رفع مشکل متن سفید و ناپدید شدن دکمه‌ها در وردپرس

اگر برای نوشتن محتوای سایت خود در نوشته‌ها و برگه‌ها از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکل متن سفید و ناپدید شدن دکمه‌ها در وردپرس مواجه شوید. در واقع با ایجاد همچین مشکلی شما برای نوشتن محتوای سایت خود نمی‌توانید از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده کنید. حالا در این مقاله قصد داریم با راه‌‍حل‌های مختلف این مشکل را از بین ببریم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

خالی کردن کش مرورگر

همیشه سعی کنید هر از گاهی کش مرورگر خود را پاک کنید. در واقع هرگاه شما وارد یک وب‌سایت می‌شوید، برای اینکه بار بعدی سریع‌تر بارگذاری آن انجام شود، در حافظه کش مرورگرتان ذخیره می‌شود. پس هرگاه در وب‌سایت خود با مشکل مواجه شدید ، قبل از انجام هرکاری یکبار کش مرورگر خود را خالی کنید. حالا برای مشکل متن سفید و ناپدید شدن دکمه‌ها در ویرایشگر کلاسیک وردپرس نیز همین کار را انجام دهید.

اگر نمی‌دانید چطور باید کش مرورگر خود را خالی کنید، کافی است مقاله پاک کردن کش مرورگر را مطالعه کنید.

غیرفعال کردن افزونه‌ها

اگر با استفاده از روش قبل مشکل متن سفید و ناپدید شدن دکمه‌ها در ویرایشگر کلاسیک وردپرس را نتوانستید برطرف کنید؛ یکبار تمام افزونه‌های وب‌سایت خود را غیرفعال کنید. چرا که برخی اوقات افزونه‌های سایت شما ممکن است باعث ایجاد اختلال شوند. معمولا رایج‌ترین دلیل خطاها و مشکلات در وردپرس، اختلال افزونه‌ها است.

اگر نحوه غیرفعال کردن افزونه‌ها را در وردپرس نمی‌دانید، کافی است مقاله غیرفعال کردن افزونه‌ها را مطالعه کنید.

ایجاد تغییرات در فایل wp-config

اگر تاکنون نتوانسته‌اید مشکل متن سفید و ناپدید شدن دکمه‌ها در ویرایشگر کلاسیک وردپرس برطرف کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که قطعه کد زیر را برای رفع این مشکل در فایل wp-config قرار دهید. برای وارد شدن به فایل wp-config کافی است شما از طریق کنترل پنل هاست خود وارد قسمت File Manager و پوشه Public_HTML شوید. سپس روی فایل wp-config کلیک راست کنید و گزینه Edit را کلیک کنید.

ورود به قسمت ویرایش فایل wp-config

حالا کد زیر را به اول فایل wp-config اضافه کنید. (به تصویر ضمیمه شده دقت کنید.)

define('CONCATENATE_SCRIPTS', false);
افزودن کد به فایل wp-config

برخی افراد فکر می‌کنند با تغییرات فایل‌های مختلف وردپرس (از جمله wp-config)، سایتشان دچار مشکل می‌شود. اگر این تغییرات غیر اصولی باشد، قطعا سایت شما را با اختلال مواجه می‌کند. اما تمام تغییراتی که ما در مقالات به شما آموزش می‌دهیم، هیچ اختلالی برای وب‌سایتتان به همراه نخواهد داشت. بنابراین نگران این موضوع نباشید و با خیال راحت مشکل متن سفید و ناپدید شدن دکمه‌ها در وردپرس را با استفاده از این مقاله رفع کنید. 😉

خروج از نسخه موبایل