رفع خطا درخواست های شما بیش از حد مجاز است در وردپرس | ارور 429

خطا درخواست های شما بیش از حد مجاز است (429 too many requests) زمانی نمایش داده می‌شود که تعداد بسیار زیادی درخواست به سمت سرور اصلی سایت ارسال شود. حالا این درخواست‌ها ممکن است توسط تعداد زیادی از کاربران یا ربات‌ها و یا حتی اسکریپت‌های سایت شما ارسال شود و خطا 429 نمایش داده شود.

پیام خطا 429 به زبان فارسی:

تعداد درخواست های شما بیش از حد مجاز است

پیام خطا 429 به زبان انگلیسی:

429 too many requests

در واقع زمانی که تعداد زیادی درخواست به سمت سرور اصلی سایت شما ارسال می‌شود، دقیقا مثل حملات DDOS است. به همین دلیل شما با “تعداد درخواست های شما بیش از حد مجاز است” روبرو خواهید شد. حالا با این مقاله در وبلاگ ابزار وردپرس قصد داریم به شما کمک کنیم تا به راحتی بتوانید خطا 429 too many requests را به کلی رفع کنید. پس تا پایان این مقاله آموزشی همراه ما باشید. 😉

دلایل خطا درخواست های شما بیش از حد مجاز است

همان‌طور که گفته شد، این خطا به دلیل ارسال درخواست‌های زیاد به سرور سایت به وجود می‌آید. البته در اکثر مواقع، این خطا به دلیل استفاده از افزونه‌ها و قالب‌های نامعتبر است که کاربران استفاده می‌کنند. در واقع اگر شما از قالب و افزونه‌های نامعتبر استفاده کنید، ممکن است با ارسال درخواست زیاد توسط اسکریپت‌ها، باعث ایجاد اختلال در سایت شما شوند. در نتیجه شما با خطا 429 too many requests مواجه خواهید شد.

رفع خطا 429 too many requests

تاکنون با دلایل ایجاد خطا درخواست های شما بیش از حد مجاز است آشنا شدیم. حالا در ادامه می‌خواهیم با ارائه دو راه‌حل به سراغ رفع این خطا برویم.

بررسی عملکرد افزونه‌ها

همان‌طور که گفته شد، یکی از دلایل ایجاد خطا 429 too many requests استفاده از افزونه‌های نامعتبر و منسوخ شده است. بنابراین باید یکبار تمام افزونه‌ها را غیرفعال کنیم. برای غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس، قبلا یک مقاله با عنوان “آموزش کامل غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس” برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

تغییر قالب وردپرس

اگر با غیرفعال کردن افزونه‌ها مشکل سایت شما برطرف نشد، باید یکبار قالب سایت را تغییر دهید. البته به دلیل خطا درخواست های شما بیش از حد مجاز است ممکن است نتوانید وارد پیشخوان وردپرس شوید و قالب سایت را تغییر دهید. در نتیجه باید از طریق کنترل پنل هاست، قالب فعلی سایت خود را غیرفعال کنید. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید.

  1. ابتدا از طریق کنترل پنل هاست وارد قسمت File Manager شوید.
  2. سپس به مسیر Public_HTML / wp-contet / Themes بروید.
  3. روی پوشه قالب سایت کلیک راست کرده و گزینه Rename را کلیک کنید.
  4. حالا کافی است به انتهای نام پوشه عبارت Old را اضافه کنید.
تغییر نام پوشه قالب

پس از انجام کارهای بالا، یکبار دیگر وب‌سایت خود را تازه‌سازی (Refresh) کنید. حالا اگر خطا درخواست های شما بیش از حد مجاز است برطرف شده بود، یعنی قالب سایت شما دچار مشکل شده است و باید این موضوع را به پشتیبان قالب گزارش دهید.

ارسال تیکت به پشتیبان هاست

اگر با استفاده از راه‌ها و روش‌های گفته شده در این مقاله به نتیجه‌ای نرسیدید، بهترین کار این است که یک تیکت به پشتیبان هاست ارسال کنید و خطا درخواست های شما بیش از حد مجاز است را گزارش کنید. به دلیل اینکه این خطا از سمت سرور سایت است، کارشناس پشتیبان هاست قطعا می‌تواند در رفع این خطا به شما کمک کند.

امیدواریم با این مقاله آموزشی در رفع خطا 429 too many requests به شما عزیزان کمک کرده باشیم. اگر شما هم راه‌حلی برای رفع خطا درخواست های شما بیش از حد مجاز است می‌شناسید، در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید.

خروج از نسخه موبایل