آموزش تولید محتوای با کیفیت | نکات مهم

مهم نیست کسب‌وکار شما در چه زمینه‌ای است. برای رسیدن به موفقیت در هر کسب‌وکاری نیاز است که تولید محتوا انجام دهید. البته منظور از تولید محتوا، تولید محتوای با کیفیت است. متاسفانه بسیاری از مدیران کسب‌وکار هیچ توجه‌ای به کیفیت نمی‌کنند و فقط به دنبال کمیت بیشتر هستند. در صورتی که بدون تولید محتوای با کیفیت، احتمال موفقیت یک کسب‌وکار تقریبا صفر است.

بنابراین تولید محتوای با کیفیت تاثیر بسیاری زیادی بر یک کسب‌وکار می‌گذارد و شما باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید. کاربران همیشه به دنبال مقالات جذاب و معتبر هستند. بنابراین شما باید سعی کنید خیلی ساده و کوتاه، سوالات کاربران را پاسخ دهید. حالا در این مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس همراه ما باشید تا نحوه تولید محتوای با کیفیت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تولید محتوای با کیفیت

قبل از شروع به تولید محتوا، باید یک هدف برای خودتان مشخص کنید. برای مثال شما باید از خودتان بپرسید با تولید محتوا می‌خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید؟ می‌خواهید چه کاربرانی را مورد هدف قرار دهید و به سمت وب‌سایت خود جذب کنید؟ بعد از اینکه توانستید به این سوالات پاسخ دهید و یک موضوع مناسب برای تولید محتوا انتخاب کنید، باید یک کلمه کلیدی مناسب نیز برای محتوای خود انتخاب کنید. سپس باید محتوایی را که تولید می‌کنید، با توجه به کلمه کلیدی مورد نظرتان آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه‌سازی کنید. منظور از کلمه کلیدی، همان عبارتی است که می‌خواهید کاربران با جستجوی آن به محتوای سایت شما دسترسی پیدا کنند.

برای مثال شما یک وب‌سایت در حوزه آموزش وردپرس راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید کاربران با جستجوی عبارت‌های مختلف، مثل “آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی” و “آموزش طراحی سایت با وردپرس” به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند و آن را در نتایج جستجو مشاهده کنند.

بهینه‌سازی محتوا

متاسفانه اکثر مدیران سایت می‌خواهند راه یکساله را یک شبه طی کنند و انتظار دارند با تولید محتوا در مدت زمان کمتر از یک ماه به رتبه 1 نتایج جستجو برسند. در صورتی که رسیدن به صفحه اول گوگل و رتبه 1 نتایج جستجو، نیازمند صبر و تلاش است. اگر وب‌سایت خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، باید با استفاده از عبارات کلیدی Long Tail شروع به تولید محتوای با کیفیت کنید. زیرا در عبارات کلیدی Long Tail رقابت کمتری وجود دارد و شما با استفاده از همین کلمات کلیدی، می‌توانید کاربران زیادی را به سمت وب‌سایت خود جذب کنید. (منظور از Long Tail، عبارات کلیدی بیش از 4 کلمه است.)

مطمئن باشید اگر اصولی کار کنید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتایج زحمات خود را مشاهده می‌کنید. قرار نیست شما از روز اول در رتبه 1 نتایج جستجو حضور داشته باشید. در واقع برای اینکه شما بتوانید به رتبه 1 موتورهای جستجوگر دست پیدا کنید، نیاز به زمان دارید. باید روی محتوای خود کار کنید. یعنی هر روز نسبت به روز قبل با کیفیت‌تر بنویسید و تمام مطالب سایت را به‌روز نگهدارید. شاید فکر کنید موارد گفته شده خیلی ساده هستند، اما رعایت همین نکات کوچک و ساده، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو وب‌سایت شما بگذارد. مطمئن باشید با گذر زمان به نتایج خیلی خوبی دست پیدا می‌کنید.

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

همیشه محتوای با کیفیت تولید کنید. چرا که با تولید محتوای با کیفیت می‌توانید کاربران را به سمت وب‌سایت جذب کنید. همچنین اگر بتوانید یک محتوای خوب و جذاب برای کاربران تهیه کنید، باعث می‌شود نرخ پرش وب‌سایت شما کم شود. البته ناگفته نماند که کیفیت محتواهای تولید شده را کاربران مشخص می‌کنند. یعنی شما باید با توجه به مخاطبین هدف خود، محتواهای مناسبی تولید کنید و در اختیار آن‌ها قرار دهید. حالا در ادامه این مقاله قصد داریم با معرفی چند راهکار به شما کمک کنیم تا بتوانید یک محتوای با کیفیت تولید کنید.

محتوا باید متناسب با کاربران باشد

متاسفانه بسیاری از افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، هیچ توجهی به نیاز کاربران نمی‌کنند. شما ابتدا باید مخاطبین هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و یک محتوای متناسب با آن‌ها تولید کنید. البته ممکن است در شروع کار ایده‌های جالبی برای تولید محتوا نداشته باشید. یا ممکن است نتوانید کلمات کلیدی مناسبی را برای تولید محتوا پیدا کنید. اگر شما هم با چنین مشکلاتی مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئو “ایده‌های خوب برای تولید محتوا” و “آموزش پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی” را مشاهده کنید.

محتوا باید برای کاربران خوانا و جذاب باشد

جالب است بدانید که کاربران به دنبال یک محتوای ساده، خوانا و جذاب هستند. واقعا هیچ نیازی به استفاده از کلمات سخت و پیچیده نیست. بسیاری از تولید کنندگان محتوا فکر می‌کنند که با استفاده از کلمه‌های عجیب‌وغریب می‌توانند کاربران را درگیر محتوا کنند و این موضوع برای کاربران جذاب است. اما اصلا اینطور نیست. متاسفانه این موضوع یک تفکر اشتباه است. استفاده از کلمات سخت و دشوار، باعث می‌شود کاربران نتوانند به راحتی محتوای شما را بخوانند. همین موضوع موجب می‌شود کاربران شما خیلی سریع و با نارضایتی کامل، از سایت شما خارج شوند.

وقتی کاربران یک عبارت در گوگل جستجو می‌کنند، دوست دارند در کمترین زمان ممکن به یک پاسخ کامل و صحیح برسند. بنابراین بهتر است کاربر را سردرگم نکنید و با استفاده از یک محتوای ساده و خوانا، به سوالات و مشکلات کاربران پاسخ دهید. برای مثال ما پیشنهاد می‌کنیم از کلمات ساده و روان استفاده کنید. همچنین برای خوانایی بهتر، باید از جمله‌های کوتاه و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید.

یک هدف برای تولید محتوا مشخص کنید

همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، بسیاری از مدیران سایت صرفا می‌خواهند محتوا تولید کنند. اما در کنار یک تولید محتوای خوب و با کیفیت، باید هدف خودتان را مشخص کنید. همیشه بهتر است قبل از نگارش مقالات، از خودتان بپرسید: “هدف از تولید محتوا چیست؟” اینگونه می‌توانید محتوای بسیار بهتری تولید کنید. در واقع شما باید یک استراتژی برای تولید محتوا داشته باشید. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم ویدئو استراتژی تولید محتوا برای سئو را حتما مشاهده کنید. این ویدئو یکی از قسمت‌های دوره آموزش جامع سئو (SEO) است.

برای مثال ممکن است شما بخواهید ایمیل کاربران را جمع‌آوری کنید و بعدا در کمپین‌های بازاریابی از آن‌ها استفاده کنید. وقتی هدف و استراتژی شما مشخص باشد، خیلی راحت می‌توانید برای جمع‌آوری ایمیل کاربران از روش‌های مختلف اقدام کنید. برای مثال می‌توانید تعدادی مقاله به صورت سریالی تهیه کنید و از کاربران بخواهید برای دسترسی به این مقالات، ایمیل خود را وارد کنند. با انجام این کار، پس از گذشت یک مدت زمان مشخص، شما یک پایگاه داده بسیار بزرگ از ایمیل کاربران خواهید داشت.

محتوا باید به‌روز باشد

متاسفانه یکی دیگر از مواردی که مدیران سایت به آن توجه نمی‌کنند، آپدیت کردن محتواهای قدیمی است. زمانی که شما یک محتوای با کیفیت تولید می‌کنید، بهتر است طبق یک برنامه مشخص، آن‌ها به‌روزرسانی کنید. چرا که با گذشت زمان ممکن است محتوای شما قدیمی شود و کاربران نتوانند از آن استفاده کنند. حتی با به‌روزرسانی محتوای سایت، کاربران متوجه می‌شوند که ارزش زیادی برای محتوای تولید شده قائل هستید و به شما راحت‌‌تر اعتماد می‌کنند. علاوه‌بر کاربران، موتورهای جستجو نیز به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم محتوای خود را به‌روز نگهدارید. حتی اگر ایده‌های کمی برای تولید محتوا دارید، می‌توانید محتواهای سایت را هر بار آپدیت کنید. همین کار کوچک تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت شما خواهد گذشت.

نتیجه‌گیری کلی

تولید محتوای با کیفیت تاثیر بسیار زیادی بر رشد کسب‌وکار شما خواهد گذاشت. به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. مطمئن باشید بدون تولید محتوای با کیفیت نمی‌توانید یک کسب‌وکار موفق داشته باشید. بنابراین روی این موضوع کار کنید. قرار نیست از روز اول یک محتوای عالی و فوق‌العاده تولید کنید. شما با گذشت زمان قطعا پیشرفت می‌کنید و خیلی راحت می‌توانید محتوای با کیفیت تولید کنید.

خروج از نسخه موبایل