تاثیر سرعت سایت بر سئو (SEO)

یکی از موضوعات مهمی که برخی از مدیران سایت به آن توجه نمی‌کنند، سرعت سایت است. اغلب مدیران به این فکر می‌کنند که سرعت سایت، تاثیر زیادی بر سئو نمی‌گذارد؛ اما اصلا اینطور نیست. در واقع کاربران همیشه دوست دارند یک سایت با سرعت مناسب باز شود. حالا اگر سایت شما سرعت کمی داشته باشد، قطعا کاربر خسته می‌شود و صفحه سایت را می‌بندد. در نتیجه این موضوع بر سئو (SEO) سایت تاثیر مستقیم می‌گذارد. حالا در ادامه مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در رابطه با تاثیر سرعت سایت بر سئو (SEO) در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

اهمیت سرعت سایت برای گوگل

گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به خوبی این موضوع را درک می‌کنند که مدت زمان لازم برای بارگیری (Load) یک صفحه چقدر است. موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، اهمیت سرعت سایت بر تجربه رابط کاربری (User Experience) را متوجه می‌شوند. در واقع طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، بیش‌از 52 درصد کاربران که با استفاده از تلفن همراه وارد سایت می‌شوند، در صورتی که بارگیری سایت بیش‌از 3 ثانیه زمان‌بر شود، آن را ترک می‌کنند. قطعا همین موضوع تاثیر بسیار بدی بر تجربه رابط کاربری (UX) و سئو (SEO) سایت می‌گذارد.

جالب است بدانید گوگل از سال 2010 سرعت سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و از آن برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. حتی آمارها نشان می‌دهند که از سال 2018 اهمیت سرعت سایت بازهم بیشتر شده است. در نتیجه اگر واقعا قصد دارید در سئو حرفی برای گفتن داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که توجه ویژه‌ای به این الگوریتم گوگل داشته باشید و روی سرعت سایت کار کنید.

آمار تاثیر سرعت سایت بر سئو

حالا در این قسمت از مقاله آموزشی قصد داریم آمار جالبی از تاثیر سرعت سایت بر سئو و رفتار بازدیدکنندگان در اختیار شما کاربران عزیز و گرامی قرار دهیم.

این آمار در واقع نشان دهنده این است که کاربران احساس خوبی نسبت به سایت‌های کم سرعت ندارند. در واقع کاربران به دنبال یک راه‌حل سریع هستند که به نتیجه نهایی دست پیدا کنند. به همین دلیل اگر شما یک مدیر سایت هستید، باید روی موضوع سرعت سایت کار کنید و آن را بهینه‌سازی کنید. در غیراین‌صورت کاربران و بازدیدکنندگان بسیار زیادی را از دست خواهید داد.

تاثیر سرعت سایت بر سئو چقدر است؟

شاید فکر کنید که گوگل به هیچ عنوان متوجه این موضوع نمی‌شود. اما اینطور نیست. علاوه‌بر اینکه سرعت سایت برای کاربران و بازدیدکنندگان مهم است، برای گوگل هم مهم است. موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، بر اساس رفتار کاربر به خوبی متوجه می‌شوند که وب‌سایت شما در چه وضعیتی قرار دارد. بنابراین فکر نکنید که گوگل و سایر موتورهای جستجو را می‌توانید فریب دهید.

در سطح وب، هر میلی‌ثانیه می‌تواند به شدت تاثیرگذار باشد. حتی اگر دقت کرده باشید، شرکت گوگل اخیرا یک پروژه به نام AMP راه‌اندازی کرده است و سرمایه‌گذاری زیادی نیز روی آن کرده است. AMP در واقع یک تکنولوژی جدید است که باعث می‌شود سرعت بارگیری سایت در موبایل تا چند برابر افزایش یابد.

افزونه‌های وردپرس افزایش سرعت

اگر شما با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس سایت راه‌اندازی کرده‌اید، می‌توانید از افزونه‌های افزایش سرعت سایت وردپرس استفاده کنید. برای مثال اگر حجم تصاویری که در سایت خود آپلود کرده‌اید زیاد است، افزونه Smush Pro می‌تواند برای سایت شما مفید باشد. یا اگر نیاز به افزونه کش وردپرس دارید، افزونه WP Fastest Cache Premium یک انتخاب عالی برای سایت شما است.

ابزارهای بررسی سرعت سایت

با توجه به موارد گفته شده، باید به خوبی متوجه شده باشید که سرعت سایت بر سئو (SEO) و تجربه کاربری (UI) سایت شما تاثیر می‌گذارد. در نتیجه سعی کنید روی این موضوع کار کنید و سرعت سایت خود را به حد مناسبی برسانید. اگر دقیقا نمی‌دانید سایت شما به چه علتی سرعتش کاهش پیدا کرده است، پیشنهاد می‌کنیم از ابزارهای زیر برای بررسی سرعت سایت استفاده کنید.

کلام آخر

امیدواریم با این مقاله آموزشی توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را در رابطه با تاثیر سرعت سایت بر سئو (SEO) در اختیار شما کاربران عزیز سایت ابزار وردپرس قرار دهیم. همچنین ما یک ویدئو با عنوان “تاثیر سرعت و ریسپانسیو بودن سایت در سئو” هم در سایت اصلی ابزار وردپرس برای شما خوبان قرار داده‌ایم که با مشاهده آن می‌توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

راستی! ما یک دوره رایگان آموزش جامع سئو وردپرس برای شما تهیه کرده‌ایم. اگر به موضوع سئو سایت علاقه‌مند هستید، حتما این دوره را مشاهده کنید. در واقع شما پس از مشاهده این دوره آموزشی تبدیل به یک متخصص در زمینه سئو وردپرس خواهید شد. 😉

خروج از نسخه موبایل