خطاهای وردپرس

رفع خطا نوشتن پرونده روی دیسک با خطا مواجه شد در وردپرس

اگر در زمینه طراحی سایت بدون کدنویسی فعالیت ‌می‌کنید، ممکن است هنگام آپلود فایل در وردپرس با “خطا نوشتن پرونده روی دیسک با خطا مواجه شد.” یا “Upload: Failed to Write File to Disk” برخورد کرده باشید.

در واقع هرگاه شما بخواهید یک فایل روی هاست آپلود کنید، نیاز به مجوزهای دسترسی دارید که اگر به درستی تنظیم نشده باشند، شما نمی‌توانید فایلی را روی هاست آپلود کنید و با خطا مواجه می‌شوید. حالا در ادامه این مقاله آموزشی همراه ما باشید تا یک راه‌حل برای رفع “خطا نوشتن پرونده روی دیسک با خطا مواجه شد.” به شما آموزش دهیم.

رفع خطا Upload: Failed to Write File to Disk

دلیل “خطا نوشتن پرونده روی دیسک با خطا مواجه شد.” عدم دسترسی لازم به پوشه‌ای است که می‌خواهید اطلاعات را روی آن بارگذاری کنید. بنابراین باید به سراغ پوشه wp-content در هاست برویم و سطح دسترسی (Permissions) پوشه Uploads را بررسی کنیم.

حتما می‌دانید که سطح دسترسی پوشه‌ها در وردپرس باید عدد 755 باشد. در نتیجه اگر سطح دسترسی‌ها روی عدد دیگری تنظیم شده بود، لازم است به 755 تغییر دهید. حالا برای تغییر سطح دسترسی‌ها، در ادامه مسیر همراه ما باشید تا به صورت گام به گام پیش برویم.

  1. ابتدا وارد قسمت File Manager در کنترل پنل هاست شوید.
  2. به مسیر Public_HTML/wp-content بروید.
  3. حالا روی پوشه Uploads راست کلیک کرده و گزینه Set Permissions را انتخاب کنید.
  4. عدد سطح دسترسی (Permissions) را روی 755 تنظیم کنید.
تنظیم عدد 755 برای سطح دسترسی پوشه آپلود
تنظیم عدد 755 برای سطح دسترسی پوشه آپلود

به همین سادگی توانستید مشکل سطح دسترسی را برطرف کنید. اما گاهی اوقات ممکن است با این کار مشکل شما حل نشود؛ یا ممکن است سطح دسترسی پوشه Uploads عدد 755 باشد و باز هم با خطا “نوشتن پرونده روی دیسک با خطا مواجه شد.” روبرو شوید. در این مواقع باید به سراغ پوشه‌های درون Uploads بروید و سطح دسترسی آن‌ها را بررسی کنید. چرا که اگر سطح دسترسی پوشه‌های موجود در Uploads نیز عدد 755 نباشد، بازهم شما با خطا مواجه می‌شوید.

بنابراین وارد پوشه Uploads می‌شویم و سطح دسترسی پوشه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر سطح دسترسی (Permissions) پوشه‌ای عدد 755 نبود، کافی است مثل روش قبل با کلیک راست و انتخاب گزینه Set Permissions سطح دسترسی فایل را تغییر داد.

نتیجه مطلب

رفع “خطا نوشتن پرونده روی دیسک با خطا مواجه شد.” یا “Upload: Failed to Write File to Disk” در وردپرس، بسیار ساده و راحت است. در واقع تنها عامل ایجاد این خطا، تغییر سطح دسترسی‌ها در وردپرس است که با یک بررسی کوچک می‌توانید مشکل را خیلی سریع حل کنید. امیدواریم با این مقاله آموزشی در وبلاگ سایت ابزار وردپرس توانسته باشیم به شما کمک کرده باشیم. 🙂

ممکن است مفید باشد

‫2 نظرها

  1. سلام
    من تصاویرم رو داخل سایت بارگذاری میکردم تا چند روز
    اما امروز خطای نوشتن پرونده بر روی دیسک با خطا مواجه شد
    مواردی که تو اموزشتون گفتید رو چک کردم سطح دسترسی همه 755 هست
    اما یازم این ارور رو میده.
    فضا هم برای بارگزاری خیلی دارم مشکل فشا نیست
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر امیرحسین عزیز
      باید پوشه موقتی وردپرس ر بررسی کنید.
      برای این مورد هم شما دسترسی ندارید، باید با هاستینگ تماس بگیرید یا تیکت ارسال کنید؛ بعد این مشکل را گزارش کنید.
      با انجام این کار، شرکت هاستینگ بررسی‌های مورد نیاز را انجام میده و دلیل خطا را اطلاع میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا