رپرتاژ آگهی

5 مثال از بهترین نمونه‌های ویدئو مارکتینگ در جهان

کمپین‌های ویدئویی را می‌توان در تمامی رسانه‌ها از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدئو‌محور گرفته تا صفحات فرود (Landing Pages) اجرا کرد. آن‌ها در شیوۀ اجرا هم محدودیتی ندارند و در قالب و تعرفه تبلیغات کلیکی، بازدیدی، جذب سرنخ و… طراحی می‌شوند.

5 مثال از بهترین نمونه‌های ویدئو مارکتینگ در جهان

این تنوع در رسانه و نوع اجرا، دست کسب‌وکارها را برای اجرای ویدئومارکتینگ به سبک دلخواه خود حسابی باز گذاشته است. در این مطلب برخی از کمپین‌های ویدئویی را که‌ به‌شدت مورد علاقۀ مردم قرار گرفته‌ و وایرال‌ شده‌اند، بررسی می‌کنیم. نکات نهفته در هریک، برای استراتژی بازاریابی ویدئویی کسب‌وکارتان الهام‌بخش شما خواهند بود.

مطالب مرتبط: مشاهده تعرفه تبلیغات کلیکی

5 مثال از بهترین تبلیغات ویدئویی در جهان

بهترین ویدئومارکتینگ‌ها فقط باعث افزایش ترافیک و لید نمی‌شوند، بلکه، شخصیت کسب‌وکار را هم به تصویر می‌کشند. ساخت و تثبیت هویت برند، به کوتاه‌ترشدن چرخۀ فروش و افزایش درآمد آن منجر خواهد شد. حال، اجازه بدهید با این ذهینت به سراغ کمپین‌هایی برویم که آوردۀ زیادی برای مجموعه‌شان داشته‌اند:

  • کمپین Like A Girl از نایک (Nike)

با وجود گذشت سال‌ها، هنوز کمپین Like A Girl با بیش از 70 میلیون بازدید در صدر بهترین تبلیغات ویدیویی قرار دارد. در این کمپین، خبری از بیان ویژگی‌های محصول یا معرفی مستقیم برند نایک نیست. درواقع، تلاش بر این است که توجه مردم به یک مسألۀ اجتماعی جلب شود و دیدگاه‌‌شان نسبت به برخی کلیشه‌ها تغییر یابد.

نایک، در کمپین خود از یک تبعیض جنسیتی صحبت می‌کند. او نشان می‌دهد که چگونه برخی چیزهای کوچک مثل جوک‌هایی که ساخته می‌شوند، در طولانی‌مدت بر عزت نفس و نگرش دختران تأثیر منفی می‌گذارند.

آنچه کهLike a Girl  به ما می‌آموزد این است که در استراتژی‌های بازاریابی ویدئویی خود نسبت به مسائل اجتماعی هوشیار باشیم. گاهی، لازم است نشان دهیم که شرکت ما ارزش‌هایی فراتر از پول دارد و از ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه استقبال می‌کند.

  • کمپین نجات گربه از برند GoPro

شرکت GoPro را به ویدئوهای ماجرجویانه‌اش می‌شناسیم. اگر محتوای آن را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید متوجه می‌شوید که تمرکز آن بر ورز‌ش‌های پر هیجان است. اما در این ویدئو، قصد داشت جنبۀ مراقبت‌کننده و حامی شخصیت برند خود را نشان دهد.

کمپین نجات گربه از برند GoPro

مراقبت یک آتش‌نشان از گربه و نجات او احساسات مردم را برانگیخت. اثرگذاری و میزان موفقیت این کمپین را می‌توان از 40میلیون بازدید آن به‌خوبی حدس زد.

گاهی، باید از زاویه‌ای متفاوت به محصول و برند خود نگاه کنیم. کنارگذاشتن استراتژی ثابت و همیشگی مجموعه، ریسک بزرگی به نظر می‌آید. اما، ممکن است برای گسترش مخاطبان استفاده از یک نگاه و زاویۀ جدید در تبلیغات ویدئویی راه خوبی باشد.

3) کمپین به‌سوی خانه از Google Earth

داستان از این قرار است که سارو، پسر کوچکی که در هند زندگی می‌کند، در قطاری به خواب می‌رود و از مقصدی نامعلوم سر درمی‌آورد. او نمی‌داند چگونه به خانه برگردد و تحت سرپرستی قرار می‌گیرد. سارو در بزرگسالی با استفاده از Google Earth دهکدۀ خود و خانواده‌اش را در هند پیدا می‌کند.

این داستان واکنش‌های احساسی زیادی به دنبال داشت و به‌سرعت وایرال شد. یکی از عوامل بسیار مهم در این موفقیت، واقعی‌بودن داستان بود. ما هم می‌توانیم سودمندی محصول یا خدمات خود را با روایت یک داستان واقعی نشان دهیم. ویدئوهایی که در آن‌ها فرد یا شرکتی از تجربۀ خود و تغییراتی که بعد از مصرف محصول در زندگی یا کسب‌وکارش رخ داده است صحبت می‌کند، بازخورد بالایی دریافت می‌کنند.

4)  تبلیغ DSC از کمپانی Dollar Shave Club

کمپانی Dollar Shave Club، در این کمپین خود به‌خوبی درخشید. هنگام دیدن این تبلیغ ویدئویی در هر لحظه منتظر اتفاق جالب بعدی هستیم. در هر صحنه، با حرکتی جدید و غیرمنتظره از راوی یعنی مایک غافل‌گیر می‌شویم؛ او از شیوۀ اصلاح پدربزرگش می‌گوید، نوار بسته‌بندی را زیر و رو می‌کند، قطار می‌سازد یا می‌رقصد.

ویدئوی DSC، همۀ آنچه را که باید در مورد محصول و برند بدانیم، بیان می‌کند و در این بین، به‌خوبی از ترکیب  عناصر کنجکاوی، غافل‌گیری و طنز بهره می‌برد. در پایان، مخاطب احساس می‌کند که مایک را می‌شناسد و همین، یکی از علت‌های مهم وایرال‌شدن ویدئو بود.

در ویدئومارکتینگ موفق، همیشه نیاز به محتوای اشک‌آور، جدی یا یک شیرین‌کاری نچسب نیست. وقتی سناریوی آن درست باشد، شما را به هدف خود می‌رساند.

5) محتواهای UGC از برند Warby Parker

واربی پارکر را می‌توان در ویدئو مارکتینگ اینستاگرام، پیش‌رو دانست. این شرکت، کاربران خود را ترغیب می‌کند در قالب ویدئویی از تأثیر محصولات این برند در زندگی‌شان بگویند. محتوای ارسالی آن‌ها در قالب igtv اینستاگرام و در صفحۀ برند منتشر می‌شود. منشن‌ و معرفی‌شدن در صفحۀ یک برند موجب افزایش فالوئر مخاطبان می‌شود و حتی یک نمونه‌کار محتوایی از کاربر هم به حساب می‌آید.

در ویدئومارکتینگ نباید از تأثیر محتوای UGC غافل نشویم. می‌توان با یک استراتژی مناسب کاربران را به تولید محتوا برای برند هدایت کرد.

همان‌طور که می‌بینید هر یک از این تبلیغات ویدئویی بنا به علتی مورد توجه قرار گرفته‌اند. برای موفقیت در ویدئومارکتینگ باید دانست که چگونه می‌توان اثرگذار بود و توسط مخاطبان دیده شد.

آژانس تبلیغاتی صباویژن، در این زمینه سال‌ها تجربه دارد و یکی از شرکت‌های مطرح ایران در حوزۀ تبلیغات ویدئویی به شمار می‌رود. با کمک این آژانس، می‌توانید یک هدف و استراتژی مناسب برای ویدئومارکتینگ خود تنظیم کنید. نتایجی که درنهایت در اختیارتان قرار می‌گیرد هم کمک بزرگی در بهینه‌سازی کمپین‌های دیگر و شناخت بیشتر مخاطبانتان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا