هاست و دامنه

خرید بهترین هاست وردپرس

پیش از حضور در یک میدان نبرد، باید در بستری مناسب و امن تمرین کنید تا بتوانید بر تمامی رقبای خود تسلط یافته و چیره شوید. هاست مناسب، همان بستر امنی است که می‌تواند به شما امکان طراحی یک سایت شگفت‌انگیز را دهد. با انتخاب هاست مناسب شما سایتی خواهید داشت که در هر میدان نبردی، بر رقبای خود غلبه می‌کند! به همین جهت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که طراحان سایت و وب‌مسترها با آن روبرو می‌شوند، انتخاب و خرید بهترین هاست وردپرس است. استفاده از چنین هاستی باعث می‌شود که سایت شما سرعت، امنیت و به طور کلی قدرت بالایی پیدا کند.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس چیست؟

قبل از اینکه به فکر خرید بهترین هاست وردپرس باشید، بهتر است کمی در مورد خود وردپرس صحبت کنیم. سیستم مدیریت محتوا وردپرس یک ابزار نرم‌افزاری متن‌باز است که بخش زیادی از وب‌سایت‌های امروزی بر اساس آن ساخته شده‌اند. این CMS به کاربران اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌های خود را بدون نیاز به دانش فنی عمیق در زمینه برنامه‌نویسی، مدیریت کنند. ویژگی‌های کلیدی سیستم مدیریت محتوا وردپرس عبارت‌اند از:

  1. جامعه فعال: وردپرس یک جامعه فعال از توسعه‌دهندگان، طراحان و کاربران دارد که پشتیبانی فنی و آموزش قالب‌ها، پلاگین‌ها و منابع دیگر را فراهم می‌کنند.
  2. SEO Friendly: وردپرس دارای ویژگی‌های بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) است که به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی محتوای خود را بهینه کنند.
  3. امنیت: تیم توسعه وردپرس به طور منظم به بهبود امنیت می‌پردازد و آپدیت‌هایی را منتشر می‌کند تا از حفظ امنیت وب‌سایت‌های ساخته شده بر روی این سیستم مطمئن باشد.
  4. پلاگین‌ها و قالب‌های بسیار متنوع: وردپرس از افزونه‌ها (پلاگین‌ها) و قالب‌های قابل‌تغییر (تم‌ها) پشتیبانی می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا قابلیت‌های اضافی به وب‌سایت خود اضافه کنند و ظاهر آن را به دلخواه تغییر دهند. همچنین محبوبیت وردپرس و استفاده فراگیر از آن در تمام دنیا باعث شده تا به صورت مستمر، به‌روزرسانی‌های بسیار کاربردی برای این افزونه و قالب‌ها ارائه شود.
  5. رابط کاربری بسیار جذاب و ساده: وردپرس دارای یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی محتوای وب‌سایت خود را مدیریت کنند، پست‌ها و صفحات جدید اضافه کنند و تنظیمات و قالب وب‌سایت را تغییر دهند.

قابلیت نصب محلی، هسته قابل‌حمل، پشتیبانی از ساعت محلی، پویا بودن و انعطاف‌پذیری بالا از دیگر مزیت‌های این سیستم هستند. به طور خلاصه، سیستم مدیریت محتوا وردپرس یک ابزار قدرتمند بوده که برای کاربران با سطح مختلف تجربه فنی مناسب است.

هاست وردپرس چیست؟

اگر به فکر آشنایی با بهترین هاست وردپرس هستید، حتماً می‌دانید که هاست چیست. اگر هم نمی‌دانید باید به طور خلاصه گفت HOST همانطور که از نامش هم مشخص است، میزبانی برای اطلاعات شما می‌باشد. بدین ترتیب می‌توان ادعا کرد که هاست وردپرس، یک میزبان خاص است که بیشترین تشریفات را برای CMS وردپرس دارد و به بهترین شکل از این سیستم مدیریت محتوا پذیرایی می‌کند. از آنجایی که وردپرس بر اساس زبان برنامه‌نویسی PHP و پایگاه‌داده MySQL ساخته شده است، هاست‌های وردپرس هم باید از این فناوری‌ها پشتیبانی کنند.

هاست وردپرس علاوه بر امکانات استانداردی که در تمام هاست‌ها وجود دارد، قابلیت‌های خاصی را برای بهینه‌سازی و اجرای بهتر وب‌سایت‌های وردپرسی فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال این نوع هاست معمولاً دارای امکاناتی مانند نصب آسان و خودکار وردپرس است. همچنین پشتیبانی از تنظیمات خاص بهینه‌سازی و امکان نصب افزونه‌های بسیار متنوع، از همان مواردی است که باعث می‌شود بگوییم این نوع هاست در پذیرایی از CMS وردپرس، سنگ تمام می‌گذارد.

