بهترین ابزار تست و بررسی سرعت سایت

همان‌طور که در مقاله قبلی اشاره کردیم، تاثیر سرعت سایت بر سئو (SEO) بسیار زیاد است. این موضوع حتی بر رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو هم تاثیرگذار است. بنابراین باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشیم. اما متاسفانه بسیاری از مدیران سایت (مخصوصا در ایران) هیچ توجهی به این موضوع نمی‌کنند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله آموزشی از وبلاگ سایت ابزار وردپرس به صورت کامل و جامع، ابزارهای مختلفی را جهت بررسی کردن سرعت سایت به شما معرفی کنیم. حالا پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق و کامل تا پایان این مقاله همراه ما باشید. 😉

چک کردن سرعت سایت

قطعا یکی از موضوعاتی که بر روی تجربه کاربری (UX) تاثیر می‌گذارد، سرعت سایت است. سایت‌های زیادی وجود دارند که به دلیل سرعت پایین، مشتریان زیادی را از دست می‌دهند. با توجه به آمارها هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، احتمال اینکه کاربر از شما خرید کند بیشتر است. جالب است بدانید که سرعت سایت بر عملکرد خزنده‌های گوگل هم تاثیرگذار است. در واقع هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، خزنده‌های گوگل هم با سرعت بیشتر محتوای سایت را بررسی می‌کنند.

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

با توجه به اینکه گفتیم سرعت سایت بر سئو (SEO) تاثیرگذار است؛ شما باید هنگام تجزیه و تحلیل سئو، سرعت سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. حالا در قسمت زیر ما بهترین ابزارهای تست سرعت سایت را برای شما عزیزان قرار داده‌ایم.

البته این نکته را در نظر بگیرید که تمام ابزارهای بالا، عملکردهای مختلفی دارند. یعنی بهتر است هنگام بررسی سایت خود، از 4 ابزاری که معرفی کردیم استفاده کنید. چرا که هر ابزار، بر اساس معیارهای مختلف سرعت سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و تمام این ابزارها در کنار هم، مکمل یکدیگر خواهند بود. در پایان، تمامی ابزارها پیشنهادات مختلفی برای بهبود سرعت سایت در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

افزایش سرعت سایت با کمک افزونه

اگر برای راه‌اندازی سایت از وردپرس استفاده می‌کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از افزونه‌های افزایش سرعت سایت استفاده کنید. این افزونه‌ها در موارد مختلف مثل “انجام فرایند کش (سمت سرور و سمت کاربر) و بهینه‌سازی رسانه‌ها (مثل تصاویر و گیف‌ها)” می‌توانند به شما کمک کنند.

اگر تاکنون از افزونه‌های افزایش سرعت استفاده کرده باشید، حتما اطلاع دارید که افزونه‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند. متاسفانه اکثر کاربران هم سعی می‌کنند افزونه‌های مختلف را نصب کنند که همین موضوع باعث ایجاد تداخل در سایت می‌شود. بنابراین باید به صورت ویژه توجه داشته باشید که از چه افزونه‌ای برای سایت خود استفاده می‌کنید. حالا در قسمت زیر ما به چند افزونه بسیار کاربردی اشاره کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بررسی سرعت سایت

به صورت کلی ما پیشنهاد می‌کنیم از افزونه WP Fastest Cache Premium برای کش سایت و از افزونه Smush Pro برای بهینه‌سازی رسانه‌ها استفاده کنید. به کمک این دو پلاگین می‌توانید سرعت سایت خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید. 😉

البته ناگفته نماند که افزونه WP Fastest Cache Premium مناسب وب سرورهای NginX است. اگر وب سرور سایت شما Lite Speed می‌باشد، بهتر است از افزونه “لایت اسپید کش” استفاده کنید که در مخزن وردپرس به صورت رایگان وجود دارد. اگر شما از وب سرور سایت خودتان اطلاع ندارید، بهترین راه‌حل این است که با شرکت هاستینگ تماس بگیرید و درمورد وب سرور سوال کنید.

تاثیر هاست بر سرعت سایت

هاست، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سرعت سایت است. اگر یک هاست نامناسب برای وب‌سایت خود تهیه کنید، حتی با کمک افزونه‌های افزایش کش و بهینه‌ساز هم نمی‌توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید. بنابراین اگر با استفاده از افزونه‌های افزایش سرعت هم نتوانستید سرعت سایت خود را بهبود ببخشید، باید به فکر ارتقا هاست خود باشید. اگر نمی‌دانید که از چه شرکتی هاست تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب “معرفی بهترین هاست وردپرس” در سایت ابزار وردپرس بیاندازید.

برای خرید هاست با قیمت ارزان‌تر و مناسبت‌تر، مقاله “کد تخفیف نت افراز” را از دست ندهید که چند کد تخفیف ویژه برای شما در نظر گرفته‌ایم. اینگونه خرید راحت‌تری خواهید داشت. 😉

افزایش سرعت سایت با کمک CDN

بسیاری از کاربران سوال می‌پرسند که از چه شرکتی برای دریافت خدمات CDN استفاده کنیم؟ ما در مقاله قبلی به صورت کامل درباره CDN صحبت کردیم. اگر آن مقاله را مطالعه کنید، اطلاعات مفیدی در این رابطه کسب می‌کنید و با بهترین شرکت‌های هاستینگ آشنا می‌شوید. اما به صورت کلی، استفاده از یک CDN مناسب تاثیری بسیار زیادی بر سرعت و امنیت سایت شما می‌گذارد.

کلام آخر

امیدواریم با این مقاله آموزشی توانسته باشید سرعت سایت خود را با ابزارهای معرفی شده بررسی کنید و سپس به کمک افزونه‌ها بتوانید عملکرد سایت خود را نسبت به قبل بهبود ببخشید. اگر شما هم ابزار یا افزونه دیگری برای افزایش سرعت سایت می‌شناسید، در بخش دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید.

خروج از نسخه موبایل