شخصیت افراد برای ورود به بازارکار

( جمعه ، 27 مهر سال 1403 )

حق کپی ویدئو

مجاز نمی باشد.

شما اینجا هستید :

جلسه نود و چهار

آموزگار :

مهدی جبین پور

شخصیت شما اولین معیار برای تشخیص میزان موفقیت شما در آینده است ، بنابرین این ویدئو را با جدیّت دنبال کنید و شخصیت خودتان را محکم تر بسازید. ( ادامه مطلب … )

ابزار وردپرس بُزرگ ترین مرجع وردپرس ایران!

آنچه توانسته ایم لطف خدا بوده است ، ابزار وردپرس بعنوان یکی از مراجع بزرگ طراحی وب و وردپرس در حال فعالیت می باشد 🙂

ابزار وردپرس بُزرگ ترین مرجع وردپرس ایران!

آنچه توانسته ایم لطف خدا بوده است ، ابزار وردپرس بعنوان یکی از مراجع بزرگ طراحی وب و وردپرس در حال فعالیت می باشد 🙂

اورجینال

کیفیت

پشتیبانی

آپدیت

مهدی جبین پور

مـهـدی جـبین پـور

دانشجوی دکتری تجارت الکترونیک ، امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم کشورم باشم.

مهدی جبین پور

مـهـدی جـبین پـور

دانشجوی دکتری تجارت الکترونیک ، امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم کشورم باشم.

شخصیت افراد برای ورود به بازارکار

( جمعه ، 27 مهر سال 1403 )

شخصیت افراد برای ورود به بازار کار

تا همین اواخر انسان­­ ها پذیرفته بودند که شخصیت افراد مادرزادی و غیر قابل تغییر است. امروزه و با پیشرفت علم روانشناسی، آنها متوجه شده ­اند که پرورش شخصیت و تبدیل شدن به فردی قوی و توانمند امری ضروری است.

شخصیت افراد یکی از مهمترین معیارهای موفقیت در زندگی و کسب و کار است. در این مقاله 10 مرحله از مراحل رشد شخصیتی برای ورود به بازار کار و پیشرفت شغلی را برایتان بیان می­کنیم و امیدواریم با استفاده از این توضیحات بتوانید آینده خوبی پیش رو داشته باشید. با رفع هر کدام از محدودیت­ های شخصیتی شما یک گام به موفقیت نزدیک­تر می­شوید و با اعتماد به نفس بیشتری در حرفه خود فعالیت خواهید کرد. شاید در نگاه اول تغییر رفتار و عملکردان سخت باشد ولی با گذشت زمان و مرور این موارد در ذهنتان و توجه به هدفی که دارید این کار برایتان ساده می­شود چون برای رسیدن به خواسته ­تان باید تلاش کنید.

برای موفقیت دست به کار شوید

برای رسیدن به موفقیت باید دست به کار شوید. با نشستن و منتظر ماندن چیزی حاصل نمی­شود. هر بذری امروز بکارید و از آن مراقبت و رسیدگی کنید، روزی به ثمر می­رسد. شما باید به راه­کارهای مختلف فکر و آنها را عملی کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. انرژی و توان خود را برای رسیدن به اهداف و آرزوهایتان به کار بگیرید و با حسرت زندگی دیگران و غصه خوردن وقت­تان را هدر ندهید.

افرادی که در نظر شما موفق هستند، شاید در همه زمینه­ ها عالی و همه چیز تمام نباشند، آنها هم نقص­ هایی دارند ولی توانسته­ اند با کار و تلاش نقاط قوت خود را پررنگ­تر کنند و این چیزیست که شما می­بینید. خصیصه کمال­گرایی به عنوان نیرو­محرکه شما خیلی خوب است. انتظار نداشته باشید در همه زمینه­ ها 100 باشید، برای 100 بودن تلاش کنید ولی بدانید که همه موفقیت­ ها و خوبی ­ها در زمینه ­های مختلف در یک انسان جمع نمی­شود.

  • هر کاری با پیگیری و تلاش به نتیجه می­رسد

  • فکر یک شبه پولدار شدن را از خود دور کنید. هدف و کارتان را با تلاش و پشتکار خودتان پیش ببرید. اجازه دهید با گذر زمان و کسب تجربه به موفقیت برسید.
  • خسته و ناامید نشوید
  •  از انجام کار و فعالیت خسته نشوید و تا رسیدن به موفقیت دست از تلاش برندارید. اگر امروز کاری را شروع کردید و ایده­ای که در ذهن دارید را می­خواهید عملی کنید، اجازه بدهید با گذشت زمان فکرتان پخته شود و افراد با شما و توانایی­هایتان آشنا شوند. انتظار اینکه بعد از گذشت چند روز از شروع کارتان به درآمد عالی برسید اشتباه است. باید صبر داشته باشید و با پشتکار پله­ های موفقیت را بالا بروید. یک ضرب ­المثل قدیمی می­گوید: “هرکس یک دری را زد و ول نکرد بره، اون در براش باز میشه”. از این جمله پیداست که باید با اطمینان به خود و توانایی­هایتان به پیش بروید و از درهای بسته­ ی جلوی راهتان ناامید نشوید چون بالاخره این درها با صبوری و کار مداوم شما باز خواهند شد.
  • خجالت و غرور را کنار بگذارید
  •  برای رسیدن به هدفتان از دیگران کمک بخواهید. افراد مختلف با تجربه و تخصص­هایی که دارند می­توانند شما را راهنمایی کنند تا به موفقیت برسید. پس خیلی محترمانه و بدون خجالت و رودربایستی نیاز خود را با افراد مورد اطمینان مطرح کنید و مطمئن باشید که آنها هم از یاری رساندن به شما خوشحال می­  شوند.
  • یک شبه پولدار شدن، مرگ خاموش انسان­ها

  •  رؤیای یک شبه پولدار شدن را از ذهنتان دور کنید. چنین چیزی امکان­پذیر نیست و گول افرادی که با تبلیغات خوش آب و رنگشان این وعده­ ها را می­دهند نخورید. به نیرو و توان خود ایمان داشته باشید و همه­ ی تلاشتان را برای موفقیت و ساختن یک زندگی خوب به کار بگیرید.

مراحل رشد شخصیتی

  1. غرورت را بشکن و همه را بسیج کن تا بهت کمک کنن
  2.  اولین مرحله برای رسیدن به موفقیت این است که غرورتان را زیر پا بگذارید و با احترام از دیگران بخواهید که به شما برای طی کردن راهی که انتخاب کرده ­اید کمک کنند. حتی اگر به دنبال کار می­گردید، از دوست و آشنا و اطرافیانتان خواهش کنید که اگر شغل و حرفه ­ی مناسبی برای شما می­شناسند بهتان معرفی کنند. خجالت نکشید و تقاضا از اطرافیان را له شدن غرور ندانید. بلکه آن را راهی برای پیشرفت خود و رسیدن به آرزوهایتان ببینید.
  1. اول کارت را با آخر کار دیگران مقایسه نکن
  2.  انسان همیشه در مقام مقایسه با دیگران قرار می­گیرد. ولی به یاد داشته باشید این کار اشتباهی است. زندگی هیچ­کدام از ما شبیه هم نیست، هر فردی راه و روش خود را برای زندگی دارد. اگر شما کاری را امروز شروع کرده ­اید، نباید خود و کارتان را با فردی که سال­هاست در کار مشابه شما تجربه دارد و به­  اصطلاح استخوان خرد کرده مقایسه کنید. شما هم می­توانید با تلاش، کوشش و ادامه دادن در راهی که انتخاب کرده ­اید، پله­ های ترقی را بالا خواهید رفت و به اوج می­رسید. مقایسه کردن از بزرگترین آفت­هایی است که باعث شکست زودهنگام کسب و کارها می­شود. پس به یاد داشته باشید که هیچ وقت کار خود را با دیگران مقایسه نکنید.
  1. هی نگو نکنه این کار فایده نداشته باشه

  2.  یکی دیگر از آفت­هایی که در مراحل ابتدایی راه ­اندازی یک کسب و کار ممکن است به سراغتان بیاید ناامید شدن است . اینکه با خودتان تکرار کنید که نکنه این کار فایده نداشته باشد. اجازه ندهید این افکار فکر و ذهن شما را مشغول کنند. چون آن وقت است که دیگر فکرتان برای پیشبرد کاری که شروع کرده­ اید و ایده­ های جدید به کمکتان نمی ­آید، چون شما با جملات منفی و ناامیدانه فکر و ذهنتان را نابود کرده­ اید.
  1. زمانت را با خوابیدن و سرگرم بودن هدر نده
  2.  زمان طلایی که می­توانید از آن برای موفقیت و رشد بهره­مند شوید و با آموزش و یادگیری­ های جدید به یک فرد توانمند تبدیل شوید را با خوابیدن هدر ندهید. سرگرمی و تفریح از ضروریات زندگی هر انسانی است، ولی باید در کنار کار و حرفه ­تان زمان­هایی را هم برای تفریح و رفع خستگی درنظر بگیرید، نه اینکه وقتی را که می­توانید با شرکت در دوره­ های آموزشی یا کار کردن که به بهترین شکل ممکن باعث رشدتان می­شود، بیهوده هدر دهید.
  3. دیگران را مقصر ندونید و توقع نداشته باشید
  4.  مقصر دانستن دیگران برای عدم موفقیت ما راحت­ترین کاری است که به ذهن می رسد. توقع بیجا از پدر و مادر و اطرافیان هم همین­طور. همه­ ی افرای که کنار شما هستند و دوستتان دارند هر کاری که از دستشان بر بیاید و تا جاییکه در توانشان باشد برای موفقیت شما و رسیدن به آرزوهایتان انجام می­دهند. ولی اینکه ما همیشه از دیگران بخواهیم هر کاری برایمان بکنند و در صورت عدم موفقیت هم آنها را مقصر بدانیم که در انجام وظایف خود در برابر ما کوتاهی کرده ­اند، اشتباه است. شما اگر بخواهید هر کاری را می­توانید انجام دهید فقط به خود و باورهایتان اعتماد داشته باشید و بدون ترس برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.
  1. لطفاً انقدر ادامه بده تا موفق بشی

  2.  رسیده به پیروزی و موفقیت سخت است ولی راه آن هم روشن و مشخص است. راه رسیدن به موفقیت این است: ادامه دادن، ادامه دادن، ادامه دادن…!
  1. به جای گفتن نمیشه، بگو چه­ طور انجامش بدم
  2.  کلمه نشدن و نمیشه را دور بریزید. به جای آن به راه حل­های جدید برای انجام دادن و پیشبرد کارها و ایده ­هایی که در سر دارید فکر کنید.
  1. برای شرایط و وضع کشور حرص نخورید
  2.  شما نجات­دهنده زندگی خودتان هستید. سختی­ها و مشکلات هر جامع ه­ای بر کسی پوشیده نیست ولی تکرار و یادآوری مشکلات دردی را دوا نمی­کند. شما راه خودتان را برای کسب درآمد پیدا کنید و ادامه دهید.
  1. تا وقتی خودت کاری را نکردی، به دیگران توصیه نکن
  2. سعی کنید هر کاری را ابتدا خودتان انجام دهید و به انتها برسانید . بعد به دیگران توصیه کنید که آنها هم دنبال آن کار بروند. نمونه ­ای که این روزها برای توصیه کاری دیگران می شنویم ورود افراد مختلف به حوزه ارزهای دیجیتالی است. اینکه افراد بی­تجربه شما را برای ورود به این بازار تشویق کنند و شما هم با وعده­ های پوچ این افراد دارایی خود را از دست بدهید کاملاً اشتباه است.
  1. از صبح تا شب برنامه­ ریزی کردن
  2.  برنامه ­ریزی و پایبندی به انجام کارها طبق برنامه باعث نظم و ترتیب در کار می­شود. سعی کنید برنامه ­ها کلی زندگی و کسب و کارتان را داشته باشید . از ذکر جزییات دست­و­پاگیر که باعث می­شود، نتوانید طبق برنامه پیش ببرید و ناامیدانه رهایش کنید بپرهیزید.

در این مقاله 10 مورد از اصول شخصیتی برای داشتن آینده موفق را خدمت شما عزیزان گفتیم. سعی کنید با به کارگیری و پرورش این اصول در زندگی و کسب و کارتان روز به روز به رؤیاها و اهدافتان و آینده­ ی روشنی که برای خود تصور کرده ­اید نزدیک­تر شوید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست