خطاهای وردپرس

رفع مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس

بسیاری از کاربران با مشکلات مختلفی هنگام ارسال ایمیل در وردپرس مواجه می‌شوند. برای مثال برخی از کاربران ایمیلی که ارسال می‌کنند، به دست کاربر نمی‌رسد. یا در برخی مواقع ایمیل ارسال می‌شود، اما در پوشه Spam قرار می‌گیرد. این موارد مدیران سایت را به شدت ناراحت می‌کند و هنگام روبرو شدن با این موارد نمی‌دانند چطور مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس را رفع کنند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با این مقاله آموزشی در وبلاگ سایت ابزار وردپرس، در حل مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس به شما عزیزان کمک کنیم.

دلیل عدم ارسال ایمیل در وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس، با زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده است. حالا برای ارسال ایمیل، وردپرس از یک تابع در زبان PHP به نام () mail استفاده می‌کند. حالا اگر این تابع به درستی کار نکند یا غیرفعال شده باشد، ایمیل‌های شما به هیچ عنوان ارسال نمی‌شود. در نتیجه اگر ایمیل‌های شما به هیچ عنوان ارسال نمی‌شود، باید یک تیکت به پشتیبان هاست ارسال کنید و این موضوع را گزارش کنید تا بررسی‌های لازم را برای شما انجام دهند.

با این حال اکثر مواقع تابع () mail فعال است و به درستی کار می‌کند و هیچ نیازی به ارسال تیکت برای پشتیبان هاست نیست. در واقع مشکل بسیاری از کاربران، این است که ایمیل‌های ارسال شده در پوشه Spam قرار می‌گیرند. برای رفع این مشکل باید از سرویس‌های SMTP استفاده کنید. جالب است بدانید SMTP یک پروتکل ساده برای انتقال ایمیل می‌باشد که مخفف عبارت Simple Mail Transfer Protocol است. برای اینکه بتوان از سرویس SMTP استفاده کرد، کافی است یک افزونه روی سایت خود نصب کنید. در ادامه، دو افزونه مناسب برای انجام این کار به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که هرکدام را به دلخواه می‌‎توانید روی سایت خود نصب و فعال‌سازی کنید.

  • افزونه ایمیل پیشرفته وردپرس – Mail Bank نسخه پرو
  • افزونه Easy WP SMTP
  • افزونه WP Mail SMTP

آموزش پیکربندی ایمیل وردپرس و SMTP

در قسمت بالا 3 افزونه به شما معرفی کردیم که می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اما در کل، پیشنهاد ما فقط استفاده از افزونه ایمیل پیشرفته وردپرس – Mail Bank است. این افزونه علاوه‌بر اینکه امکان استفاده از سرویس SMTP را در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوب دیگر نیز دارد که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • مشاهده گزارشات ایمیل‌های ارسال شده
  • قابلیت فیلتر کردن گزارشات
  • آمار و آنالیز ایمیل‌ها
  • قابلیت تست ایمیل‌‎ها

حالا همان‌طور که می‌دانید، نسخه رایگان افزونه‌ها دارای محدودیت‌های زیاد هستند. در نتیجه بهتر است از نسخه پرو و غیر رایگان افزونه‌ها استفاده کنیم. اما هزینه خرید افزونه‌های اوریجنال به شدت بالا است و برای ما کاربران ایرانی امکان پرداخت این هزینه‌ها وجود ندارد. در نتیجه ما در تیم ابزار وردپرس افزونه ایمیل پیشرفته وردپرس – Mail Bank را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم و با یک قیمت بسیار پایین و استثنایی در نظر گرفته‌ایم که به راحتی بتوانید خرید کنید و از این افزونه استفاده کنید.

حتی ما یک ویدئو آموزشی با عنوان “آموزش پیکربندی ایمیل وردپرس + ایمیل smtp” برای شما کاربران عزیز وب‌سایت ابزار وردپرس تهیه کرده‌ایم که بعد از خرید افزونه، با مراجعه به این ویدئو می‌توانید مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس را به سادگی حل کنید.

نتیجه‌گیری کلی

در این مقاله آموزشی رفع مشکل عدم ارسال ایمیل در وردپرس را به خوبی یاد گرفتید. همچنین یک افزونه به همراه ویدئو آموزشی به شما عزیزان معرفی کردیم تا بتوانید خیلی سریع و آسان مشکلات ایجاد شده را رفع کنید.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا