بهینه سازی سایت

نصب و راه‌اندازی AMP در وردپرس

احتمال زیاد تاکنون نام AMP را شنیده‌اید. AMP مخفف شده عبارت Accelerated Mobile Pages است که موجب می‌شود صفحات سایت در تلفن همراه با سرعت بسیار بیشتری بارگذاری شوند. در واقع طبق آمارها و گزارشات منتشر شده، اکثر کاربران با استفاده از تلفن‌های همراه وارد سایت می‌شوند. متاسفانه بسیاری کاربران نیز از اینترنت‌های ضعیف مثل 2G و 3G استفاده می‌کنند. به همین دلیل AMP کمک می‌کند تا صفحات سایت برای این کاربران با سرعت بیشتری بارگذاری شود و تجربه کاربری بهتری داشته باشند.

حالا پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله آموزشی از وبلاگ سایت ابزار وردپرس همراه ما باشید تا اطلاعات مختصر و مفیدی درباره AMP در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 😉

AMP چیست

همان‌طور که گفته شد، از تکنولوژی AMP استفاده می‌کنند تا سرعت سایت در تلفن‌های همراه به شدت افزایش یابد. اما شاید از خودتان بپرسید که چطور این اتفاق رخ می‌دهد؟ چگونه AMP می‌تواند سرعت یک وب‌سایت را در تلفن‌های همراه افزایش دهد؟

در واقع AMP صفحات سایت را بسیار ساده و معمولی به کاربران نمایش می‌دهد. یعنی کدهای جاوا اسکریپت اضافی، بخش‌های مربوط به تبلیغات و… را به صورت خودکار حذف می‌کند. همین موضوع هم باعث می‌شود که سرعت بارگذاری یا Load افزایش پیدا کند. جالب است بدانید که استفاده از AMP علاوه‌بر اینکه باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت در موبایل می‌شود، تاثیر بسیار خوبی بر سئو (SEO) و تجربه رابط کاربری (UX) می‌گذارد.

فعالسازی AMP

اگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می‌کنید و می‌خواهید از تکنولوژی AMP بهره‌مند شوید، پیشنهاد ما استفاده از افزونه نسخه موبایل ساز AMP وردپرس – AMP FOR WP است. دلیل انتخاب این پلاگین، ضمیمه‌های زیاد و قابلیت‌های سفارشی‌سازی است که به راحتی در اختیار شما کاربران گرامی قرار می‌دهد.

کارشناسان و متخصصین ما نزدیک به 1 سال در حال تحقیق و بررسی بودند که بتوانند بهترین افزونه AMP را برای شما عزیزان پیدا کنند. این افزونه در سایت ابزار وردپرس به صورت کامل فارسی‌سازی و بومی‌سازی شده است. همچنین همراه با 48 ضمیمه ارائه می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند.

کلام آخر

در پایان امیدواریم که اطلاعات خوب و مفیدی از AMP در اختیار شما همراهان سایت ابزار وردپرس قرار داده باشیم. اگر سوالی یا مشکلی در این زمینه داشتید، کافی است پس از خرید افزونه به پشتیبان ما تیکت ارسال کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند. 😉

ممکن است مفید باشد

‫8 نظرها

  1. سلام کارشناسان شما دو سال در حال تحقیق بودن که افزونه ارائه بدهند دمشون گرم . یک هفته هم وقت میذاشتن آموزشش رو تدوین میکردن. چون ما هم دو سال است خریدیم گذاشتیم رو طاقچه تا آموزشش بیاد. بدون آموزش اصلا نمیشه کاری کرد چند بار تلاش کردم نشده.
    گلایه ای نیست ولی واقعا آموزشش رو درست کنید باور کنید آموزش 500 تومن هم باشه من یکی میخرم.
    با تشکر

    1. درود بر شما کاربر عزیز و گرامی سایت ابزار وردپرس.
      احتراما این آموزش به زودی روی سایت قرار می‌گیرد.

    1. درود بر شما مجتبی عزیز.
      بسیار خرسندیم که مقاله مورد توجه شما قرار گرفته است. 😍

    1. درود بر آریو عزیز.
      به زودی مقالات کامل‌تری در رابطه با این موضوع منتشر می‌کنیم که بتوانید استفاده کنید. 😉

    1. درود بر شما کاربر عزیز و گرامی سایت ابزار وردپرس
      با توجه به بررسی های انجام شده، تاثیرات چشمگیری دارد و اگر دقت کرده باشید بسیاری از سایت ها هم از این تکنولوژی استفاده میکنند.
      احتراما منظور شما را از دردسر متوجه نشدم، دقیقا چه مشکلی وجود دارد؟
      این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از AMP در هر صفحه از سایت کار درستی نیست؛ همچنین برخی از قالب ها سازگاری خوبی با AMP ندارند و همه این موارد تاثیرگذار است.
      حتی افزونه ای هم که برای AMP تهیه میکنید بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا