خطاهای وردپرس

آموزش کامل حل خطا Too Many Redirects

خطا Too Many Redirects زمانی رخ می‌دهد که سرور نتواند به آدرس وب‌سایت دسترسی پیدا کند. دلایل مختلفی هم وجود دارد که باعث عدم دسترسی سرور به آدرس سایت می‌شود. حالا ما در وبلاگ ابزار وردپرس قصد داریم به شما در رفع این خطا کمک کنیم. در فهرست زیر به اصلی‌ترین عوامل ایجاد خطا Err_Too_Many_Redirects اشاره کرده‌ایم.

  • کش مرورگر
  • کش وردپرس
  • تنظیمات پیوند یکتا
  • ناسازگاری افزونه‌ها
  • تغییرات در فایل htaccess.

دلیل خطا Too Many Redirects در وردپرس

همان‌طور که مشاهده کردید، 5 دلیل مختلف وجود دارد که می‌تواند باعث بروز خطا Err_Too_Many_Redirects در وردپرس شود. بنابراین باید تمام موارد گفته شده را به ترتیب بررسی کنید تا عامل اصلی ایجاد خطا پیدا شود. حالا در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با روش‌های مختلف به سراغ رفع خطا Too Many Redirects در وردپرس برویم. 😉

خالی کردن کش مرورگر

خطا Too Many Redirects ممکن است صرفا به دلیل خالی نکردن کش مرورگر به شما نمایش داده شود. حالا برای حذف کردن کش مرورگر، کافی است کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Delete را از صفحه کیبورد فشار دهید. با این کار یک پنجره باز می‌شود و می‌توانید به راحتی حافظه کش مرورگر خود را خالی کنید. البته ما قبلا درمورد پاک کردن حافظه کش مرورگرها یک مقاله جامع تهیه کرده‌ایم که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

حذف کردن کش مرورگر کروم
حذف کردن کش مرورگر کروم

حذف کش وردپرس

برخی از خطاهای سایت، از جمله Too Many Redirects با پاک کردن کش وردپرس از بین می‌روند. بنابراین اگر شما روی وب‌سایت از افزونه‌های کش مثل WP Fastest Cache Premium استفاده می‌کنید؛ لازم است هر از گاهی کش سایت را پاک کنید. حتی ما قبلا ویدئو آموزش کار با افزونه WP Fastest Cache Premium را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم. در این ویدئو خیلی ساده نحوه نصب، فعال‌سازی و حذف کش در وردپرس را با افزونه WP Fastest cache premium به شما آموزش داده‌ایم. 😃

توجه: اگر شما از افزونه‌های کش در وردپرس استفاده نمی‌کنید، از این قسمت بگذرید. زیرا پاک کردن کش، فقط برای سایت‌هایی است که از پلاگین‌های کش استفاده می‌کنند.

تنظیمات پیوند یکتا

اگر با وجود خطا Too Many Redirects توانستید وارد پیشخوان وردپرس شوید؛ کافی است به مسیر تنظیمات > پیوند یکتا بروید. حالا در این قسمت باید مطمئن شوید آدرس دامنه سایت شما به درستی نوشته شده است و هیچ مشکلی ندارد. زیرا اگر آدرس سایت به درستی وارد نشده باشد، با خطا Err_Too_Many_Redirects مواجه می‌شوید.

البته اگر نتوانستید به دلیل خطا Too Many Redirects وارد پیشخوان وردپرس شوید؛ باید دو قطعه کد به فایل wp-config.php اضافه کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  1. ابتدا از طریق کنترل پنل هاست، وارد قسمت File Manager شوید.
  2. روی پوشه Public_HTML کلیک کنید تا پوشه‌ها و فایل‌های اصلی وردپرس را مشاهده کنید.
  3. فایل wp-config.php را پیدا کنید و با کلیک راست، روی گزینه Edit کلیک کنید.
  4. کدهای زیر به فایل wp-config.php اضافه کنید.
define('WP_HOME','https://YourDomain.com');
define('WP_SITEURL','https://YourDomain.com');

ناسازگاری افزونه‌ها

متاسفانه استفاده از افزونه‌های مخرب و نال شده، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد خطا در یک وب‌سایت محسوب می‌شود. با این وجود اکثر کاربران به این موضوع توجه نمی‌کنند و همین باعث بروز خطاهای مختلف از جمله Too Many Redirects می‌شود. در نتیجه همیشه از یک منبع معتبر اقدام به خرید افزونه‌های وردپرس کنید. اما برای اینکه بررسی کنید که مشکل از افزونه‌های سایت می‌باشد یا نه، کافی است مقاله غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس را مطالعه کنید.

اگر با غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس مشکل شما برطرف شد، نتیجه می‌گیریم که یکی از پلاگین‌ها باعث اختلال در سایت شده است. حالا باید تک‌تک افزونه‌ها را فعال نمایید تا افزونه مشکل‌ساز را بتوانید پیدا کنید.

تغییرات در فایل htaccess.

همیشه سعی کنید تا جایی که امکان دارد در فایل‌های اصلی وردپرس مثل htaccess. تغییراتی ایجاد نکنید. اما اگر به هر دلیلی یک تغییر در فایل‌های اصلی وردپرس اعمال کرده‌اید و سایت شما با خطا مواجه شده است؛ باید برگردید و تمام تغییرات اعمال شده را از روی فایل بردارید. به همین راحتی مشکل سایت شما برطرف می‌شود.

ارسال تیکت به پشتیبان هاست

اگر تمام راه‌حل‌های گفته شده را طی کردید و به نتیجه‌ای نرسیدید، بهترین کار این است که یک تیکت به پشتیبان هاست خود ارسال کنید و این موضوع را گزارش دهید. امیدواریم مثل همیشه از مطالب گفته شده استفاده کرده باشید و بتوانید مشکلات خود را حل کنید. اگر شما هم تجربه‌ای در رفع خطا Too Many Redirects دارید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما اشتراک بگذارید.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا