تحقیق جامع کلمات کلیدی برای سئو (SEO)

تحقیق کلمات کلیدی، یک بخش مهم از استراتژی سئو (SEO) سایت محسوب می‌شود. در واقع قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید، باید ببینید که کاربران چه عبارت‌هایی را بیشتر جستجو می‌کنند. عبارت‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند، همان کلمات کلیدی مورد نظر هستند که باید روی آن‌ها کار کنید. حالا شما پس از تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن بهترین عبارت‌ها، باید شروع به تولید محتوا باکیفیت کنید.

در این مقاله از وبلاگ ابزار وردپرس ما قصد داریم به صورت کامل و جامع درمورد “تحقیق کلمات کلیدی” به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین عبارت‌ها را پیدا کنید و با تولید محتوا، به رتبه‌های برتر نتایج جستجو دست پیدا کنید.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهارت‌های بسیار مهم سئو (SEO) محسوب می‌شود که تمام سئوکاران و تولید کنندگان محتوا باید به خوبی بر آن مسلط باشند. با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید عبارت‌هایی که بیشترین میزان جستجو را بین کاربران دارند پیدا کنید. در واقع شما با انجام این کار می‌توانید محتواهایی تولید کنید که ترافیک بیشتری (باکیفیت بالاتر) برای سایت شما جذب می‌کنند و به موضوع سایت شما نزدیک‌تر هستند.

به صورت کلی با تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید مخاطبان هدف بیشتری جذب کنید. به این موضوع هم توجه داشته باشید که فرایند تحقیق کلمات کلیدی هیچگاه به پایان نمی‌رسد. در واقع اگر می‌خواهید یک سایت معتبر و قوی داشته باشید، باید این کار را همیشه انجام دهید تا روز به روز رتبه‌های بهتری در نتایج گوگل (SERP) کسب کنید.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی بسیار حائز اهمیت است. چرا که با انجام این کار می‌توانید مشخص کنید که اکثر کاربران از چه عباراتی برای جستجو استفاده می‌کنند. طبق تجربه ما یکی از مشکلات اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی این است که از عبارت‌های کم سرچ برای تولید محتوا استفاده می‌‎کنند. در واقع به دلیل اینکه مهارت تحقیق کلمات کلیدی را ندارند، به خوبی نمی‌توانند عبارت‌های پر سرچ را پیدا کنند و روی آن‎‌ها کار کنند. به همین دلیل مشتریان بسیار زیادی هم از دست می‌دهند.

برای مثال اگر می‌خواهید یک مقاله بنویسید، باید عنوانی انتخاب کنید که توسط کاربران بیشتر جستجو می‌شود. اگر نتوانید عنوان مناسبی بنویسید، قطعا ترافیک کمتری جذب خواهید کرد و بخش عظیمی از کاربران سطح وب را از دست می‌دهید. با کمک تحقیق کلمات کلیدی، به خوبی می‌توانید متوجه شوید که مخاطبین حوزه کاری شما، بیشتر به دنبال چه چیزی می‌گردند. این یک فرصت بزرگ و استثنایی محسوب می‌شود که بتوانید مخاطبین بسیار بیشتری جذب کنید.

مفاهیم پایه در تحقیق کلمات کلیدی

قبل از اینکه به سراغ تحقیق کلمات کلیدی برویم، بهتر است که با برخی از مفاهیم پایه آشنا شوید. به همین دلیل در قسمت زیر به صورت خلاصه مفاهیم مهم و پایه را برای شما عزیزان توضیح داده‌ایم.

منظور از کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی؛ در واقع همان کلمه یا عبارتی است که می‌خواهید با جستجوی آن، سایت شما در نتایج گوگل رتبه داشته باشد. شما با تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید مجموعه‌ای از بهترین کلمات و عبارت‌ها را پیدا کنید و آن‌ها در وب‌سایت خود بهینه‌سازی کنید تا به مرور زمان رتبه‌های خوبی بدست آورید.

در کل 3 نمونه کلمه کلیدی وجود دارد که می‌توانید روی آن‌ها کار کنید و سئو سایت را تقویت کنید.

  1. کلمه کلیدی کوتاه (Short-Tail Keywords): این نوع کلمه کلیدی، فقط و فقط یک کلمه است. مثل وردپرس، سئو و…
  2. کلمه کلیدی متوسط (Mid-Tail Keywords): این نوع کلمه کلیدی، از 2 الی 3 کلمه تشکیل شده است. مثل قالب وردپرس، افزونه وردپرس و…
  3. کلمه کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords): این نوع کلمه کلیدی بیش‌از 3 کلمه است. مثل آموزش طراحی سایت با وردپرس، آموزش جامع سئو وردپرس و…

حالا اینکه از کدام کلمه کلیدی برای بهینه‌سازی سئو سایت استفاده کنید، کاملا به شما بستگی دارد. البته بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که “کلمه کلیدی طولانی”، معمولا تخصصی‌تر است و آمار جستجوی پایین‌تری دارد. اما یکی از مزایای کلمه کلیدی طولانی این است که رقابت در آن ساده‌تر است. چرا که اکثر وب‌سایت‌ها تمرکز خود را روی کلمه کلیدی کوتاه می‌گذارند.

در کل باید به این موضوع توجه کنید که مخاطبین سایت شما بیشتر به دنبال چه چیزی می‌گردند و با جستجو در سطح وب، می‌خواهند به چه چیزی دسترسی پیدا کنند. با این ترفند می‌توانید یک استراتژی مناسب در نظر بگیرید و روی آن کار کنید.

راهنمای کامل تحقیق کلمات کلیدی برای سئو (SEO)

تحقیق کلمه کلیدی برای سئو

تاکنون با مقدمات بحث تحقیق کلمه کلیدی آشنا شدید. حالا وقت آن رسیده است که به اصل موضوع بپردازیم. به صورت کلی 8 مرحله بسیار مهم برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که در ادامه قصد داریم آن‌ها را برای شما توضیح دهیم.

تعیین هدف برای کسب‌وکار

مهم‌ترین موضوع، تعیین هدف است. شما اول باید مشخص کنید که چه هدفی دارید و چه مخاطبانی می‌خواهید به سمت سایت جذب کنید. برای اینکه بتوانید یک هدف مناسب با موضوع سایت و کسب‌وکار خود تعیین نمایید، باید به سوالات زیر پاسخ دهید.

با کمی فکر کردن و پاسخ دادن به این سوالات، خیلی راحت می‌توانید هدف تعیین کنید. این سوالات هم پاسخ ثابتی ندارند که شما بخواهید به دنبال یک پاسخ آماده بگردید. در واقع هر کسب‌وکاری بازار خودش را دارد.

برای هدف‌گذاری باید به موارد مختلفی دقت کنید. به عنوان مثال برخی از بازارها بسیار رقابتی هستند و شرکت‌های بزرگی در آن فعالیت می‌کنند که رقابت با آن‌ها کار بسیار سختی است. چرا که این شرکت‌ها معمولا بودجه‌های بسیار زیادی برای بازاریابی اختصاص می‌دهند. بنابراین نمی‌توانید از روز اول هدف‌های بزرگی مثل این شرکت‌ها در نظر بگیرید.

حالا فرض کنید که یک سایت آماده گردشگری راه‌‎اندازی کرده‌اید. قطعا به خوبی می‌دانید که فعالیت در این زمینه بسیار دشوار است. چرا که شرکت‌های بزرگی در این زمینه فعالیت می‌کنند. اما با این وجود راه‌حل‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند شما را نسبت به سایر رقبا در این زمینه متمایز کند. به عنوان مثال یک تخفیف ویژه برای افراد زیر 20 سال در نظر بگیرید؛ یا برای زوج‌های جوان تخفیفات فوق‌العاده بگذارید. همین کارهای کوچک، یک ویژگی خوب محسوب می‌شود که کسب‌وکار شما را نسب به سایر رقبا متمایز می‌کند.

به صورت کلی پیشنهاد ما این است که ابتدا بازار کار خود را بررسی کنید و سپس هدف‌های کوچکی برای خود تعیین کنید. با انجام این کار به مرور زمان هدف‌های کوچک را پشت‌سر می‌گذارید و روز به روز پیشرفت می‌کنید.

تهیه فهرست کلمات کلیدی

تهیه فهرست کلمات کلیدی

بعد از اینکه هدف مناسب برای سایت و کسب‌وکار تعیین کردید، باید فهرست مناسبی از کلمات کلیدی تهیه کنید. یک راه‌حل بسیار ساده برای تهیه فهرست کلمات کلیدی وجود دارد، آن هم پاسخ به سوالات و مشکلات کاربران است. مهم نیست که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، قطعا کاربران مورد نظر شما با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به همین منظور می‌توانید برای پاسخ به مشکلات و پرسش‌های احتمالی آن‌ها، کلمات کلیدی مناسبی پیدا کنید.

فرض کنید در زمینه وردپرس فعالیت می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید پرسش‌های زیر را به عنوان کلمات کلیدی در نظر بگیرید.

با طرح کردن سوالات و پرسش‌های مختلف، علاوه‌بر اینکه می‌توانید یک فهرست مناسب برای کلمات کلیدی تهیه کنید؛ به راحتی می‌توانید اعتماد کاربران را جذب کنید. بنابراین این یک روش ساده برای تهیه فهرست کلمات کلیدی است. اگر واقعا نمی‌توانید فهرستی از کلمات کلیدی مناسب تهیه کنید و در انجام این کار با مشکل مواجه شدید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئو “ایده های خوب برای تولید محتوا” را مشاهده کنید.

تحقیق درمورد کلمات کلیدی مناسب برای سئو

پس از تهیه فهرست کلمات کلیدی، یک کار بسیار مهم باید انجام دهید، آن هم تحقیقات کلمات کلیدی است. در واقع اینکه بخواهید صرفا یک لیست از کلمات کلیدی تهیه کنید، سودی برای شما ندارد؛ باید بتوانید این لیست را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. اینگونه به شکل موثرتری می‌توانید روی کلمات کلیدی مورد نظر کار کنید. خوشبختانه ابزارهای زیادی هم برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که در این زمینه به شما کمک می‌کنند.

حالا برای تحقیق کلمات کلیدی اولین ابزاری که می‌توانید از آن استفاده کنید، موتور جستجوگر گوگل است. در واقع هرگاه می‌خواهید یک عبارت را جستجو کنید، گوگل پیشنهاداتی می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. چرا که تمام پیشنهادات گوگل، براساس جستجو کاربران است.

تحقیق کلمات کلیدی به کمک پیشنهادات گوگل

علاوه‌بر این پس از جستجوی یک عبارت در گوگل، اگر به پایین صفحه بیاید، پیشنهادات دیگر گوگل را در بخش Related Searches مشاهده می‌کنید که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که از پیشنهادات گوگل برای کلمات کلیدی استفاده کنید تا بتوانید مخاطبین بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید.

تحقیق کلمات کلیدی با بخش Related Searches گوگل

ما قبلا یک ویدئو آموزشی با عنوان “آموزش پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی” در سایت ابزار وردپرس منتشر کرده‌ایم. اگر بتوانید این ویدئو آموزشی هم نگاه کنید، قطعا اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه کسب خواهید کرد.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords)

متاسفانه بسیاری از مدیران سایت و تولید کنندگان محتوا، از ابتدا تمایل دارند که روی کلمات کلیدی کوتاه کار کنند؛ اما این یک اشتباه بزرگ است. چرا که رقابت در کلمات کلیدی کوتاه، کاری بسیار سخت می‌باشد. در واقع سایت‌های قدرتمند روی کلمات کلیدی کوتاه کار می‌کنند و رقابت با آن‌ها کار بسیار دشواری است. به همین دلیل ما پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای کار به سراغ کلمات کلیدی طولانی بروید. این نوع کلمات کلیدی کمتر جستجو می‌شوند، اما رقابت در آن‌ها بسیار ساده است.

همان‌طور که گفته شد، کلمات کلیدی طولانی تخصصی‌تر هستند و این موضوع باعث می‌شود که کاربران بسیار خوبی به سمت سایت جذب شوند. بنابراین در ابتدای مسیر باید روی کلمات کلیدی طولانی کار کنید. پس از اینکه رتبه‌های خوبی در کلمات کلیدی طولانی کسب کردید، باید به سراغ کلمات کلیدی متوسط بروید. مجددا بعد از اینکه توانستید رتبه‌های خوبی را در نتایج جستجو کسب کنید، باید به سراغ کلمات کلیدی کوتاه بروید. این یک استراتژی مناسب برای سئو سایت محسوب می‌شود.

تحلیل وضعیت رقابتی

یکی از کارهای بسیار مهم که گاها نادیده گرفته می‌شود، تحلیل وضعیت رقابتی است. بعد از اینکه روی کلمات کلیدی طولانی کار کردید، باید آن عبارات را در گوگل جستجو کنید و ببینید که سایت شما در چه جایگاهی قرار گرفته است. برای مثال در برخی از زمینه‌ها ممکن است به راحتی رتبه اول موتورهای جستجو را کسب کنید. اما در برخی از زمینه‌ها نیز حتی ممکن است در صفحه دوم گوگل قرار گرفته باشید.

حالا اگر رقابت در زمینه فعالیت سایت شما ساده و راحت بود، باید تلاش کنید که به رتبه اول نتایج جستجو دست پیدا کنید. سپس به سراغ کلمات کلیدی متوسط و کلمات کلیدی کوتاه بروید. اما اگر وضعیت رقابت در زمینه فعالیت سایت شما سخت و دشوار بود، باید روی بهینه‌سازی و تولید محتوا باکیفیت بیشتر کار کنید. همچنین باید مقالات بیشتری با کلمه کلیدی طولانی منتشر کنید. اینگونه با گذشت زمان و به کمک لینک‌سازی داخلی، قطعا رتبه‌های بهتری در نتایج جستجو (SERP) کسب خواهید کرد.

البته اگر تمایل دارید که خیلی سریعتر به رتبه‌های اول نتایج جستجو دست پیدا کنید، باید به سراغ تبلیغات کلیکی گوگل بروید. اینگونه خیلی ساده و راحت می‌توانید با پرداخت هزینه‌های بسیار کم و ناچیز، سایت خود را در موتور جستجوی گوگل تبلیغ کنید و در رتبه‌های برتر نتایج جستجو قرار بگیرید.

برای اینکه بتوانید خیلی دقیق و حرفه‌ای، کسب‌وکارهای رقبا را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی آموزشی “تحلیل سایت رقبا برای سئو بهتر” را مشاهده کنید.

هدف کاربران از جستجو را پیدا کنید

هدف کاربران از جستجو را پیدا کنید

کاربران، بی‌دلیل در اینترنت جستجو نمی‌کنند. در واقع همه افراد یک دلیل یا هدف مشخص برای جستجو دارند. شما باید بتوانید متوجه شوید که اکثرا کاربران، پس از جستجوی عبارت مورد نظر به دنبال چه چیزی می‌گردند. معمولا کاربران بخاطر یکی از دلایل زیر در اینترنت جستجو می‌کنند.

اگر بتوانید به خوبی هدف کاربران را مشخص کنید، قطعا می‌توانید محتوای موثرتری تولید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “هدف جستجو (Search Intent)” را مطالعه کنید.

تعیین استراتژی کلمه کلیدی

حالا نوبت آن رسیده است که با داده‌های جمع‌آوری شده تا این مرحله، استراتژی مناسبی برای کلمات کلیدی تعیین کنید. در واقع اگر مراحل قبل را به خوبی طی کرده باشید؛ باید اطلاعات مناسبی از هدف کسب‌وکار، لیستی از کلمات کلیدی مناسب، وضعیت رقبا و هدف کاربران را برای جستجو بدانید.

در حال حاضر باید بتوانید یک جایگاه مناسب در نتایج جستجو (SERP) کسب کنید و آن را حفظ کنید. متاسفانه اکثر سایت‌ها پس از اینکه به یک جایگاه مناسب دست پیدا کردند، تمام فعالیت‌ها را به کلی متوقف می‌کنند. اما اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار حرفه‌ای داشته باشید، نباید فعالیت‌های سایت را رها کنید. بلکه باید به صورت منظم استراتژی‌های جدیدتری پیاده‌سازی کنید.

برای مثال اگر می‌توانید بودجه‌ای برای بازاریابی در نظر بگیرید، باید به سراغ تبلیغات بروید و از این طریق هم مشتری جذب کنید. ولی اگر نمی‌توانید بودجه‌ای برای این کار در نظر بگیرید، باید روی همان کلمات کلیدی طولانی کار کنید و پس از اینکه به رتبه‌های برتر دست پیدا کردید، به سراغ کلمات کلیدی متوسط و کوتاه بروید.

ساخت صفحات فرود

به صورت کلی این بخش را نمی‌توان جزئی از مراحل تحقیق کلمات کلیدی در نظر گرفت؛ اما به دلیل اینکه موضوع مهمی محسوب می‌شود، به عنوان آخرین مرحله قصد داریم به آن اشاره کنیم. در واقع اگر تمایل دارید که ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت خود جذب کنید، حتما باید به فکر طراحی و ساخت صفحات فرود باشید. البته نیاز نیست از روز اول به فکر طراحی این صفحات باشید. کافی است به مرور زمان برای صفحات پربازدید سایت، یک صفحه فرود طراحی کنید.

همچنین فراموش نکنید که محتوای سنگ بنا (Cornerstone Content) هم در وب‌سایت خود تولید کنید. چرا که تاثیر بسیار زیادی بر سئو (SEO) می‌گذارد. محتواهای سنگ بنا معمولا طولانی‌تر هستند و لینک‌‎های داخلی زیادی به آن‌ها داده می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی و نکات مهم!

نکات مهم درباره تحقیق کلمات کلیدی

شاید به این فکر کنید که تمام موارد اشاره شده بسیار ساده و راحت هستند، اما متاسفانه بسیاری از افراد به این موضوعات توجه نمی‌کنند. همچنین ممکن است هنگام استفاده از مواردی که اشاره کردیم، به مشکلات یا سوالات متعددی برخورد کنید. به همین علت تصمیم گرفتیم به نکات مهم اشاره کنیم؛ اینگونه اگر به مشکلی برخورد کردید، با مراجعه به همین مقاله آموزشی می‌توانید مشکل خود را حل کنید.

اولویت‌بندی لیست کلمات کلیدی

در یکی از مراحل تحقیق کلمات کلیدی، گفته شد که فهرستی از کلمات کلیدی مناسب تهیه کنید. حالا باید این لیست را مرتب‌سازی کنید و کلمات کلیدی را به خوبی اولویت‌بندی کنید. منظور از اولویت‌بندی، این است که اول برای کلمات کلیدی مهم، شروع به تولید محتوا کنید و سپس به مرور زمان، به سراغ کلمات کلیدی کم اهمیت‌تر بروید.

استفاده از عبارات کلیدی مرتبط

یک موضوع بسیار مهم که تاثیری زیادی بر رتبه‌بندی سایت می‌گذارد، استفاده از عبارات کلیدی مرتبط است. در واقع با انجام این کار، گوگل و سایر موتورهای جستجوگر خیلی راحت‌تر می‌توانند موضوع محتوا را درک کنند. برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید، از ابزارهای مختلفی مثل SEMrush می‌توانید کمک بگیرید. البته اگر در زمینه کاری خودتان هم حرفه‌ای باشید، قطعا کلمات کلیدی مرتبط را می‌دانید.

فرض کنید که یک سایت در زمینه تکنولوژی راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید درباره “موبایل Galaxy A72” یک مقاله کامل و جامع بنویسید. قطعا می‌دانید که علاوه‌بر کلمه کلیدی موبایل Galaxy A72، به راحتی می‌توانید از عبارت “موبایل سامسونگ گلکسی A72” هم استفاده کنید. این یک مثال ساده برای استفاده از عبارات کلیدی مرتبط است. حالا شما با توجه به حوزه کاری خودتان و محتوایی که می‌خواهید تولید کنید، باید عبارات مشابه را پیدا کنید و در محتوای سایت از آن‌ها استفاده کنید.

فقط یکبار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید

مراقب باشید که بیشتر از یکبار از کلمه کلیدی اصلی استفاده نکنید. اگر بخواهید برای یک عبارت مهم چند محتوای جداگانه و مختلف تولید کنید، باعث سردرگمی موتورهای جستجوگر می‌شود. برای مثال اگر گوگل متوجه شود که چند محتوای مختلف با یک کلمه کلیدی منتشر کرده‌اید، به همه محتواهای شما امتیاز منفی می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود رتبه‌های برتر نتایج جستجو را از دست بدهید. بنابراین هنگام انتشار محتوا، حتما به این موضوع دقت داشته باشید که کلمه کلیدی را بیشتر از یکبار استفاده نکنید.

اگر تاکنون کلمات کلیدی اصلی را بیش‌از یکبار استفاده کرده‌اید، باید یکی از کارهای زیر را انجام دهید.

بررسی و ارزیابی دوباره محتواهای سایت

بررسی و ارزیابی دوباره محتواهای سایت

پس از اینکه تمام کارهای گفته شده در این مقاله آموزشی را انجام دادید، باید محتواهای سایت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. حالا نوبت آن رسیده است که محتواهای منتشر شده را در نتایج جستجوی گوگل (SERP) بررسی کنید. اینگونه می‌توانید وضعیت سایت خود را بررسی کنید و استراتژی‌های بهتری برای کسب‌وکار خود مشخص کنید.

برای مثال اگر با بررسی محتواهای منتشر شده، متوجه شدید که در نتایج برتر گوگل نیستید و در صفحات 2 و 3 قرار گرفته‌اید، باید روی کلمه کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) کار کنید. اما اگر رتبه‌های خوبی تاکنون کسب کرده‌اید و در نتایج اول گوگل قرار گرفته‌اید، می‌توانید استراتژی‌های بعدی را برای کلمه کلیدی کوتاه (Short-Tail Keywords) در نظر بگیرید.

بنابراین اگر می‌خواهید سئو سایت را بهبود ببخشید و رتبه‌های برتر گوگل را تصاحب کنید، فراموش نکنید که باید محتواهای منتشر شده روی وب‌سایت را مورد بررسی و ارزیابی دوباره قرار دهید.

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو (راهنمای سریع)

اگر می‌خواهید روی تحقیق کلمات کلیدی کار کنید و سایت خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه‌سازی کنید، ابتدا باید لیستی از کلمات کلیدی مناسب تهیه کرده و آن‌ها را در یک فایل اکسل ذخیره‌سازی کنید. سپس کلمات کلیدی را براساس اهمیتی که دارند اولویت‌بندی کنید و برای کلمات کلیدی مهم، یک صفحه فرود فوق‌العاده زیبا و جذاب طراحی کنید. همچنین سعی کنید که به صورت منظم و روزانه، روی وب‌سایت خود محتوا منتشر کنید تا روز به روز رتبه‌های بهتری در نتایج جستجوی گوگل (SERP) کسب کنید.

پیشنهاد می‌شود برای تحقیق کلمات کلیدی از ابزارهای قدرتمندی مثل Google Trends و SEMrush کمک بگیرید. این موضوع هم فراموش نکنید که تولید محتوای شما، باید به صورت اصولی و صحیح باشد. اگر محتوای بی‌کیفیت تولید کنید، علاوه‌بر اینکه سایت شما پیشرفت نخواهد کرد، پسرفت هم می‌کنید. در آخر هم به یاد داشته باشید که سایت خود را بررسی کنید. با بررسی و ارزیابی دقیق سایت، می‌توانید روز به روز استراتژی‌های بهتری پیاده‌سازی کنید و این کار باعث پیشرفت سایت شما می‌شود.

کلام آخر

تحقیق کلمات کلیدی کار سخت و دشواری نیست، فقط باید روی آن زمان بگذارید و به همین نکات کوچک توجه کنید. بدون شک اگر بتوانید به موارد اشاره شده توجه کنید، به مرور زمان رتبه وب‌سایت شما بهتر خواهد شد. امیدواریم با مطالعه این مقاله آموزشی، اطلاعات بسیار مفیدی کسب کرده باشید. اگر هم به سوال یا مشکلی در زمینه تحقیق کلمات کلیدی برخورد کردید، کافی است در بخش دیدگاه‌ها آن را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما کمک کنند.

خروج از نسخه موبایل