این امکان را می‌دهد تا براساس کدپستی برای بسیاری از کاربران پیامک ارسال نمائید.

8- ارسال به شهر و استان

امکان ارسال پیامک به استان و شهرهای مختلف نیز وجود دارد.

9- گزارش گیری قدرتمند

بعد از اینکه پیامک انبوه خود را برای لیست مشترکین ارسال کردید، می توانید گزارشاتی در خصوص پیامک های ارسالی خود مشاهده کنید. به عنوان مثال می توانید مشاهده کنید که آیا پیامک ها برای مشتریان ارسال شده اند یا خیر، چه تعداد ارسال نشده است، چه تعداد پیامک شما را مشاهده کرده‌اند و…

مهم ترین نکات برای نوشتن پیامک تبلیغاتی جذاب به مشتریان

فقط ارسال پیام انبوه برای مشتریان کافی نیست، بله یکسری نکات و قواعد وجود دارد که اگر از آنها به درستی پیروی نکنید ممکن است پیام‌های تبلیغاتی شما هیچ گونه تاثیری نداشته باشند. در ادامه شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد:

– نیاز بازار را شناسایی کنید

در اولین قدم شما باید نیاز بازار را بشناسید و براساس آن برای مشتریان خود پیامک ارسال کنید. این به اثربخش بودن پیامک های شما کمک زیادی خواهد کرد.

2- از مشتریان سوال بپرسید

یکی از تکنیک‌های عالی برای جذب مخاطبان بیشتر، سوال پرسیدن از آنها در متن پیام است. سعی کنید با پرسیدن سوالات جذاب و ترغیب‌کننده آنها را وسوسه کنید تا روی تبلیغ شما کلیک کنند.

3- مهم‌ترین نکات را در خط اول بنویسید

برای ترغیب کردن پیام سعی کنید در همان خط اول از مهم‌ترین کلمات کلیدی استفاده کنید تا کاربر پیام شما را سریع‌تر متوجه شود.

4- خلاصه بنویسید

کوتاه‌نویسی از جمله مهم‌ترین نکته برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه است. هر چقدر متن پیام شما کوتاه‌تر و واضح‌تر باشد کاربران بیشتری آن را به صورت کامل مشاهده و روی آن اقدام می‌کنند. پبام‌های طولانی معمولاً توسط بسیاری از کاربران خوانده نمی‌شوند.

5- از اعداد و آمار استفاده کنید

سعی کنید در متن خود تا حد امکان از اعداد استفاده کنید. این می‌تواند به صورت بسیار زیادی متن پیام شما را جذابتر نمایش دهد. به عنوان مثال:10 روش برای بهبود سئوی سایت

6- خلاق باشید

برای موفقیت در بازاریابی آنلاین خلاق بودن بسیار مهم است. از پیام‌هایی استفاده کنید که اثر خلاقیت در آنها موج می‌زند و با رقبای شما متمایز است.

7- شفاف و واضح بنویسید

پیام شما باید آنقدر ساده و شفاف باشد که کاربر در همان لحظه اول متوجه پیام شما شود. همچنین از درج اختصارات و شکلک‌های بی مورد خودداری کنید.

8- کسب و کار خود را مشخص کنید

برای بهبود اعتبار و آگاهی از برند بهتر است در متن پیام از آدرس وب سایت و یا حتی آدرس های شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. این دسترسی کاربران را ساده‌تر می‌کند.

9- از موضوعات قابل فهم استفاده کنید

موضوع به کاربر نشان می‌دهد که محتوای پیام در خصوص چیست. بنابراین حتماً از عناوین مناسب باید استفاده کنید.

10- از فرخوان قدرتمند استفاده کنید

پیامی که شما ارسال می‌کنید باید یک هدف خاص داشته باشد تا گیرنده بداند که در نهایت باید چه کاری انجام دهد، در غیر این صورت پیام تبلیغاتی شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. چند نمونه از فراخوان برای اقدام که می‌توانید استفاده کنید عبارت هستند از:

11- قبل از ارسال متن پیام را بخوانید

قبل از ارسال حتماً متن پیام خود را چندین مرتبه بخوانید تا مطمئن شوید که هیچ گونه خطایی از جمله خطای املایی وجود ندارد. هر گونه خطا می‌تواند باعث بی اعتبار بودن تبلیغ شما شود.

جمع بندی: آیا فروشگاه‌های اینترنتی نیاز به خرید پنل پیامکی دارند؟

فرقی نمی‌کند که شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی آنلاین هستید یا یک سایت خبری را اداره می‌کنید یا پزشکی و… در هر صورت داشتن یک پنل پیامکی و ارسال انواع پیامک‌های تبلیغاتی به کاربران می‌تواند برای هر نوع کسب و کاری ضروری باشد. با استفاده از این تکنیک می‌توانید ترافیک و اعتبار سایت خود را بهبود و در نتیجه به فروش بیشتری برسید.

برای ارسال پیامک انبوه نیاز به یک سامانه پیامکی خواهید داشت. سامانه پیامیتو یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده پیام کوتاه در ایران است که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ محدودیتی و با کمترین هزینه صاحب یک پنل پیامکی شده و برای هزاران مشتری خود با یک کلیک انواع پیام‌های تبلیغاتی را ارسال کنید. با مراجعه به صفحه سامانه‌های پیامکی پیامیتو می توانید انواع پنل‌ها را مشاهده کرده و هریک را مورد بررسی قرار دهید. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با شماره 0353364 تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل