تولید محتوا و سئو سایت‌های چند زبانه و بین‌المللی

همان‌طور که می‌دانید سئو و بهینه‌سازی سایت، کار ساده‌ای نیست و برای موفقیت در این زمینه، باید به صورت مداوم تلاش کنید و برای پیشرفت سایت خود وقت بگذارید. حالا اگر یک سایت بین‌المللی و چند زبانه داشته باشید، کار شما چندین برابر سخت‌تر خواهد شد. برای همین اکثر کسب‌وکارهای بزرگ که به صورت بین‌المللی می‌خواهند فعالیت کنند، به مشکلات مختلفی برخورد می‌کنند. در مقاله قبلی “بهترین ساختار دامنه برای سایت‌های بین‌المللی” را توضیح دادیم؛ حالا در این مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس همراه ما باشید تا نحوه صحیح تولید محتوا و سئو سایت‌های چند زبانه و بین‌المللی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

چرا تولید محتوا و سئو برای سایت‌های چند زبانه و بین‌المللی دشوار است؟

معنی برخی کلمات، در زبان‌های مختلف یا در کشورهای مختلف کاملا متفاوت است. برای مثال شما کلمه “Sensible” را در نظر بگیرید. این کلمه در زبان انگلیسی به معنای معقول است. اما همین کلمه در زبان فرانسوی و در زبان اسپانیایی به معنای حساس می‌باشد. اگر باور کردن این موضوع واقعا برای شما سخت است، همین الان وارد Google Translate شوید و معنای این کلمه را با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی مقایسه کنید. 🙂

تفاوت معنی کلمات در کشورهای مختلف با یک زبان

جالب است بدانید معنی کلمات انگلیسی مورد استفاده در مناطق مختلف هم ممکن است متفاوت باشد. برای مثال کلمه Line در ایالات متحده آمریکا به معنای خط است. در صورتی که در کشور انگلستان، کلمه Queue به معنای صف می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود محتوای سایت خود را برای هر کشور به صورت جداگانه تفکیک کنید تا چنین مشکلاتی در محتوای سایت شما به وجود نیاید. در واقع اگر این کار را انجام ندهید، باعث می‌شود مخاطبین زیادی را از دست بدهید و محتواهای شما کیفیت لازم را نخواهند داشت.

به همین دلیل است که گفته می‌شود تولید محتوا، سئو و بهینه‌سازی سایت‌های چند زبانه و بین‌المللی دشوار است. در واقع شما باید تحقیقات زیادی انجام دهید تا متوجه شوید از چه کلماتی برای تولید محتوا و سئو سایت استفاده کنید. به صورت کلی اگر شما یک فرد بومی نباشید، واقعا کار سختی در پیش خواهید داشت. جالب است بدانید اکثر شرکت‌های بزرگ که سایت چند زبانه دارند، از افراد بومی کشورهای مختلف برای تولید محتوا، سئو و بهینه‌سازی سایت کمک می‌گیرند.

بهترین روش برای سئو و بهینه‌سازی سایت‌های بین‌المللی و چند زبانه

برای سئو کردن و بهینه‌سازی سایت‌های بین‌المللی و چند زبانه، باید از عباراتی استفاده کنید که دقیقا کاربران آن را در موتورهای جستجوگر مثل گوگل، سرچ می‌کنند. انجام این کار کمی سخت و دشوار است. به خصوص برای افرادی که بومی یک کشور نیستند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان از افراد بومی همان منطقه برای سئو کردن سایت خود کمک بگیرید. در واقع تنها راه اصولی و حرفه‌ای برای پیشرفت و موفقیت در سایت‌های چند زبانه و بین‌المللی همین است.

به صورت کلی شما باید یک سئوکار استخدام کنید که به خوبی بداند مردم یک کشور، از چه کلمات و چه اصطلاحاتی برای جستجو در سطح وب استفاده می‌کنند. با انجام این کار سایت شما به خوبی بهینه‌سازی خواهد شد. البته اگر بودجه زیادی ندارید و نمی‌توانید هزینه‌های بالایی را پرداخت کنید، ابزارهای مختلفی مثل Google Trends می‌توانند به شما کمک کنند.

نتیجه‌گیری کلی

تولید محتوا و سئو سایت‌های چند زبانه و بین‌المللی کار سخت و دشواری است. شما باید تلاش بسیار زیادی کنید تا به رتبه‌های خوبی در نتایج جستجو کسب کنید. اگر به موضوع سئو (SEO) و بهینه‌سازی سایت علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم دوره رایگان آموزش سئو را مشاهده کنید. همچنین برای اینکه سایت خود را تبدیل به یک سایت بین‌المللی کنید، می‌توانید دوره رایگان آموزش طراحی سایت چندزبانه را مشاهده کنید.

خروج از نسخه موبایل