خطاهای وردپرس

آموزش کامل رفع خطای Syntax Error در وردپرس

در این مقاله قصد داریم خیلی ساده به شما آموزش دهیم خطای Syntax Error را در وردپرس رفع کنید. این خطا به دلایل مختلفی از جمله بروزرسانی قالب و افزونه، ایجاد تغییرات دلخواه در کدهای سایت و یا حتی بروزرسانی وردپرس به وجود می‌آید.

از بین تمام موارد ذکر شده، اصلی‌ترین دلیل ایجاد این خطا خرید قالب و افزونه وردپرس از سایت‌های نامعتبر است. زیرا ممکن است از جایی که خرید کرده‌اید، در کدهای افزونه یا قالب وردپرس، تغییراتی ایجاد کرده باشند. بنابراین قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس را از سایت‌‎های معتبر خریداری کنید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

چگونه خطای Syntax Error را رفع کنیم

خطای Syntax Error در وردپرس
خطای Syntax Error در وردپرس

رفع کردن خطای Syntax Error در وردپرس اصلا کار سختی نیست. در واقع پیام خطایی که شما مشاهده می‌کنید به خوبی گویای همه چیز هست. برای مثال اگر به تصویر پایین نگاه کنید، در آخر متن پیام خطا “functions.php on line 150” نوشته شده است. با همین چند کلمه می‌توان متوجه شد که خطا مربوط به کدام قسمت از سایت است. اگر با دقت روی همین قسمت بخوانید، متوجه می‌شوید که مشکل ایجاد شده مربوط به فایل functions.php، خط 150 است. یعنی خط 150 ما در فایل functions.php باعث ایجاد خطا شده است. به همین راحتی توانستیم منشا خطای ایجاد شده را پیدا کنیم. 😃

خطای Syntax Error در وردپرس
خطای Syntax Error در وردپرس

خب حالا اگر در زمینه کدنویسی و برنامه‌نویسی مهارتی دارید و می‌توانید این مشکل را برطرف کنید؛ هرچه سریع‌تر دست به کار شوید و این را برطرف کنید. اگر هم دانش برنامه‌نویسی ندارید، اصلا نگران نباشید. فقط در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با یک روش اصولی، خطای Syntax Error را باهم دیگر برطرف کنیم.

غیرفعال کردن افزونه‌ها

اگر نتوانستید با استفاده از روش قبلی مشکل را برطرف کنید و یا دانشی در زمینه برنامه‌نویسی ندارید؛ به راحتی می‌توانید با غیرفعال کردن افزونه‌ها خطای Syntax Error را رفع کنید. برای این کار کافی است از طریق پیشخوان وردپرس، وارد قسمت افزونه‌ها شوید. حالا تمام افزونه‌های نصب شده را باید غیرفعال کنید. اگر با غیرفعال کردن افزونه‌ها، این خطا رفع شد؛ یعنی یکی از افزونه‌های سایت شما دچار مشکل شده است. باید تک‌تک افزونه‌ها را فعال کنید و ببینید پس از فعال‌سازی کدام افزونه با این خطا مواجه می‌شوید. بعد از اینکه پلاگین مشکل‌ساز را پیدا کردید، بهترین کار این است که موضوع را با پشتیبان افزونه در میان بگذارید.

تغییر قالب سایت

اما اگر با غیرفعال کردن افزونه‌ها هم خطای Syntax Error در سایت شما برطرف نشد، لازم است قالب سایت خود را یک لحظه تغییر دهید. برای این کار از طریق پیشخوان وردپرس، به قسمت نمایش > پوسته‌ها بروید. حالا کافی است یک قالب دیگر روی سایت خود بارگذاری کنید یا یکی از قالب‌های پیش‌فرض وردپرس را فعال کنید. اگر با این کار خطا برطرف شد، به این معناست که قالب سایت شما دچار مشکل شده است. در نتیجه بهتر است این موضوع را هرچه سریع‌تر با پشتیبان قالب در میان بگذارید.

خلاصه مطلب

در این مقاله دلیل وقوع خطای Syntax Error را شرح دادیم و خیلی ساده نحوه رفع این خطا را آموزش دادیم. اگر شما هم تاکنون با این مواجه شده‌اید؛ روشی که برای رفع این مشکل استفاده کرده‌اید را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا