رپرتاژ آگهی

راهنمای انتخاب بهترین هاست برای وردپرس

حتماً شما هم تا‌به‌حال بارها برای انتخاب هاست وردپرس و خرید آن به گوگل مراجعه و با یک جستجو ساده شرکت‌های هاستینگ زیادی را مشاهده کرده‌اید. هر کدام از این شرکت‌ها با ارائه سرویس‌ها و خدمات متفاوت تلاش می‌کنند تا رضایت مشتریان را به‌دست آورند. گاهی ممکن است این تنوع خدمات و محصولات شما را برای انتخاب هاست وردپرس دچار سردرگمی کند. به همین‌خاطر ما تصمیم گرفتیم در این مقاله راهنمای جامع و کاملی درباره انتخاب بهترین هاست برای وردپرس را خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

هاست وردپرس و تصمیم‌گیری در مورد انتخاب آن به یک دانش کلی در مورد میزبانی وب نیاز دارد. از آنجایی که مالکیت و راه‌اندازی سرور پرهزینه و زمان‌بر است روند کار را برای بسیاری از افراد دشوار می‌کند، از این رو شرکت‌های اراده‌دهنده خدمات میزبانی‌ وب ده‌ها، صدها یا حتی هزاران سرور را از یک مکان مرکزی راه‌اندازی می‌کنند و سپس سرورها و منابع آن را با نرخ‌های مقرون به‌صرفه به افراد و مشاغل اجاره می‌دهند.

اگر بخواهیم یک نگاه سریع و جامع به تاریخچه پیدایش وردپرس بیندازیم باید بگوییم که در سال 2003 به عنوان شاخه‌ای از وبلاگ نویسی معرفی شد. سپس به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی توسعه یافت و اخیراً برای انواع وب‌سایت‌ها به یک سیستم مدیریت محتوای وب با امکانات کامل ارتقا پیدا کرده است.

امروزه بیش از 68 میلیون وب‌سایت بر روی وردپرس اجرا می‌شود و کاربران دلایل مختلفی را برای این محبوبیت دارند. از جمله: دسترسی رایگان و منبع باز بودن. این قابلیت‌ها به تعداد زیادی از توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا تم‌ها، ویجت‌ها و ماژول‌های پلاگین منحصر به فرد را برای سفارشی کردن وب‌سایت‌ها و همچنین ارائه ابزارهای مدیریتی قدرتمند ارائه دهند.

آشنایی با بهترین گزینه‌های میزبانی وردپرس

بهترین گزینه ها برای میزبانی wordpress

بدون شک می‌دانید که تمام وب‌سایت‌های موجود در اینترنت از طریق رایانه‌های تخصصی و منابع فیزیکی عظیمی که به عنوان سرور شناخته شده‌اند، مدیریت می‌شوند. 

هاست وردپرس نیز شباهت زیادی به میزبانی وب دارد با این تفاوت که سرورهای آن، دارای حداقل‌ترین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرا هستند. همچنین این اجازه را به وردپرس می‌دهند تا به طور یکپارچه در سرور ادغام شود و درخواست‌ها را به سرعت و از طریق اینترنت پردازش کند.

از آن‌جایی‌که تقاضا برای خرید هاست وردپرس بسیار زیاد است، تقریباً اکثر شرکت‌های معتبر، هاست وردپرس را ارائه می‌دهند. البته با این تفاوت که گزینه‌های مختلفی را برای نیازهای متفاوت و میزان بودجه کاربران پیشنهاد می‌دهند. به عنوان مثال: کسی که فقط می‌خواهد یک وب‌سایت شخصی داشته باشد می‌تواند هاست وردپرس معمولی را انتخاب کند، این در حالی است که مشاغل بزرگ اغلب ترجیح می‌دهند یک یا چند سرور کامل را رزرو کنند.

سازگاری هاست وردپرس

پیش نیازهای سازگاری با وردپرس

برای نصب و راه اندازی هاست WordPress لازم است که سرورهای آن چند پیش‌نیاز داشته باشند که البته در هر نسخه از وردپرس متغیر است. به عنوان مثال: سرورها برای اجرای نسخه‌های مختلف وردپرس باید شرایط زیر را داشته باشند:

برای اجرای نسخه 3.1:

  • PHP نسخه 4.3 یا بالاتر و MySQL نسخه 4.1.2 یا بالاتر

و برای اجرای نسخه 3.2:

  • PHP نسخه 4.2 و 5 یا بالاتر و MySQL نسخه 5.0.15 یا بالاتر

چگونه بهترین ارائه‌ دهنده هاست وردپرس را انتخاب کنیم؟

انتخاب درست یک ارائه دهنده هاست گام بزرگی در توسعه فضای آنلاین وب‌سایت است؛ زیرا سایت شما به سرورها و همچنین سرویس‌های پشتیبانی هاست متکی خواهد بود و به وسیله آن نیز محدود می‌شود. بر همین اساس می‌توان چندین عامل را هنگام انتخاب هاست وردپرس ارزیابی و مقایسه کرد.

  • قابلیت اطمینان

هاست WordPress باید حداقل 99.9 درصد زمان آپتایم وب سایت را تضمین کند و صفحات نیز بایستی به سرعت در همه مرورگرها بارگیری شوند.

  • سهولت استفاده

امکان دسترسی به وب‌سایت و مدیریت آن از راه دور به کمک یک کنترل پنل و یک فرآیند ساده امکان‌پذیر باشد.

  • پشتیبانی و مدیریت

ارائه دهنده هاست باید ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق چندین کانال مختلف مانند: تلفن، ایمیل و چت آنلاین برای پاسخ به سوالات شما و حل مشکلات احتمالی در دسترس و پاسخگو باشد.

  • نوع بسته یا طرح‌ها

ارائه دهنده هاست و سرور باید بسته یا طرحی را در دسترس داشته باشد که دقیقاً مطابق با نیازهای خاص شما باشد.

  • قیمت و هزینه دوره‌ای

قیمت هاست وردپرس می‌تواند به طور گسترده‌ای بین سیستم عامل‌های مختلف متفاوت باشد. هنگام تعیین اینکه کدام شرکت برای میزبانی سایت شما مناسب است، علاوه بر توجه به ویژگی‌های ذکر شده، باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. اکثر شرکت‌ها مقایسه‌های مفید و کاربردی را از طرح‌های موجود خود ارائه می‌دهند. شما نیز می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. 

نتیجه گیری

در نهایت چه هاستی باید برای وردپرس انتخاب کنیم؟

هدف ما از انتشار این مقاله سهولت انتخاب یک شرکت میزبانی معتبر برای انتخاب سرویس هاست وردپرس بود. همانطور که در ابتدا گفتیم امروزه می‌توانید با یک جست‌وجو ساده در اینترنت هاستینگ‌های باسابقه را پیدا کرده و با خرید هاست wordpress کسب‌وکار آنلاین خود را توسعه بخشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا