همه چیز درباره مفهوم YMYL در گوگل

YMYL گوگل، مخفف شده عبارت Your Money or Your Life می‌باشد و در سال 2019 به منظور افزایش امنیت کاربران ارائه شد. این الگوریتم بر روی صفحات و موضوعاتی که به صورت مستقیم با زندگی مردم در ارتباط هستند تمرکز می‌کند و صحت و درستی آن‌ها را بررسی می‌نماید.

افراد بسیار زیادی به صورت روزانه موضوعات مختلفی را در زمینه‌های متفاوت در گوگل جستجو می‌کنند. این سوالات در طیف‌های مختلفی از سلامتی، تحصیل، مالی، پزشکی و … می‌باشد و اگر پاسخ‌های ارائه شده توسط گوگل نامعتبر، تاریخ گذشته (پاسخ‌های بسیار قدیمی) و نادرست باشند، ممکن است تاثیرات مخربی در وضعیت مالی، سلامتی و آینده افراد ایجاد کند.

علت معرفی الگوریتم YMYL توسط گوگل

گوگل مفهوم YMYL را در نسخه دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو (SQEG) و به منظور افزایش کیفیت نتایج رتبه‌بندی صفحات وب ارائه داد. از لحظه معرفی این الگورتیم تحول بسیار عظیمی در حوزه کاری تولید کنندگان محتوا و سئوکاران ایجاد شد. آن‌ها متوجه شدند که برای دستیابی به موفقیت و کسب رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل، لازم است مفهوم YMYL را به خوبی شناخته و درک نمایند و با استفاده از دستورالعمل‌های موجود در YMYL به تولید محتوا باکیفیت بالا بپردازند.

YMYL بر چه موضوعاتی تمرکز می‌کند

مفهوم YMYL اساسا بر محتوا و صفحاتی که حاوی موضوعات مختلف و مرتبط با زندگی افراد است تمرکز می‌کند، این موضوعات به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

ارائه هرگونه اطلاعات نادرست، غیر واقعی و نامعتبر در صفحات وب و معرفی آن‌ها توسط موتور جستجو گوگل تاثیرات مخربی بر جان و مال انسان‌ها گذاشته و امنیت زندگی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

نحوه رتبه‌بندی موضوعات YMYL توسط گوگل

محتواهای موجود در صفحات وب از دید گوگل در دو دسته‌بندی YMYL و غیر YMYL قرار می‌گیرند. هر گاه کاربری موضوعی را در موتور جستجو گوگل وارد می‌کند و به جستجو می‌پردازد، این موضوعات توسط گوگل بررسی می‌شود. ابتدا لازم است موضوعات YMYL از موضوعات غیر YMYL جداسازی شوند.

از آنجایی که موضوعات YMYL به طور مستقیم با جان و مال کاربران در ارتباط است، وظیفه گوگل در بررسی اعتبار محتوا‌ها بسیار حساس و حیاتی است. بنابراین گوگل برای رتبه‌بندی این نوع موضوعات سخت‌ترین استانداردها و قوانین‌ مربوط به اعتماد و ایمنی را در نظر می‌گیرد. هنگامی که کاربر عباراتی را جستجو می‌کند، گوگل ابتدا وب‌سایت‌های معتبر و امن را از وب‌سایت‌های نامعتبر جداسازی می‌کند و سپس به بررسی و رتبه‌بندی آن‌ها می‌پردازد.

ارتباط بین سئو و YMYL

وظیفه اصلی الگوریتم‌های گوگل ارزیابی محتواها و نمایش بهترین نتیجه به کاربران می‌باشد، گوگل برای رسیدن به هدف خود تمامی تلاشش را در جهت بهینه کردن عملکرد موتور جستجو انجام می‌دهد. ارتباط بین سئو و YMYL در جهت رسیدن به بهترین نتیجه و رتبه‌بندی صفحات وب غیرقابل انکار است.

در واقع YMYL یک راهنمای بسیار خوب برای تولید محتوا دقیق و قابل اعتماد به سئوکاران ارائه می‌دهد. سایت‌های فعال در حوزه موضوعات YMYL برای رسیدن به موفقیت و دیده شدن توسط الگوریتم‌های گوگل، ناچار به رعایت استانداردهای بسیار بالا در زمینه سئو و تولید محتوا می‌باشند. برای رسیدن به استاندارهای بالا در تولید محتوا YMYL رعایت نکات زیر توصیه می‌شود.

تولید محتوا باکیفیت

یکی از اصول اولیه، بسیار مهم  و تاثیرگذار، تولید محتوا با کیفیت بالا و معتبر است. همه الگوریتم‌های گوگل صفحات وب را براساس سطح کیفی محتواها ارزیابی می‌کنند. علاوه بر کیفیت بالا، مرتبط بودن محتوا با فضای کاری سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یعنی اگر یک سایت در زمینه پزشکی فعالیت میکند نباید محتواهایی در رابطه با اقتصاد در سایت خود قرار دهد. انجام این کار در بلند مدت میتواند به سئو سایت اسیب وارد کند.

گوگل توصیه می‌کند که سایت ها برای رسیدن به استانداردهای ارزیابی SQEG و رسیدن به استاندارد بالا در موضوعات YMYL، باید مطالب بروز و معتبر که نیاز کاربران را مرتفع می‌کند ارائه دهند. محتوا باید حاوی اطلاعات کاربردی، جدید و قابل اتکایی باشد که دانش مفیدی را به مخاطب اضافه می‌کند. همیشه اطمینان حاصل کنید که محتوای شما کمک کننده باشد و هیچ لطمه و صدمه‌ای در زندگی کاربران ایجاد نمی‌کند.

لینک‌سازی خارجی داخل صفحات

یکی از موضوعات بسیار مهم که بر اعتبار محتوا داخل صفحات وب تاثیر می‌گذارد اضافه کردن لینک‌های خارجی به سایت‌های دیگر می‌باشد. اضافه کردن نقل قول از محتوای سایت‌های دیگر و ایجاد لینک به صفحات آن وبسایت‌ها بر اعتبار و قابل اعتماد بودن سایت اضافه می‌کند. البته در لینک‌سازی خارجی لازم است دقت و توجه کافی داشته باشید و از لینک دادن به صفحات غیرمعتبر که اطلاعات کپی و غیر دقیق را ارائه می‌دهند به شدت پرهیز کنید. لینک‌سازی به سایت‌های مرجع و قابل اعتماد بر اعتبار سایت شما می‌افزاید در حالی که تبادل لینک با سایت‌های غیر معتبر باعث افت رتبه و اعتبار سایت شما خواهد شد.

ایجاد بک‌لینک

تلاش برای لینک‌سازی با سایت‌های مرجع و پربیننده گام بسیار مهمی در افزایش اعتبار محتوای یک سایت است. قرار گرفتن لینک مطالب یک صفحه در سایت‌های معتبر نشان دهنده اعتبار و درستی آن محتوا است. در این مسیر برای رسیدن به موفقیت در کسب اعتبار در موضوعات YMYL لازم است با ارائه مطالب با کیفیت و تخصصی به مراوده با سایت‌های معتبر بپردازید و تلاش کنید لینک مطلب شما روی وب سایت‌ آن‌ها قرار بگیرد. قرار گرفتن نام شما در کنار یک برند مطرح حس اطمینان را در مخاطبان ایجاد می‌کند.

افزایش اعتبار با استفاده از قوانین E-A-T

قوانین E-A-T برگرفته از سه واژه Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness است و به معنی تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری می‌باشد. تقویت E-A-T سایت از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گام‌ها در جهت اعتبار بخشی به یک سایت محسوب می‌شود. در جهت تقویت E-A-T سایت لازم است اطلاعات تماس کسب‌و‌کارها در صفحات سایت در اختیار بازدید کنندگان قرار بگیرد.

ایجاد یک صفحه درست و دقیق تماس با ما شامل آدرس، شماره تلفن و ایمیل از نکات ضروری در بهبود E-A-T سایت است. علاوه بر اطلاعات تماس لازم است صفحه‌ای با عنوان درباره ما برای سایت ایجاد کنید و هدف از تجارت خود را عنوان کرده و بیوگرافی صاحبان و متخصصان را داخل این صفحه قرار دهید. قرار دادن اطلاعات نویسندگان و متخصصان در صفحات مربوط به آن‌ها نیز در بهبود سطح اعتبار سایت تاثیر بسیار خوبی دارد.

همکاری با متخصصان سئو و تولید کنندگان محتوا

تولید محتوای دسته اول و باکیفیت طبق استانداردهای YMYL کار آسانی نیست و نیازمند تجربه و تخصص در این حوزه می‌باشد، بنابراین لازم است برای تولید محتوا سایت از مختصصان این امر استفاده کنید. برای پیاده‌سازی سئو کلاه سفید در سایت حتما از متخصصان با تجربه سئو کمک بگیرید و با استفاده از دانش آن‌ها در جهت بهینه‌سازی محتوا و صفحات وب گام‌های درست و اصولی بردارید.

سخن پایانی

به روزرسانی الگوریتم‌های گوگل هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود و گوگل هر لحظه و هر ثانیه به دنبال افزایش کیفیت ارائه خدمات به کاربرانش است. گوگل هیچگاه به کسب‌وکار شما و احساساتتان اهمیت نمی‌دهد و ایجاد حس اعتماد در کاربران را در اولویت کار خود قرار می‌دهد. این شما هستید که باید برای رسیدن به موفقیت در زمینه کاری خود اعتماد الگوریتم‌های گوگل را در جهت بیشتر دیده شدن توسط مخاطب جلب نمایید. مفهوم YMYL نیز در جهت حفظ سلامت و دارایی کاربران گوگل طراحی و معرفی شده است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید با رعایت درست و اصولی قواعد آن، اعتبار بالایی را برای برند و تجارت خود کسب نمایید.

خروج از نسخه موبایل