خطاهای وردپرس

آموزش رفع خطا فید در وردپرس | RSS Feed

قبل از شروع مقاله، جالب است بدانید که RSS مخفف عبارت Really Simple Syndication است و با استفاده از زبان XML نمایش داده می‌شود. اگر شما با این موضوع در وردپرس آشنا باشید، به خوبی می‌دانید که باعث ایندکس بهتر وب‌سایت می‌شود. در واقع استفاده از خوراک RSS در وردپرس، مثل این می‌ماند که یک فهرست راهبردی از وب‌سایت خود ایجاد کنید. اما گاها ممکن است با خطا RSS Feed در وردپرس روبرو شوید. در قسمت زیر یک نمونه از آن را برای شما مثال زده‌ایم.

XML Parsing Error: XML or text declaration not at start of entity
Location: https://YourWebsite.com/feed
Line Number 6, Column 2:

ناگفته نماند که مرورگرهای مختلف، پیام‌های متفاوتی را نمایش می‌دهند. برای مثال در برخی مرورگرها با پیام زیر روبرو می‌شوید.

Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/username/YourWebsite.com/wp-content/themes/twentysixteen/functions.php:433) in /home/username/YourWebsite.com/wp-includes/pluggable.php on line 31

دلایل ایجاد خطا RSS Feed

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ رفع خطا برویم، باید با دلایل ایجاد خطا خبرخوان (RSS Feed) در وردپرس آشنا شویم. پس به مواردی که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم توجه کنید. این‌گونه ممکن است به خوبی متوجه دلیل خطا شوید و خودتان سریع آن را رفع کنید.

تغییرات در فایل function.php

اگر شما تغییرات خاصی در فایل function.php اعمال کرده باشید، می‌تواند یکی از دلایل رخ دادن خطا در خوراک RSS باشد. بنابراین در صورتی که اخیرا تغییراتی را روی فایل function.php اعمال کرده‌اید، سریعا برگردید و تغییرات اعمال شده را به حالت اول خود بازگردانید. حالا مجددا می‌توانید وب‌سایت خود را مورد بررسی قرار دهید که آیا باز هم با خطا RSS Feed مواجه هستید یا نه.

مشکلات قالب و افزونه‌های وردپرس

همان‌طور که می‌دانید، همیشه یکی از دلایل ایجاد خطاها و مشکلات در وردپرس، وجود اختلال در قالب و یا افزونه‌های نصب شده می‌باشد. برای اینکه بتوانید این موارد را مورد بررسی قرار دهید، کافی است یکبار تمام افزونه‌های سایت خود را غیرفعال کنید. اگر خطا خوراک RSS از بین رفت، یعنی یکی از افزونه‌ها باعث این خطا شده است و باید به صورت تکی افزونه‌ها را فعال نمایید تا افزونه‌ای که باعث بروز خطا شده است را بیابید.

اگر خطا RSS Feed سایت شما از افزونه‌ها نبود، یکبار قالب سایت خود را تغییر دهید. با این کار می‌توانید بررسی کنید که آیا قالب سایت به درستی کار می‌کند یا نه. در واقع اگر با تغییر قالب سایت مشکل شما برطرف شد، سریعا یک تیکت به پشتیبان قالب خود ارسال کنید و مشکل ایجاد شده را گزارش دهید.

2 راه‌‎حل برای مشکل خبرخوان در وردپرس (RSS Feed)

تاکنون با فید RSS و مشکلاتی که موجب بروز خطا می‌شوند آشنا شدیم. حالا در ادامه این مقاله قصد داریم با 2 روش کاملا کاربردی به سراغ رفع مشکل برویم. پس همچنان تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تغییرات در کد فایل‌های اصلی وردپرس

متداول‌ترین دلیل به وجود آمدن خطا RSS Feed در وردپرس، ایجاد تغییرات در کد فایل‌های اصلی وردپرس است. منظور از فایل‌های اصلی وردپرس، function.php و pluggable.php و… است. در نتیجه اگر شما تغییراتی روی این فایل‌ها اعمال کرده‌اید، سریعا برگردید و فایل را به حالت اول خودش برگردانید. اینگونه می‌توانید متوجه شوید که تغییرات شما باعث خطا شده است یا نه.

اما اگر شما تغییراتی روی فایل‌های اصلی وردپرس اعمال نکرده‌اید، برای رفع خطا RSS Feed در ادامه همراه ما باشید تا به سراغ راه‌حل‌های دیگری برویم.

غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس

غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس کار بسیار ساده‌ای است. اما اگر مشکلی در این زمینه دارید، ما قبلا در وبلاگ سایت ابزار وردپرس یک مقاله با عنوان “غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس” برای کمک به شما تهیه کرده‌ایم. 🙂

پس از غیرفعال کردن همه افزونه‌ها، مجددا وب‌سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر با خطا RSS Feed روبرو نشدید، یعنی یکی از افزونه‌های سایت شما دچار اختلال شده است. افزونه‌های سایت را به صورت تکی فعال نمایید و هربار سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. به همین راحتی می‌توانید افزونه‌ای که دچار اختلال شده است را پیدا کنید.

تغییر قالب وردپرس

اگر با غیرفعال کردن پلاگین‌های سایت مشکل شما برطرف نشد، باید به سراغ تغییر قالب سایت برویم. برای تغییر قالب سایت کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  1. وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  2. سپس به مسیر نمایش > پوسته‌ها بروید.
  3. روی دکمه افزودن کلیک کنید و یک قالب جدید روی سایت خود نصب و فعال کنید.

اگر با انجام فرایندهای قسمت بالا خطا RSS Feed از بین رفت، یعنی قالب سایت شما دچار مشکل شده است و هرچه سریع‌تر باید این موضوع را به پشتیبان قالب اطلاع دهید.

حل مشکل با استفاده از افزونه

یک افزونه رایگان به نام Fix My Feed RSS Repair وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید مشکل خطاهای RSS Feed را حل کنید. در واقع این راه‌حل بسیار ساده‌تر از روش قبل می‌باشد و تنها با نصب یک افزونه، به راحتی می‌توانید مشکلات مربوط به خوراک RSS سایت خود را حل کنید. فقط کافی است مراحل زیر را به صورت گام به گام طی کنید.

استفاده از این افزونه به طور قطعی مشکل شما را برطرف نمی‌کند. اما استفاده از آن هم خالی از لطف نیست.

  1. وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  2. به مسیر افزونه‌ها > افزودن بروید.
  3. در کادر جستجو عبارت Fix My Feed RSS Repair را وارد کنید.
  4. سپس افزونه Fix My Feed RSS Repair را نصب و فعال‌سازی کنید.
  5. حالا به مسیر ابزارها > RSS Feed Fix بروید.
  6. روی دکمه Fix Feed کلیک کنید تا فرایند حل مشکل برای شما انجام شود.
رفع مشکل RSS Feed با افزونه

به همین راحتی توانستید مشکل را برطرف کنید. 😃

امیدواریم در این مقاله آموزشی از وبلاگ ابزار وردپرس، به خوبی در رفع خطا RSS Feed به شما کمک کرده باشیم. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است مفید باشد

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا