پیج آتوریتی (Page Authority) چیست؟

امتیاز اعتبار صفحه در وب سایت Moz چیست؟

پیج آتوریتی (Page Authority که کوتاه شده آن PA می شود) امتیازی بوده که توسط وب سایت Moz ایجاد شده است و پیش بینی می کند که یک صفحه خاص در صفحات نتایج موتور های جستجوگر (SERP) چگونه رتبه بندی می شود. امتیازات اعتبار صفحه وب سایت Moz، از 1 تا 100 می باشد که هرچه امتیاز اعتبار صفحه بالاتر باشد، توانایی رتبه بندی آن صفحه بالاتر است.

پیج آتوریتی (Page Authority) بر اساس داده هایی از فهرست وب Moz است که توسط ده ها عامل و فاکتور مختلف، سنجیده می شود. همانند اعتبار دامنه (Domain Authority)، الگوریتم اعتبار صفحه از مدل یادگیری ماشین (Machine learning) برای شناسایی الگوریتمی که بهترین ارتباط را با رتبه بندی ها در هزاران صفحه نتایج موتور های جستجوگر (SERPs) دارد استفاده می کند و با استفاده از محاسبات خاص نمرات اعتبار صفحه (Page Authority) را تولید می کند.

شما همچنین می توانید از آموزش سئو وردپرس در سایت مهارت استفاده نمایید.

اعتبار صفحه (PA) چگونه امتیاز دهی می شود؟

امتیاز اعتبار صفحه در یک مقیاس لگاریتمی (Logarithmic) صد امتیازی محاسبه می شود. بنابراین، شما می توانید خیلی راحت امتیاز Page Authority وب سایت خود را از 20 به 30 افزایش دهید اما افزایش این امتیاز از 70 به 80 کار آسانی نیست! همچنین بهتر است بدانید که وب سایت Moz روز به روز الگوریتم اعتبار صفحه (PA) خود را بروز رسانی می کند، پس بهتر است که به طور مداوم امتیاز اعتبار صفحات وب سایت خود را بررسی کنید زیرا در طی بروز رسانی های جدید، ممکن است که امتیازات اعتبار صفحات وب سایت‌تان کم یا زیاد شده باشد.

یک امتیاز اعتبار صفحه (PA) خوب کدام است؟

به دلیل چگونگی محاسبه امتیاز پیج آتوریتی، بهتر است که از این امتیاز به عنوان یک معیار مقایسه ای استفاده کنید تا یک معیار مطلق و مشخص. به طور مثال، زمانی که مشغول تحقیق در صفحات نتایج جستجو هستید، می توانید از امتیاز Page Authority به عنوان یک معیار استفاده کنید تا تخمین بزنید که کدام صفحه از دیگری قدرتمند تر است. از آنجا که اعتبار صفحه، یک ابزار مقایسه ای است، لزوماً یک امتیاز اعتبار صفحه “خوب” یا “بد” وجود ندارد.

اعتبار صفحه و اعتبار دامنه

در حالی که امتیاز اعتبار صفحه (Page Authority) قدرت رتبه بندی یک صفحه خاص از یک وب سایت را پیش بینی می کند، امتیاز اعتبار دامنه (Domain Authority) قدرت کل دامنه و زیر دامنه های آن را اندازه گیری می کند. این دو معیار، از روش های محاسبه مشابه استفاده می کند؛ بنابراین، در بسیاری از جهات، مشابه یکدیگر هستند تا اینکه با یکدیگر متفاوت باشند.

در کجا می توان امتیاز اعتبار صفحه و اعتبار دامنه را پیدا کرد؟

در اکوسیستم وب سایت Moz، شما می توانید از طریق راه های مختلفی، امتیاز معیار های اعتبار صفحه و اعتبار دامنه وب سایت خود را پیدا کنید.

تولبار MozBar: با استفاده از تولبار MozBar در مرورگر خود، می توانید امتیازات پیج آتوریتی و دامین آتوریتی را در صفحات نتایج جستجو (SERP) مشاهده کنید.

ابزار Link explorer: با استفاده از ابزار آنلاین Link explorer وب سایت Moz، می توانید امتیاز پیج آتوریتی وب سایت خود را بررسی کنید. در این ابزار، تنها کافیست تا لینک وب سایت خود را وارد کرده تا بتوانید داده های کاربردی از اعتبار دامنه وب سایت خود کسب کنید.

