الگوریتم موش کور گوگل | نتایج محلی مراقب باشند!

الگوریتم موش کور گوگل یا همان Google Possum Algorithm در اواخر سال 2016 منتشر شد. هدف از انتشار الگوریتم موش کور، بهبود نتایج محلی (Local) بود. در واقع گوگل با ارائه الگوریتم Possum تمایل داشت که نتایج محلی را بتواند به خوبی فیلتر کند و نتایجی را که نمایش می‌دهد، دقیق‌تر و بهتر باشند. برای مثال تا قبل از ارائه این الگوریتم ممکن بود که برخی از نتایج محلی، هرزنامه یا اسپم باشند؛ ولی بعد از منتشر شدن الگوریتم موش کور، نتایج محلی باکیفیت بسیار بهتری برای کاربران نمایش داده شدند.

هدف الگوریتم موش کور چه بود؟

شرکت گوگل تاکنون الگوریتم‌های مختلفی را مانند الگوریتم ونیز و الگوریتم کبوتر برای نتایج محلی ارائه کرده است. الگوریتم موش کور نیز یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های گوگل برای نتایج محلی بوده است. برخی کسب‌وکارها بعد از منتشر شدن الگوریتم موش کور، با مشکل بزرگی روبرو شدند؛ آن هم حذف شدن از نتایح محلی گوگل بود. برای مثال اگر دقت کرده باشید، بسیاری از کسب‌وکارها در فضای کار اشتراکی فعالیت می‌کنند و آدرس همه آن‌ها، یک مکان ثابت است؛ گوگل بعد از منتشر شدن این الگوریتم، تمام کسب‌وکارهایی را که در فضای کار اشتراکی فعالیت می‌کنند، فیلتر کرد و آن‌ها را از نتایج جستجوی محلی حذف کرد.

بعد از منتشر شدن الگوریتم موش کور، آماری منتشر شد که نشان می‌داد 64 درصد از کسب‌وکارها و مشاغل محلی، تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفته‌اند. این موضوع در همان زمان بازخوردهای بسیار زیادی را به‌همراه داشت.

تاثیر الگوریتم موش کور

کسب‌وکارها و مشاغل مختلفی تحت تاثیر الگوریتم Possum قرار گرفتند. حالا در ادامه به تاثیرات الگوریتم موش کور بر انواع کسب‌وکارها می‌پردازیم تا به صورت کامل با آن‌ها آشنا شوید.

کسب‌وکارها و مشاغل خارج از شهر

ممکن است عبارتی را در گوگل جستجو کنید و نتایج محلی برای آن وجود نداشته باشد. برای مثال شما عبارت “گلخانه در شهرک غرب” را جستجو کنید؛ ولی واقعا هیچ گلخانه‌ای در آن محدوده وجود نداشته باشد، در این شرایط اگر گلخانه‌ای نزدیک به آن محدوده‌ها و یا کمی دورتر وجود داشته باشد، گوگل به شما نمایش می‌دهد. این یکی از مزایای الگوریتم موش کور بود که کمک بزرگی به برخی از کسب‌وکارها و مشاغل محلی می‌کرد. قبل از الگوریتم Possum، اگر عبارت “گلخانه در شهرک غرب” را جستجو می‌کردید و واقعا گلخانه‌ای هم در آن منطقه وجود نداشت، گوگل نتایج محلی را نمایش نمی‌داد.

کسب‌وکارها و مشاغل مشابه در یک مکان مشخص

اگر دقت کرده باشید، برخی از کسب‌وکارها و مشاغل در یک محل مشخص مشغول به فعالیت هستند. برای مثال در یک ساختمان پزشکان، تعدادی پزشک وجود دارد؛ اگر دو یا چند نفر از آن‌ها مکان کسب‌وکار خود را در گوگل ثبت کنند، باعث می‌شود که گوگل فقط یکی از آن‌ها را نمایش دهد. این یکی از تغییرات الگوریتم موش کور بود که تاثیرات منفی برای کسب‌وکارها به‌همراه داشت. همان‌طور که در بالاتر اشاره کرده‌ایم، کسب‌وکارهایی که در یک محیط کار اشتراکی مشغول به فعالیت هستند نیز شانس بسیار کمی دارند تا در نتایج جستجوی محلی نمایش داده شوند.

یک کسب‌وکار با دو مکان مختلف

برخی از مشاغل محلی ممکن است چند شعبه مختلف داشته باشند؛ برای مثال ممکن است یک بستنی فروشی دارای چند شعبه در منطقه‌های مختلف باشد؛ این موضوع نیز باعث می‌شود که گوگل فقط یک مکان را در نتایج جستجوی محلی نمایش دهد. البته این مورد آخر توسط یک متخصص سئو، سال‌ها قبل مطرح شده است و هنوز نمی‌توان گفت که به صورت 100 درصد صحیح باشد. ولی برخی آمارها نشان می‌دهند که یکی دیگر از تغییرات الگوریتم موش کور گوگل همین بوده است که فقط یک آدرس از کسب‌وکارها را در نتایج محلی نمایش دهد.

دلیل نام گذاری الگوریتم موش کور

الگوریتم Possum دقت بسیار زیادی دارد؛ با توجه به اینکه الگوریتم موش کور بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل محلی را فیلتر می‌کند و دیگر آن‌ها را در نتایج محلی نمایش نمی‌دهد، مدیران سایت فکر می‌کنند که پنالتی شده‌اند. ولی اینکه در نمایش جستجوی محلی نمایش داده نمی‌شوند، دلیل مناسبی برای پنالتی شدن نیست. در واقع به دلیل اینکه الگوریتم Possum نتایج محلی را فیلتر می‌کند و برخی کسب‌وکارها و مشاغل را نشان نمی‌دهد، نام الگوریتم را موش کور گذاشته‌اند.

چگونه با الگوریتم موش کور، نتایج بهتری بدست آوریم؟

حالا موضوعی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد، این است که با وجود سختگیری‌های الگوریتم موش کور گوگل، چگونه در نتایج محلی حضور داشته باشیم و چگونه کاری انجام دهیم که از نتایج محلی گوگل حذف نشویم و برای همیشه حضور داشته باشیم.

به صورت کلی هیچ راه‌حل ساده‌ای وجود ندارد که بخواهیم به آن اشاره کنیم تا به صورت 100 درصد قطعی همیشه در نتایج محلی گوگل نمایش داده شوید. ولی نکات مهمی وجود دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم و با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید جایگاه خود را در نتایج محلی حفظ کنید؛ یا اگر از نتایج حذف شده‌اید، دوباره به نتایج محلی برگردید.

گوگل همیشه می‌خواهد بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد، بنابراین اگر می‌خواهید در لیست نتایج جستجوی محلی حضور داشته باشید، پیشنهاد ما این است که ابتدا بر روی سئو محلی (Local SEO) تمرکز کنید و در این زمینه با تولید محتواهای باکیفیت، به گوگل نشان دهید که در این منطقه فعالیت می‌کنید. یعنی اگر خدمات طراحی سایت در شهر یزد ارائه می‌دهید، با کلمه کلیدی “طراحی سایت در یزد” تولید محتوای باکیفیت انجام دهید و اینگونه به گوگل نشان دهید که در شهر یزد، خدمات طراحی سایت ارائه می‌دهید.

نکته بعدی که اهمیت زیادی دارد، اعتبار دامنه (Domain Authority) می‌باشد. بنابراین سعی کنید با لینک سازی و انتشار محتواهای باکیفیت در سایت، اعتبار دامنه وب‌سایت خود را افزایش دهید. نکته آخر نیز که اهمیت زیادی دارد، بررسی اطلاعات کسب‌وکار محلی شما در گوگل و سایت است. یعنی باید مطمئن شوید که هیچ اطلاعات نادرستی وارد نکرده‌اید. همچنین پیشنهاد می‌شود اگر چند شعبه مختلف برای کسب‌وکار خود دارید، فقط آدرس یکی از آن‌ها که را وارد نمایید اینگونه ممکن است که نتایج بهتری برای جستجوهای محلی (Local) بدست آورید.

کلام آخر

امیدواریم اطلاعات مفید و خوبی در رابطه با الگوریتم موش کور (Possum Algorithm) بدست آورده باشید و این مقاله از بلاگ ابزار وردپرس مورد توجه شما کاربران عزیز قرار گرفته باشد. اگر سوالی در رابطه با الگوریتم موش کور (Possum Algorithm) دارید، از طریق بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

خروج از نسخه موبایل