فعال‌سازی SSL در وردپرس

آموزش نصب گواهینامه SSL در وردپرس

زمانی که یک کاربر می‌خواهد وارد یک سایت شود و اطلاعات خود را در آن وارد کند اولین چیزی که قطعاً به ذهنش می‌رسد، امنیت آن سایت است. برای هر کاربر مهم است که اطلاعات شخصی یا بانکی‌اش را در چه سایتی وارد کند تا اطلاعاتش هک نشود یا از فیشینگ و کلاهبرداری در امان بماند. یکی از نشانه‌هایی که به شما آرامش خاطر می‌دهد، وجود پیشوند https کنار نام سایت است. این یعنی سایت دارای گواهینامه SSL است و یک سایت معتبر شمرده می‌شود.

 گواهینامه SSL

 

SSL با رمزگذاری اطلاعات مبادله شده بین سرور و کاربر، امنیت را تأمین کرده و از فاش شدن اطلاعات جلوگیری می‌کند. علاوه بر اطلاعات کاربر، اطلاعات موجود در خود سایت نیز رمزگذاری و محافظت خواهند شد. امنیت کاربر برای گوگل بسیار حائز اهمیت است و قبل از ورود افراد به سایت‌هایی که این نشان را ندارند، یک اخطار یا توجه کوچک امنیتی نمایش می‌دهد. نصب SSL برای سایت یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود و در سئو نیز تأثیر قابل توجهی دارد. زمانی که در نوار آدرس مرورگر، پیشوند سبز رنگی به عنوان https مشاهده می‌کنید. به این معناست که آن سایت دارای گواهینامه SSL است.

تهیه و خرید

شما باید برای تهیه و نصب این گواهینامه روی وب‌سایت خود مراحلی را طی کنید. در ابتدا باید آن را از یک سایت معتبر خریداری کنید، که ابزار وردپرس این را بخشی خدمات خود قرار داده است. شما در صورت تمایل می‌توانید از قسمت خدمات > خدمات فروش و نصب SSL در منوی سایت این گواهینامه را به صورت یک‌ساله یا دوساله تهیه کنید. توجه داشته باشید که تنها با نصب SSL روی هاست، روند نصب آن به پایان نمی‌رسد و مراحل تخصصی دارد. تیم ابزار وردپرس به صورت کامل و دقیق این کار را برای شما انجام می‌دهد و همه تغییرات لازم را اعمال می‌کند. توجه داشته باشید که گاهاً برخی فروشندگان با قیمت پایین‌تری این گواهی را در اختیار شما قرار می‌دهند و مراحل کار را به طور کامل انجام نمی‌دهند.

تفاوت بین SSL رایگان و غیررایگان

برخی شرکت‌های هاستینگ همراه با هاست گواهینامه SSL را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. اما طبیعتاً تفاوت‌هایی بین این دو نوع SSL وجود دارد. اولین مورد مدت زمان فعال بودن آن است. همان‌طوری که پیش از نیز گفتیم، زمانی که شما اقدام به خرید SSL می‌کنید. بسته‌های یک‌ساله یا دوساله در اختیار شما قرار می‌گیرد اما SSLهای رایگان معمولاً بین 30 تا 90 روز مهلت استفاده دارند و پس از آن غیرفعال می‌شوند. کوتاه مدت بودن آن گاهی اوقات به ضرر شما تمام می‌شود. چرا که شما برای دریافت نماد اعتماد دوستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، نباز به حداقل 6 ماه SSL فعال دارید.

افزونه Really Simple SSL Pro

 

همان‌طور که پیش از این گفتیم، پس از خرید گواهینامه SSL نیاز به انجام برخی تنظیمات است. ساده‌ترین و پرطرف‌دارترین راه برای انجام این کار استفاده از افزونه Really Simple SSL Pro است. این افزونه دارای دو نسخه رایگان و پولی (Pro) است. طبیعتاً نسخه پرو پیشرفته‌تر است و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. موارد زیر برخی از ویژگی‌های نسخه پرو این افزونه است:

این افزونه به طور مداوم و خودکار، همه فایل‌های سایت شما را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را ایمن‌ می‌کند. افزونه SSL Pro به هیچ عنوان روی سرعت و عملکرد سایت شما تأثیر منفی نمی‌گذارد. از دیگر نکات مثبت این افزونه می‌توان به سازگاری آن با انواع گواهینامه‌های SSL نام برد. زمانی که تاریخ گواهینامه SSL سایت شما به پایان رسد. این افزونه برای شما ایمیلی ارسال می‌کند و این موضوع را اطلاع خواهد داد.

با توجه به نکات گفته شده و اهمیت بالای امنیت یک سایت، شما در صورت تمایل می‌توانید افزونة مفید، کاربردی و پرطرف‌دار Really Simple SSL Pro را از سایت ابزار وردپرس تهیه کرده و روی سایت خود نصب کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله نکات مهم و قابل توجهی درمورد گواهینامه SSL برای شما بیان کردیم. پیشنهاد ما این است که برای اطمینان و آسودگی خاطر خود و کاربران سایت، یک SSL خریداری کرده و آن را روی سایت خود نصب کنید. همچنین اگر هم اطلاعی درباره کانفیگ گواهینامه SSL ندارید؛ می‌توانید این کار را به متخصصان ما در تیم ابزار وردپرس بسپارید.

خروج از نسخه موبایل