خطاهای وردپرس

رفع خطا 502 Bad Gateway در وردپرس

هرگاه با خطا 502 Bad Gateway روبرو شدید، یعنی یک مشکل از سمت سرور وجود دارد. البته این خطا در مرورگرها و سیستم‌عامل‌های مختلف، به شکل‌های متفاوتی نمایش داده می‌شود. برای مثال به ارورهای زیر با دقت نگاه کنید. با وجود اینکه متن پیام تمام خطاها با یکدیگر متفاوت است، اما همه آن‌ها شامل خطا 502 می‌شوند و صرفا شکل نمایش آن‌ها تغییر کرده است.

Error 502
HTTP 502
502 Bad Gateway
502 Proxy Error
Temporary Error (502)
502. That's an error
502 Service Temporarily Overloaded
502 Server Error: The server encountered a temporary error and could not complete your request
Bad Gateway: The proxy server received an invalid response from an upstream server
HTTP Error 502 - Bad Gateway

حالا ما در وبلاگ سایت ابزار وردپرس تصمیم گرفتیم با استفاده از راه‌حل‌های مختلف در رفع خطا 502 به شما کاربران عزیز کمک کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. 😉

رفع خطا 502 Bad Gateway

تاکنون با پیام‌ها و دلایل خطا 502 آشنا شدیم. حالا می‌خواهیم به سراغ رفع مشکل برویم.

بررسی آدرس سایت

اگر آدرس سایت را به درستی وارد نکرده باشید، ممکن است با خطا 502 Bad Gateway روبرو شوید. جالب است بدانید اگر یک وب‌سایت صفحه 404 نداشته باشد، ممکن است خطا 502 به شما نمایش داده شود. بنابراین به آدرس دامنه‌ای که وارد کرده‌اید دقت کنید و مطمئن شوید کاملا درست است.

بارگذاری دوباره سایت

در صورتی که ترافیک یک وب‌سایت بالا برود و منابع سرور با کمبود مواجه شوند، شما با خطا 502 Bad Gateway مواجه خواهید شد. در چنین مواقعی بهتر است چند دقیقه صبر کنید (حدودا 10 دقیقه کافی است) و مجددا وب‌سایت خود را رفرش (Refresh) کنید. اگر با این کار مشکل شما برطرف شد، باید به فکر ارتقا منابع هاست باشید. چرا که به دلیل ترافیک بالا، منابع سرور شما پاسخگو نیست و با خطا مواجه خواهید شد.

حذف کش و کوکی مرورگر

حذف کوکی‌ها در مرورگر کروم
حذف کوکی‌ها در مرورگر کروم

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند موجب نمایش خطا 502 Bad Gateway شود، کش یا کوکی مرورگر است. اگر کش مرورگر شما قدیمی باشد و بروز نشده باشد، می‌تواند یکی از دلایل نمایش خطا 502 باشد. بنابراین یکبار کش مرورگر خود را خالی کنید و مجددا سایت را رفرش کنید. برای حذف کش مرورگر، می‌توانید دکمه‌های ترکیبی Ctrl + Shift + Delete را نگهدارید. با این کار یک پنجره به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید کش مرورگر خود را حذف کنید.

البته قبلا یک مقاله با عنوان “آموزش کامل پاک کردن کش مرورگر” برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم که با مطالعه آن می‌توانید خیلی ساده و راحت کش مرورگر خود را حذف کنید.

ارسال تیکت به پشتیبان هاست

در صورتی که با استفاده از روش‌های گفته شده نتوانستید خطا 502 Bad Gateway را رفع کنید، کافی است یک تیکت به پشتیبان هاست ارسال کنید. اگر هاست وب‌سایت خود را از یک شرکت معتبر خریداری کرده باشید، مطمئن باشید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع خطا اقدام خواهند کرد یا راهنمایی‌های لازم را به شما می‌دهند.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا