آموزش کاهش حجم تصاویر وردپرس – آموزش افزونه WP SMUSH PRO – آموزش فشرده سازی تصاویر

آموزش کاهش حجم تصاویر وردپرس – آموزش افزونه WP SMUSH PRO – آموزش فشرده سازی تصاویر

( سه شنبه ، 18 اردیبهشت سال 1403 )

حق کپی ویدئو

مجاز نمی باشد.

شما اینجا هستید :

ویدئو آموزشی

آموزگار :

مهدی جبین پور

استفاده از افزونه WP Smush Pro که توسط ابزار وردپرس فارسی سازی شده است.سریعترین وبهترین روش برای فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر سایت شما با حفظ کیفیت تصاویر است . شما میتوانید همه تصاویری که از قبل در سایتتان وجود دارد با یک کلیک فشرده سازی کنید، ( ادامه مطلب … )

ابزار وردپرس بُزرگ ترین مرجع وردپرس ایران!

آنچه توانسته ایم لطف خدا بوده است ، ابزار وردپرس بعنوان یکی از مراجع بزرگ طراحی وب و وردپرس در حال فعالیت می باشد 🙂

ابزار وردپرس بُزرگ ترین مرجع وردپرس ایران!

آنچه توانسته ایم لطف خدا بوده است ، ابزار وردپرس بعنوان یکی از مراجع بزرگ طراحی وب و وردپرس در حال فعالیت می باشد 🙂

خرید محصول ویدئو بالا

جهت خرید کلیک کنید.

مهدی جبین پور

مـهـدی جـبین پـور

دانشجوی دکتری تجارت الکترونیک ، امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم کشورم باشم.

مهدی جبین پور

مـهـدی جـبین پـور

دانشجوی دکتری تجارت الکترونیک ، امیدوارم بتوانم خدمتگزار خوبی برای مردم کشورم باشم.

آموزش کاهش حجم تصاویر وردپرس – آموزش افزونه WP SMUSH PRO – آموزش فشرده سازی تصاویر

( سه شنبه ، 18 اردیبهشت سال 1403 )

آموزش افزونه فشرده ­سازی حجم تصاویر وردپرس

افزونه Smush Pro بهترین و قدرتمندترین افزونه برای کاهش حجم تصاویر در وردپرس بدون افت کیفیت تصویر است. کاهش حجم تصاویر سایت باعث افزایش سرعت لود سایت می­شود و این موضوع یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار گوگل در سئو و برای رتبه ­بندی سایت­ ها در نتایج جستجو است.

پلاگین فشرده­ سازی حجم تصاویر وردپرس همه تصاویری که در سایت آپلود می­شود را بطور اتوماتیک فشرده می­کند و فشرده ­سازی حجم تصاویری که از قبل در سایت بارگزاری شده­ اند فقط با یک کلیک امکان­پذیر است.

روش کار با افزونه Smush Pro بسیار راحت است و می­توان گفت با توجه به اینکه این افزونه همه تصاویر سایت را بطور خودکار و اتوماتیک فشرده می­کند، شما نیاز به انجام دادن کار بیشتری ندارید.

  هم اکنون نسخه اورجینال و فارسی ­شده افزونه فشرده ­سازی حجم تصاویر وردپرس در سایت ابزار وردپرس برای استفاده شما عزیزان فراهم شده است.

دانلود افزونه فشرده­ سازی حجم تصاویر وردپرس WP Smush Pro

 

آموزش نصب و استفاده از افزونه فشرده ­سازی حجم تصاویر

برای نصب افزونه فشرده ­سازی حجم تصاویر وردپرس، در پیشخوان وردپرس، مسیر “افزونه ­ها ßافزودن” را انتخاب کنید و سپس دکمه “بارگذاری افزونه” را کلیک کنید. فایل فشرده افزونه WP Smush Pro که از سایت ابزار وردپرس دانلود کردید را انتخاب و نصب کنید. پس از نصب افزونه آن را فعال کنید.

آموزش نصب افزونه در وردپرس

با فعال­ سازی افزونه، صفحه نصب سریع را مشاهده خواهید کرد که ابتدا می­بایست در این صفحه پیکربندی و تنظیمات اولیه افزونه را انجام دهید.

  • بطور خودکار تصاویر من را هنگام آپلود اسموش کن

  •  این مهمترین و کاربردی ­ترین تنظیم افزونه است که بطور پیش­فرض فعال است. همانطور که از نام این گزینه مشخص است همه عکس­ هایی که در سایت آپلود می­شوند بطور اتوماتیک فشرده خواهند شد.

  • اسموش ویژه تصاویر من

  •  با فعال کردن این گزینه تصاویر تا دو برابر بیشتر بدون افت کیفیت فشرده می­شوند.

  • تصاویر اصلی من را در اندازه کامل اسموش کن

  •  این گزینه اندازه تصاویر را فشرده می­کند و برای عکس­ های با اندازه خیلی بزرگ مناسب است.
  • دیتای EXIF عکس خود را نگه دارید
  •  این گزینه برای تصاویری که می­خواهید اطلاعات آن مثل موقعیت زمانی و مکانی تصویر را نگه­داری کنید مناسب است. این مورد می­تواند برای عکاسان عزیز و سایت­ های گالری عکس خیلی مفید باشد.

پس از تکمیل تنظیمات اولیه، دکمه “شروع کنید” را کلیک کنید تا پیکربندی افزونه انجام شود. در صفحه بعد می­توانید اطلاعات کاملی از اسموش شدن تصاویر را مشاهده کنید.

پس از نصب و پیکربندی اولیه افزونه، منوی جدید “WP Smush” به منوی کتابخانه وردپرس اضافه می­شود. در این صفحه آمار جامعی از فشرده­ سازی همه تصاویری که تاکنون در سایت آپلود شده ­اند را مشاهده می­کنید. همچنین می­توانید از این به بعد تصاویری که در سایت بارگزاری می کنید را قبل از آپلود فشرده کنید.

فشرده ­سازی همه تصاویر یک دایرکتوری بطور یکجا در افزونه Smush Pro امکان پذیر است. برای این کار فقط کافیست از بخش اسموش مسیر دکمه مسیر “انتخاب کنید” را کلیک کنید و سپس فولدری که می­خواهید فایل­ های آن اسموش شوند را انتخاب کنید.

برای مشاهده وضعیت اسموش هر تصویر بطور اختصاصی، در پیش خوان وردپرس منوی “کتابخانه” در رسانه وردپرس را انتخاب کنید . سپس با کلیک روی هر عکس وضعیت فشرده ­سازی آن را با افزونه Smush Pro  مشاهده نمایید.

پلاگین WP Smush Pro همان چیزی است که شما برای داشتن یک وب­سایت قدرتمند به آن نیاز دارید. این افزونه با کاهش حجم تصاویر سایتتان سرعت بالایی را برای لود سایت برای شما به همراه می­ آورد که هم تجربه یک بازدید لذت بخش از یک سایت خوب و سریع را برای کاربران دارد و هم تأثیر مثبت در امتیاز سئو و قرار گرفتن در رتبه ­های اول گوگل را برایتان به ارمغان می­ آورد.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

17 دیدگاه. Leave new

  • مهدی طالب صفا
    می 2, 2024 10:27 ب.ظ

    سلام و عرض ادب

    از sumsh pro برای کاهش تصلویر سایت استفاده می کنم . یک گزینه ای داره که تصاویر و به فرمت webp تبدیل میکنه. به دلیل اینکه همه عکس ها رو با فرمت jpg , png آپلود کردم می خواستم از این قابلیت افزونه اسموش استفاده کنم تا به صورت یکجا همه عکس ها رو تبدیل کنه و فعالش هم کردم ولی وقتی inspect میگیرم فکر کنم تبدیل به webp نشده است.چون همون jpg نشون میده وقتی inspect میگیرم روی تصاویر.

    چطور میتونیم بفهمیم که تصاویر واقعا به webp تبدیل شده است یا نه. و اگر تبدیل نمیشه راهکارش برای آپلود تصاویر بهینه و با فرمت webp چیست.؟ اگر نیازه که خودمون عکس هامون رو تبدیل به webp کنیم از چه ابزاری باید استفاده کنیم؟ آیا با فتوشاپ میشه؟

    اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    با احترام

    • محمد قاسمی
      می 4, 2024 7:26 ب.ظ

      سلام وقت شما بخیر،

      از همراهی شما بسیار ممنونیم ، این ویژگی در افزونه وجود دارد و شما میتوانید بصورت گروهی این تبدیل را انجام دهید ، درصورتیکه برای شما مشکل وجود دارد خواهشمند است از ناحیه کاربری خود اقدام به ارسال تیکت فرمایید تا سایت شما بررسی شود

      با تشکر.

  • مرتضی جعفری
    مارس 7, 2022 7:10 ب.ظ

    ببخشین در سرعت بارگزاری صفحات سایت چقدر تاثیر داره؟ باید اعتراف کنم که امتیاز قالب های ابزاروردپرس فراتر از چیزی بود که فکرشو میکردم. مرسی

    • علی حیدری
      مارس 8, 2022 7:04 ب.ظ

      سلام بر شما،
      به هرحال هرچقدر حجم تصاویر را کاهش دهید، در سرعت سایت شما موثر است. زمان دقیقی نمی توانیم برای آن مشخص نماییم. اما تاثیر زیادی دارد.
      با تشکر از شما.

  • مهران جمشیدی
    فوریه 28, 2022 10:34 ق.ظ

    به نام خدا بابت این افزونه تشکر میکنم . بنده در ابتدای ساخت یک سایت هستم که خدا شما را سر راهم قرار داده . و کار منم بیشتر با عکس است. یک دنیا ممنون فقط پس از آپلود، بهینه سازی به صورت خودکار انجام می شود؟

  • استاد برای یه سایت کاملا فارسی بخش alt و title تصاویر را بهتره فارسی پر کنیم یا انگلیسی؟
    صفحات سایتم زوری باز میشد که الان خیلی راضی هستم به نظر من یکی از افزونه های ضروری برای سایت همینه مرسی از تیم حرفه ای و ممنون از آموزشی که در خصوص این افزونه ی خوب آماده شده،
    موفق باشید

  • راضیه فتاحی
    سپتامبر 13, 2021 1:02 ق.ظ

    سلام

    من از دانش آموختگان قدیمی ابزار ورد پرس هستم و پس از دیدن جلسلات آموزشی وردپرسی اولین سایتم را به اتمام رساندم و الان هم همیشه از مطالب حرفه ای شما استفاده میکنم. برای طراحی سایت جدیدم از این افزونه استفاده کردم ولی برا سایت قبلی مردد بودم برای نصبش؟ اگر با وجود گذشت زمان و تمام شدن پروژه باز هم نصب افزونه موثر است بفرمایید که انجامش بدهم. افزونه ی خوبی بوده ودر کاهش حجم خیلی موثراست مخصوصا که کیفیت از بین نمیرود….

    • کارشناس پشتیبانی شماره چهار
      سپتامبر 29, 2021 11:49 ق.ظ

      سلام خانم فتاحی بزرگوار
      می توانید افزونه را نصب کنید و امکان بهینه سازی تصاویری که از قبل بر روی سایت شما موجود می باشد وجود دارد.
      از حضورتان سپاسگزاریم.

  • ارتا مدرس
    می 11, 2021 5:26 ب.ظ

    با عرض سلام.و وقت بخیر
    من در سایتم ویدئو های بسیار زیادی قرار داده ام. همچنین افزونه های بسیار زیادی نصب کرده ام. برای افزایش سرعت سایتم به غیر از افزونه ی کش، از چه روشی می توانم استفاده کنم .
    با تشکر فراوان از زحمات شما

  • سلام میتونم بپرسم با چه برنامه ای ویدئو تهیه میکنید؟

  • سلام، من افزونه را نصب کردم ولی وقتی فعال میکنم عکس های سایت در بخش مطالب نمایش دیگه نمیده.
    دلیلش چیه؟

    • کارشناس شماره سه
      آوریل 22, 2020 11:52 ق.ظ

      سلام بر شما، احتراماً با ایمیلی که دیدگاه ارسال کرده اید خریدی یافت نشد. در صورت تهیه محصول و وجود مشکل از ناحیه کاربری تان تیکت ارسال نمایید تا سریعاً بررسی گردد. باتشکر

  • ممنون از اشتراک گذاریتون

فهرست