آموزش ورود به پیشخوان وردپرس

چطور وارد پنل مدیریت سایت وردپرسی شویم؟

اگر کار با وردپرس را تازه شروع کرده‌اید، حتما برای شما این سوال پیش آمده است که چطور می‌توانید وارد پنل مدیریت وردپرس خود شوید. در این مقاله ما قصد داریم به شما نحوه ورود به پیشخوان وردپرس را آموزش دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر علاقه دارید با پیشخوان وردپرس بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به ویدئو آموزش پیشخوان وردپرس بیاندازید. در صورتی که علاقه به آموزش وردپرس هم دارید می‌توانید دوره رایگان آموزش وردپرس – طراحی سایت بدون کد نویسی را ببینید.

صفحه ورود

در مرحله اول شما باید با اضافه کردن /wp-admin به آخر آدرس سایت خود، وارد بخش پنل مدیریت وردپرس شوید.

مثلا:

Abzarwp.com/wp-admin

Abzarwp.com/login

با جایگزین کردن آدرس سایت خود به جای ابزار وردپرس در هر کدام از مثال‌های بالا، به صفحه ورود هدایت خواهید شد. اگر به هر دلیلی نتوانستید از این راه به وردپرس دسترسی پیدا کنید. می‌توانید راه دیگری را امتحان کنید که نسبت به راه قبل کمی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد.

دامنه سایت خود را جایگزین آدرس زیر کنید. (به جای Abzarwp.com آدرس سایت خود را بنویسید)

Abzarwp.com/wp-login.php

حالا باید مسیری که وردپرس را در آن نصب کرده‌اید به‌خاطر بیاورید. مثلا اگر وردپرس را در بخشی با نام wordpress نصب کرده‌اید، یکی از مسیرهای زیر را دنبال کنید.

Abzarwp.com/wordpress/login

Abzarwp.com/wordpress/wp-login.php

در برخی شرایط ممکن است شما وردپرس را روی sub-domain نصب کرده باشید. در این حالت باید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

subdomain.abzarwp.com/login

subdomain.abzarwp.com/wp-login.php

زمانی که به صفحه ورود رسیدید، نام کاربری و رمزعبور خود را با توجه به آنچه پیش از این و موقع نصب وردپرس انتخاب کرده بودید وارد کنید و وارد پنل پیشخوان وردپرس شوید.

در این بخش گزینه Remember Me را فعال کنید. تا هربار برای ورود نیاز به وارد کردن اطلاعات نباشد. در صورتی که طی کردن این مسیر نیز برای شما دشوار است. می‌توانید صفحه ورود به پیشخوان وردپرس سایت خود را در مرورگر خود Bookmark کنید.

ورود از طریق هاست

بسیاری از شرکت‌های هاستینگ به شما این امکان را می‌دهند تا به راحتی از هاست به طور مستقیم وارد پنل مدیریت وب سایت وردپرسی خود شوید.

ورود با Bluehost

Bluehost یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های میزبانی وب و هاستینگ است. این شرکت با طراحی ساده و میانبرهای سریع، به شدت مورد توجه و علاقه افراد تازه‌کار قرار گرفته است. ورود از طریق هاست بسیار ساده است. وارد داشبورد هاست خود شوید و صفحه my sites را باز کنید. در این صفحه همه سایت‌های موجود روی هاست نمایش داده می‌شود و ماوس را روی سایت موردنظرتان ببرید و گزینه log into wordpress را انتخاب کنید.

ورود با SiteGround

SiteGround نیز یکی دیگر از هاست‌هایی است که امکان ورود سریع از طریق هاست را در اختیار کاربر قرار داده است. پس از ورود به هاست خود، در بخش بالایی صفحه، روی گزینه Websites کلیک کنید. در این بخش سایت‌های موجود را خواهید دید. برای انتخاب سایت مورد نظرتان باید در بخش کناری آن سایت، گزینه WordPress Kit را انتخاب کنید. پس از آن پنجره جدیدی مقابل شما باز خواهد شد که در آن گزینه مورد نظر برای ورود به پبشخوان وردپرس مشاهده می‌شود.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به طور ساده به شما روش‌های ورود به پیشخوان یا همان بخش مدیریت وردپرس را آموزش دادیم. تیم ابزار وردپرس برای سهولت و تسریع روند یادگیری و آموزش شما در رابطه با این موضوع نیز ویدیوی آموزشی خوب و کاملی دارد که به صورت مفصل این مطلب را به بهترین شکل ممکن برای شما توضیح داده است. در صورت تمایل می‌توانید از آن نیز برای یادگیری بهتر و دقیق‌تر استفاده کنید. امیدواریم که این مقاله، به شما کمک لازم را کرده باشد و مفهوم مورد نظرتان را به‌طور صحیح متوجه شده باشید.

خروج از نسخه موبایل