پیدا کردن کلمه کلیدی تکراری در سایت

همان‌طور که سایت شما در حال رشد است و محتوای بیشتری روی آن منتشر می‌کنید، این امکان وجود دارد که نتوانید به خوبی محتواهای قدیمی و جدید را کنترل کنید. همین موضوع باعث می‌شود صفحه‌های مختلف را با کلمه کلیدی تکراری سئو (SEO) کنید. در مقاله قبلی به صورت کامل توضیح دادیم که چرا فقط باید یک بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنیم؛ حالا در این مقاله همراه ما باشید که قصد داریم روش پیدا کردن کلمه کلیدی تکراری را به شما عزیزان آموزش دهیم. 😉

کلمه کلیدی تکراری

کلمه کلیدی تکراری معمولا زمانی ایجاد می‌شود که محتواهای سایت زیاد باشد و مدیر سایت نتواند به خوبی محتواهای تولید شده را کنترل و مدیریت کند. متاسفانه بسیاری از مدیران سایت فکر می‌کنند برای موفقیت در یک کلمه کلیدی، باید چند محتوای مشابه داشته باشند؛ اما اینگونه نیست. در واقع اگر چند صفحه از سایت شما با کلمه کلیدی تکراری سئو شده باشد، باعث می‌شود با محتواهای خودتان رقابت کنید. علاوه‌بر این موضوع، موتورهای جستجوگر از جمله گوگل رتبه‌های پایین‌تری به شما می‌دهند. بنابراین باید همیشه محتواهای تولید شده را مورد بررسی قرار دهید.

روش پیدا کردن کلمه کلیدی تکراری

پیدا کردن کلمه کلیدی تکراری تا حدودی کار سخت و دشواری محسوب می‌شود و بسیاری از مدیران سایت دقیقا نمی‌دانند که چطور باید کلمات کلیدی تکراری را پیدا کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله آموزشی از وبلاگ ابزار وردپرس، نحوه صحیح و اصولی پیدا کردن کلمه کلیدی تکراری را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم. 🙂

محتوای سایت را بررسی کنید

بررسی محتواهای تولید شده و منتشر شده، اولین کاری است که شما باید به عنوان یک مدیر سایت برای پیدا کردن کلمه کلیدی تکراری انجام دهید. برای انجام این کار، باید سایت خود را بر اساس موضوعات مختلف تفکیک کنید و سپس محتواهای منتشر شده را بررسی کنید. برای مثال اگر مدیر یک سایت فروشگاهی هستید و فکر می‌کنید در زمینه “لوازم جانی موبایل” محتوای تکراری دارید، کافی است وارد آدرس Google.com شوید و به صورت زیر جستجو کنید.

site:YourSite.com "Keyword Research"

به جای قسمت YourSite.com باید آدرس دامنه سایت خود را وارد کنید. همچنین به جای Keyword Research باید عبارت “لوازم جانبی موبایل” را بنویسید. با انجام این کار می‌توانید تمام محتواهایی که در رابطه با لوازم جانبی موبایل در سایت نوشته‌اید را پیدا کنید. اینگونه می‌توانید خیلی ساده و راحت محتواهای تولید شده در رابطه با یک موضوع خاص را مورد بررسی قرار دهید.

تجزیه و تحلیل محتوای تولید شده

حالا بعد از اینکه محتوای سایت را بررسی کردید، باید با استفاده از ابزارهای مختلف مثل گوگل سرچ کنسول محتواهای تکراری را باهم دیگر مقایسه کنید. برای مثال باید وارد گوگل سرچ کنسول شوید و در قسمت Performance روی نوار فیلتر کلیک کنید. سپس روی گزینه Query کلیک کرده و کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. با انجام این کار گوگل اطلاعات بسیار مهمی در اختیار شما قرار می‌دهد که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

پس از انجام این کار، به راحتی متوجه خواهید شد که بین محتواهای تکراری سایت، کدام یک ورودی بیشتری برای شما دارند. برای مثال اگر شما 6 صفحه مشابه در سایت خود داشته باشید، احتمال زیاد 90 درصد ورودی سایت مروبط به یک صفحه است.

تصمیم‌گیری برای محتواهای تکراری

حالا زمان تصمیم‌گیری فرا رسیده است. باید به خوبی محتواهای نوشته شده در سایت را بررسی کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم محتواهای نوشته شده را که دارای کلمه کلیدی تکراری هستند، بازنویسی کنید. یا اگر امکان بازنویسی وجود ندارد آن‌ها با یک دیگر ادغام کنید. در نهایت اگر نتوانستید صفحات تکراری سایت را بازنویسی کنید یا با یک دیگر ادغام کنید، بهترین کار حذف صفحات است. فقط هنگام حذف صفحات به این موضوع دقت داشته باشید که باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید و آن را به یکی از صفحات مشابه سایت لینک دهید. در واقع با انجام این کار دیگر آسیبی به سئو (SEO) سایت شما وارد نمی‌شود.

نتیجه‌گیری کلی

پیدا کردن کلمه کلیدی تکراری و از بین بردن محتواهای کپی شده در سایت واقعا کار سختی است. به دنبال راه میان‌بر نباشید که وجود ندارد. شما واقعا باید چند بار در سال برای بررسی محتواهای کپی شده و پیدا کردن کلمات کلیدی تکراری وقت بگذارید. در کل برای انجام این کار کافی است هر بار مراحل زیر را طی کنید.

  1. محتوای سایت را بررسی کنید
  2. تجزیه و تحلیل محتوای تولید شده
  3. تصمیم‌گیری برای محتواهای تکراری

امیدواریم با این مقاله آموزشی توانسته باشیم به شما همراهان گرامی کمک کرده باشیم. اگر شما هم راه‌حلی برای پیدا کردن کلمه کلیدی تکراری سراغ دارید، در قسمت دیدگاه‌ها برای ما ارسال کنید. 🙂

خروج از نسخه موبایل