تعریف فنی اعتبار صفحه (Page Authority)

امتیاز اعتبار صفحه به همان روشی که پیج آتوریتی (Domain Authority) محاسبه می شود، محاسبه می گردد، اما در سطح صفحات تکی و مستقل! امتیاز Page Authority بر اساس داده های موجود در Mozscape web index است و شامل تعداد لینک ها و ده ها فاکتور دیگر (که در مجموع 40 فاکتور است) می شود. نکته مهم در رابطه با اعتبار صفحه این است که عناصر مخصوص on-page مانند استفاده از کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا، در محاسبه امتیاز در نظر گرفته نمی شود.

همانند اعتبار دامنه (Domain Authority)، اعتبار صفحه (Page Authority) برای محاسبه امتیاز از یک الگوریتم یادگیری ماشین (Machine learning) استفاده می کند؛ در نتیجه، امتیاز این اعتبار می تواند طی داده های جدید وارد شده، تغییر کند.

همانطور که ذکر کردیم بهتر است که از امتیاز پیج آتوریتی به عنوان یک معیار سنجش استفاده کنیم و از آن، برای مقایسه  قدرت صفحات وب سایت خودمان با دیگر وب سایت ها بهره ببریم؛ استفاده از این معیار به عنوان یک معیار مطلق به منظور سنجیدن قدرت رتبه بندی هر صفحه، پیشنهاد نمی شود و بیشتر جنبه مقایسه دارد.

چگونه می توان امتیاز اعتبار صفحه را افزایش داد؟

همانند امتیاز دامین آتوریتی (Domain Authority)، امتیاز پیج آتوریتی (Page Authority) یک امتیاز کلی است و ایجاد تاثیر مستقیم در آن، کاری دشوار می باشد. درواقع امتیاز Page Authority از یک مجموعه ای از معیار ها تشکیل شده است که هر کدام از این معیار ها، در محاسبه این امتیاز نقش دارد. این وابستگی چند فاکتوری، عمدی و مورد نیاز است. زیرا از آنجا که گوگل برای رتبه بندی یک صفحه، فاکتور های بسیار زیادی را در نظر می گیرد، یک امتیازی که سعی دارد تا قدرت یک صفحه را مشخص کند نیز نیاز به فاکتور ها و عوامل زیادی دارد.

بهبود لینک های خارجی

بهترین روش برای تاثیرگذاری و افزایش امتیاز پیج آتوریتی، بهبود لینک های خارجی می باشد. در این روش، شما با دریافت لینک های خارجی (بک لینک) از وب سایت هایی که دارای پیج آتوریتی بالایی هستند، می توانید امتیاز اعتبار صفحات وب سایت خود را افزایش دهید. در واقع دریافت لینک های خارجی با کیفیت از وب سایت های با اعتبار بالا، اعتبار وب سایت شما را نیز افزایش می دهد زیرا وب سایت های با کیفیت خارجی به وب سایت شما اعتماد کرده اند.

انتشار محتوای تازه

نشر محتوای تازه و با کیفیت می تواند تاثیر غیرمستقیمی در امتیاز اعتبار صفحه و همچنین اعتبار دامنه وب سایت شما داشته باشد. در این روش، شما باید سعی کنید تا محتوایی با کیفیت بالا و همچنین مرتبط با موضوع وب سایت‌تان تولید کنید؛ هرچه محتوای تولید شده کیفیت بالاتری داشته باشد، کاربران و مخاطبان وب سایت، آن محتوا را بیشتر به اشتراک می گذارند و همچنین ممکن است که دیگر وب سایت های بزرگ نیز به محتوای با کیفیت شما، لینک دهند. همین موضوع باعث می شود تا صفحه مقاله شما، لینک های خارجی دریافت کند و در نتیجه، امتیاز اعتبار آن صفحه وب سایت‌تان افزایش پیدا می کند.

همچنین به شما کمک می کند : مشاهده ویدئو آموزش تولید محتوای سئو شده

همچنین به شما کمک می کند : مشاهده استراتژی های مناسب برای تولید محتوا

در ادامه به چند نکته کاربردی برای ایجاد محتوای با کیفیت نگاهی می اندازیم:

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که شاید توسط بسیاری از کسب و کار های آنلاین صورت می گیرد، این است که آن ها تلاش می کنند تا مطالبی نامفهوم که تنها کلمات کلیدی مرتبط در آن وجود دارد را تولید کنند. صاحبان این نوع کسب و کار ها معمولاً فکر می کنند که فقط باید برای سئو محتوا تولید کنند و خواننده مطلب، از هیچ اهمیتی برخوردار نیست؛ در آخر، این نوع کسب و کار ها هیچ نتیجه مطلوبی از کار خود دریافت نمی کنند. در نتیجه، شما باید تلاش کنید تا محتویات با مفهوم و معنادار تولید کنید تا هم توجه خواننده را به خود جلب کند و هم باعث شود تا توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود.

خروج از نسخه موبایل