آموزش کامل رفع خطای نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس

نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس (Sidebar Below Content Error)، ممکن است برای هر وب‌سایتی رخ دهد. ما در این مقاله قصد داریم خیلی ساده این مشکل را حل کنیم و دلایل وقوع این خطا را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر شما هم با این خطا در وردپرس مواجه هستید، این مقاله را تا انتها همراه ما باشید.

نمایش سایدبار پایین محتوا به چه دلیل رخ می‌دهد

Sidebar Below Content Error در وردپرس دلایل مختلفی دارد. اما رایج‌ترین دلیلی که باعث نمایش سایدبار پایین محتوا می‌شود، خطا در کدهای HTML و CSS است. دلایل دیگری از جمله تعویض قالب وردپرس یا ناسازگاری افزونه‌ها، باعث ایجاد این مشکل می‌شود. حالا در ادامه این مقاله، می‌خواهیم راه‌حل رفع مشکل Sidebar Below Content Error را آموزش دهیم.

نمایش سایدبار پایین محتوا

خطا در کدهای HTML و CSS

مشکلاتی که معمولا در کدهای HTML و CSS به وجود می‌آید، توسط مدیران و طراحان سایت ایجاد می‌شود. در واقع ممکن است هنگام ایجاد برخی تغییرات در کدها، این مشکلات پیش آید و معمولا کسی که تغییرات را اعمال کرده است، منشا ایجاد تغییرات را باید بلد باشد تا بتواند مجددا کدها را مورد بررسی قرار دهد.

در کدهای HTML، اگر تگ div به درستی بسته نشده باشد، یا یک کد div اضافی وجود داشته باشد؛ خطای نمایش سایدبار پایین محتوا به وجود می‌آید. در نتیجه اگر تغییراتی در کدهای HTML سایت خود اعمال کرده‌اید، بهتر است آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد.

در کدهای CSS نیز اگر شما از ویژگی Float به درستی استفاده نکرده باشید، یا ارتفاع و عرض مناسبی برای محتوا و سایدبار خود تعیین نکرده باشید؛ خطای نمایش سایدبار پایین محتوا به وجود می‌آید. بنابراین اگر تغییراتی بر کدهای CSS سایت خود اعمال کرده‌اید، حتما آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید مشکلی در کدهای سایت شما وجود ندارد.

تعویض قالب سایت

اگر خطای Sidebar Below Content Error از کدهای HTML و CSS نبود، بهترین کار تعویض قالب سایت است. برای این کار کافی است از منوی وردپرس وارد قسمت نمایش > پوسته‌ها شوید و قالب سایت خود را تغییر دهید. اگر با تغییر قالب سایت، خطای نمایش سایدبار پایین محتوا رفع شد، نتیجه می‌گیریم که مشکل از قالب سایت وردپرسی شما است. اما اگر با تعویض قالب مشکل حل نشد، به سراغ راه‌حل بعدی می‌رویم.

اگر قصد خرید یک قالب جدید و معتبر برای وب‌سایت خود دارید، پیشنهاد ما قالب وردپرس زفایر است.

غیرفعال کردن افزونه‌ها

نصب یک افزونه جدید یا بروزرسانی یک افزونه، ممکن است مشکلاتی برای سایت ما ایجاد کند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که یک‌بار تمام افزونه‌های سایت خود را غیرفعال کنید. اگر با انجام این کار، خطای Sidebar Below Content Error برطرف شد؛ نتیجه می‌گیریم مشکل از افزونه‌ها است. حالا برای اینکه متوجه شویم مشکل از کدام افزونه است، باید افزونه‌ها را به ترتیب فعال کنیم و سایت را مورد بررسی قرار دهیم. هر زمان که با فعال کردن یک افزونه، خطای نمایش سایدبار پایین محتوا را مشاهده کردید؛ یعنی همان افزونه باعث ایجاد این خطا شده است. (برای خرید افزونه‌های وردپرس، حتما از سایت‌های معتبر استفاده کنید.)

ارسال تیکت به پشتیبان قالب

اگر شما قالب وردپرس خود را از سایت معتبری مثل ابزار وردپرس خریداری کرده‎‌اید، کافی است یک تیکت به بخش پشتیبانی ارسال کنید و از آن‌ها درخواست کمک کنید. پشتیبان قالب در اسرع وقت به شما پاسخ می‎‌دهد و در رفع مشکلات سایت به شما کمک می‌کند. در کل اگر دانش کافی ندارید و راه‌های بالا را نتوانستید طی کنید، بهترین کار ارسال تیکت به پشتیبان قالب است. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. 💖

خروج از نسخه موبایل