تداخل افزونه های نصب شده روی وردپرس با هم

همه ما می‌دانیم که برای راه‌‎اندازی یک وب‌سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس، نیاز به یک قالب داریم. حالا برای افزودن قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف به وب‌سایت، باید از افزونه‌های مختلف استفاده کنیم. اما مسئله این است که نصب و فعال‌سازی افزونه‌های مختلف روی سایت، می‌تواند موجب اختلال در عملکرد سایت شود. حالا با این مقاله در وبلاگ ابزار وردپرس قصد داریم توضیحات کاملی درباره تداخل افزونه‌ها در وردپرس به شما بدهیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دلیل تداخل افزونه‌ها در وردپرس

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که موجب تداخل افزونه‌ها می‌شود. برای مثال شما دو افزونه روی سایت نصب می‌کنید که کارهای مشابه انجام می‌دهند و همین موضوع می‌تواند موجب شود یکی از افزونه‌ها به خوبی کار نکند و سایت شما را دچار اختلال کند. حتی گاهی اوقات آپدیت افزونه‌ها موجب می‌شود یک سایت به کلی از کار بیفتاد. علاوه‌بر این موضوع خرید افزونه‌های وردپرس از وب‌سایت‌های معتبر مثل ابزار وردپرس می‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد. اگر به جای خرید از وب‌سایت‌های معتبر، از سایت‌های نامعتبر خرید کنید، امکان بروز مشکل در وب‌سایت شما خیلی زیاد است.

برای مثال بسیاری از افراد سودجو و سواستفاده‌گر، با ایجاد تغییرات در کدهای افزونه‌ها سعی می‌کنند برای شما مشکلات مختلفی را به وجود بیاورند. در نتیجه خرید افزونه از سایت‌های نامعتبر موجب می‌شود آسیب‌های زیادی به کسب‌وکار شما وارد شود. حالا در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نکات بسیار مهمی اشاره کنیم تا دیگر با چنین مشکلاتی روبرو نشوید.

استفاده از افزونه‌های معتبر

اولین کاری که جهت جلوگیری از تداخل افزونه‌ها در سایت باید انجام دهید، استفاده از افزونه‌های معتبر است. شما نباید از هر افزونه‌ای برای سایت خود استفاده کنید. برای مثال همیشه باید به آخرین تاریخ آپدیت افزونه‌ها دقت کنید و مطمئن شوید افزونه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید، مرتبا آپدیت می‌شود و مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. برخی از کاربران بدون توجه به این موضوع، از افزونه‌های منسوخ شده‌ای استفاده می‌کنند که مدت‌ها بروزرسانی نشده‌اند. بنابراین یکی از نکات بسیار مهم هنگام استفاده از افزونه، بررسی تاریخ آخرین آپدیت آن است.

خرید افزونه از منبع معتبر

همان‌طور که گفته شد، خرید افزونه از وب‌سایت‌های معتبر تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. همیشه سعی کنید از یک وب‌سایت معتبر برای خرید افزونه‌های سایت استفاده کنید. مطمئن باشید اگر به این موضوع توجه نکنید، امکان تداخل افزونه‌ها در سایت شما بسیار زیاد می‌شود. حتی سایت‌های نامعتبر، تیم پشتیبانی خوبی ندارند و همین موضوع باعث می‌شود شما پس از خرید یک افزونه، نتوانید از خدمات پشتیبانی استفاده کنید. در نتیجه همیشه قبل از خرید یک افزونه، بررسی‌های لازم را انجام دهید و از یک وب‌سایت مناسب خرید کنید.

بررسی آپدیت جدید افزونه‌ها

بررسی آپدیت افزونه‌ها در صفحه بروزرسانی وردپرس
بررسی آپدیت افزونه‌ها در صفحه بروزرسانی وردپرس

شما همیشه باید از آخرین نسخه افزونه‌ها در وب‌سایت خود استفاده کنید. اما بهتر است قبل از اینکه افزونه‌ها را در وب‌سایت اصلی بروزرسانی کنید، یکبار بر روی وب‌سایت تستی مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید پس از آپدیت افزونه، سایت دچار اختلال نمی‌شود. چرا که برخی از افزونه‌ها ممکن است مدت‌ها به خوبی روی وب‌سایت شما کار کنند، اما پس از آپدیت به آخرین نسخه، دارای مشکلات متعددی می‌شوند.

همچنین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم هرگز از حالت آپدیت خودکار افزونه‌ها در وردپرس استفاده نکنید. در واقع همان‌طور که اشاره کردیم، برخی از افزونه‌ها ممکن است با یکبار آپدیت، به کلی دچار اختلال شوند و این موضوع باعث ایجاد خطا و مشکل در سایت شما می‌شود. بنابراین توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید تا به مشکلی برخورد نکنید.

آخرین نکته‌ای که باید هنگام آپدیت افزونه‌ها به آن توجه کنید، این است که هنگام بروزرسانی، افزونه‌ها را به صورت تکی آپدیت کنید. با انجام این کار اگر یکی از افزونه‌ها دچار اختلال شده باشد، به راحتی می‌تواند آن را پیدا کنید و به کلی از روی وب‌سایت خود حذف کنید.

رفع تداخل افزونه‌ها در وردپرس

رفع تداخل افزونه‌ها در وردپرس یک کار بسیار ساده و راحت محسوب می‌شود. در واقع کافی است شما یکبار تمام افزونه‌های سایت را غیرفعال کنید. سپس یکی یکی افزونه‌ها را فعال کنید و ببینید کدام افزونه موجب اختلال در سایت شما شده است. حتی ما یک مقاله با عنوان “غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس” از قبل برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم که با مطالعه آن می‌توانید به راحتی افزونه‌های سایت را غیرفعال کنید. همان‌طور که گفته شد، خرید و استفاده از افزونه‌های معتبر تاثیر بسیار زیادی بر سایت شما خواهد گذاشت. حالا به همین دلیل در قسمت زیر ما برخی از لینک‌های مهم را برای شما قرار داده‌ایم که در صورت نیاز می‌توانید برای خرید افزونه‌های معتبر از آن استفاده کنید.

نوشتهٔ پیشین
نحوه فعال سازی قالب ها و افزونه های وردپرس | لایسنس قالب | درخواست فعال سازی | درخواست لایسنس | purchase code
نوشتهٔ بعدی
حل مشکل عدم نمایش ادیتور متنی وردپرس – تنظیمات متن وردپرس – سفید بودن ناحیه متنی – editor متنی – سفید بودن بلاک متن

محصولاتی که شاید دوست داشته باشید :

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

4 دیدگاه. Leave new

اشتراک گذاری این صفحه در شبکه های اجتماعی

فهرست