URL فارسی یا انگلیسی | انتخاب بهترین پیوند یکتا

افرادی که قصد بهینه‌سازی و سئو سایت دارند، همیشه سوال می‌کنند که URL فارسی یا انگلیسی؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس، به صورت کامل و جامع در رابطه با تاثیر URL بر سئو (SEO) سایت، نکات مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس تا پایان این مقاله آموزشی همراه ما باشید. 😉

چرا URL مهم است و باید به آن توجه کنیم؟

قبل از اینکه بخواهیم بررسی کنیم URL فارسی یا URL انگلیسی، می‌خواهیم اطلاعات جالبی در رابطه با URL در اختیار شما قرار دهیم. به صورت کلی، URL سایت باید کوتاه، خوانا و متناسب با محتوای صفحه باشد. برای درک بهتر این موضوع، به مثال‌های زیر دقت کنید.

abzarwp.com/wp/t991/page2
abzarwp.com/wordpress-tutorials

قطعا شما هم در نگاه اول متوجه می‌شوید که URL دوم خیلی بهتر است. چرا که کوتاه می‌باشد و دارای معنا و مفهوم مشخص است. در واقع با خواندن URL دوم می‌توان متوجه شد که این صفحه از سایت مربوط به آموزش وردپرس است. اما با خواندن URL اول نمی‌توان هیچ درکی از محتوای صفحه داشته باشید.

بنابراین URL سایت کمک زیادی به کاربران و موتورهای جستجوگر می‌کند. در واقع کاربران و موتورهای جستجو، با دیدن URL می‌توانند به درک درستی از محتوای صفحه برسند. در نتیجه به URL سایت توجه ویژه‌ای داشته باشید. چون بر سئو (SEO) و تجربه کاربری (UX) می‌تواند تاثیر بگذارد. اگر شما به خوبی URL صفحات را تنظیم کنید، نمره مثبتی برای سئو بدست می‌آورید. همچنین با انجام این کار، تجربه کاربری سایت (User Experience) را بهبود می‌بخشید. 🙂

URL فارسی یا انگلیسی

تاکنون در رابطه با اهمیت URL توضیحات مختصری به شما دادیم و متوجه شدید که URL بر سئو و تجربه کاربری سایت شما می‌تواند تاثیر گذار باشد. حالا در ادامه می‌خواهیم تفاوت URL فارسی و انگلیسی را بررسی کنیم و در آخر به یک نتیجه‌گیری کلی برسیم و به سوال “URL فارسی یا انگلیسی ؟” را پاسخ دهیم.

افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت می‌کنند، نظرات مختلفی در رابطه با URL فارسی یا انگلیسی دارند. در واقع برخی از آن‌ها معتقدند که URL فارسی بهتر است؛ به دلیل اینکه می‌توان کلمه کلیدی را در آن قرار داد و این از نظر موتورهای جستجو بهتر است. اما برخی دیگر با توجه به اینکه اشتراک گذاری URL فارسی به درستی صورت نمی‌گیرد، معتقدند که استفاده از URL انگلیسی بهتر است. حتی به این موضوع اشاره می‌کنند که طول URL انگلیسی کوتاه‌تر است و کاربران خیلی راحت‌تر می‌توانند از آن استفاده کنند.

حالا مسئله سر این است که واقعا URL فارسی یا انگلیسی ؟ کدامیک بهتر است؟ اگر در یک کلام بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که URL انگلیسی نسبت به URL فارسی بهتر است. حالا چرا به این جواب رسیدیم! در ادامه مقاله همراه ما باشید تا خیلی دقیق‌تر به شما توضیح دهیم.

دلایل برتری URL انگلیسی نسبت به URL فارسی

نکات مهم در نوشتن URL

اگر می‌خواهید یک URL مناسب بنویسید، باید برخی نکات را رعایت کنید که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  1. از URL انگلیسی استفاده کنید.
  2. از کلمات اضافه در URL استفاده نکنید.
  3. URL باید کوتاه و خوانا باشد.
  4. URL باید متناسب با محتوای صفحه باشد.
  5. برای جداسازی کلمات از کاراکتر خط تیره (-) استفاده کنید. (مثل wordpress-tutorials)

نتیجه‌گیری کلی

طبق این مقاله آموزشی، جواب سوال URL انگلیسی یا فارسی ؟ کدامیک بهتر است؟ را گرفتیم و متوجه شدیم که به صورت کلی URL انگلیسی نسبت به URL فارسی بهتر است. باز تصمیم با خود شما است که از URL فارسی یا انگلیسی استفاده کنید.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله آموزشی به شما عزیزان کمک کرده باشیم. اگر سوالی در رابطه با URL فارسی یا انگلیسی داشتید در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما همراهان همیشگی سایت ابزار وردپرس باشیم. 😉

خروج از نسخه موبایل