چرا هاست وردپرس؟

در وصف محبوبیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس باید گفت که تا سال 2019 حدود 30 درصد از وبسایتهای جهان، از وردپرس قدرت می‌گرفتند. این آمار در سال 2023 به 40 درصد رسید و طبق آمار غیررسمی، تا به حال (آوریل 2024) به 60 درصد هم رسیده است! حال اگر بخواهیم این آمار را کمی جزئی‌تر بررسی کنیم، باید گفت که ایران در رتبه دوم طراحی وبسایت به کمک وردپرس قرار دارد. اما چرا وردپرس این قدر در ایران و جهان محبوب شده است؟

وب‌سایت‌های وردپرس از جمله محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع وب‌سایت‌ها هستند. وردپرس امکان ساخت و مدیریت وب‌سایت‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. برخی از ویژگی‌های وردپرس شامل سهولت استفاده، امکان نصب افزونه‌ها و پوسته‌های متنوع، به‌روزرسانی‌های کاربردی وردپرس به همراه افزونه‌ها و پوسته‌های آن، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و امنیت بالا می‌شود. البته اگر از این تعاریف صرف‌نظر کنیم و بخواهیم کمی خودمانی صحبت کنیم، باید گفت که اصلی‌ترین دلیل محبوبیت وردپرس که مهم‌ترین ویژگی آن هم محسوب می‌شود، محیط ساده آن است. البته ساده بودن محیط وردپرس، چیزی از امکانات آن کم نمی‌کند.

وردپرس از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و این موضوع باعث شده محبوبیت آن در ایران به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند. طراحان سایتی که به فکر صرفه‌جویی در وقت خود هستند، این سیستم مدیریت محتوا را انتخاب می‌کنند. هر طرحی که مدنظر داشته باشید و هر ویژگی که برای سایتتان می‌خواهید، در محیط وردپرس قابل اجراست. تمامی این تعاریف زمانی معنا پیدا می‌کنند که برای این سیستم مدیریت محتوا، از هاست مناسبی استفاده شود. تنها در این حالت است که شما بهترین عملکرد را از سایت خود خواهید دید. با خرید بهترین هاست وردپرس و استفاده از آن می‌توانید به این هدف برسید.

انواع هاست وردپرس

هاست وردپرس که برای اجرای وب‌سایت‌های وردپرس بهینه شده، از ابزارهایی برای بهبود سرعت و عملکرد این وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. این امر می‌تواند به بهبود تجربه کاربری و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو کمک کند. به زبان ساده‌تر، هاست وردپرس کمک می‌کند تا سایت شما در بهترین حالت خود قرار بگیرد و کاربران از حضور در آن احساس رضایت داشته باشند. رضایت کاربر هم همان نقطه قوتی است که باعث می‌شود پرچم سئوی سایت شما از دید گوگل و به طور کلی موتورهای جستجو، بالا باشد. برای خرید بهترین هاست وردپرس باید با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید:

1. هاست اشتراکی (Shared Hosting)

یکی از اولین گزینه‌هایی که هنگام خرید بهترین هاست وردپرس با آن روبرو می‌شوید، هاست اشتراکی است. منابع سرور در هاست اشتراکی با چند وب‌سایت به اشتراک گذاشته می‌شود. معمولاً این نوع هاست برای سایت‌های کوچک و تازه‌کار استفاده می‌شود. البته سایت‌هایی که برای مدیریت به منابع وسیع نیاز ندارند هم می‌توانند از این نوع هاست استفاده کنند. قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه بودن ازجمله مزیت‌های این هاست به شمار می‌آیند.

در هاست‌های اشتراکی، منابع یک سرور میان شما و چندین مشترک دیگر تقسیم می‌شود. در چنین حالتی اگر مشکل جدی برای یکی از مشترکین ایجاد شود، ممکن است عملکرد سایت شما هم تحت‌تأثیر قرار بگیرد. از آنجایی که شما نمی‌توانید کنترلی بر دیگر سایت‌ها داشته باشید، بهتر است زمانی که ترافیک سایتتان افزایش پیدا کرد، هاست خود را ارتقا دهید.

2. هاست اختصاصی (Dedicated Server Hosting)

چهاردیواری، اختیاری!

هاست اختصاصی همانطور که از نامش پیداست، به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید کنترل تمامی موجود در یک سرور را در دست بگیرید، می‌توانید از هاست اختصاصی استفاده کنید. این نوع هاست برای وب‌سایت‌های پربازدید با بودجه بالا که به عملکردی کاملاً بهینه نیاز دارد، مناسب است. هاست اختصاصی نسبت به هاست اشتراکی قیمت گران‌تری دارد؛ دلیل این اختلاف قیمت هم عملکرد قدرتمند آن است. شما در این نوع سرویس هاستینگ به طور کامل به فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند، RAM و… دسترسی دارید.

نکته مهمی که در خصوص این نوع هاست وجود دارد آن است که شما باید به صورت منظم و دوره‌ای، آن را بررسی کنید تا مشکلات را برطرف نمایید. البته این کار نیاز به دانش دارد و معمولاً شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگی که از هاست اختصاصی استفاده می‌کنند، شخصی را برای آنالیز و بررسی و به طور کلی مدیریت سرور استخدام می‌کنند.

3. هاست یا سرور مجازی  (VPS Hosting)

این هاست نوعی میزبانی محسوب می‌شود که میان هاست اشتراکی و هاست اختصاصی قرار دارد. چند کاربر مختلف می‌توانند از یک سرور استفاده کنند، بدون آن که (مانند هاست اختصاصی) عملکرد آن‌ها روی هم تأثیر داشته باشد. Virtual Private Server یا همان وی پی اس از سرور ابری استفاده می‌کند. دو هاست قبلی که معرفی کردیم، هاست‌های فیزیکی بودند؛ اما این نوع هاست، در یک محیط مجازی قرار دارد. این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید با صرف هزینه‌ای نزدیک به هزینه خرید هاست اشتراکی، یک سرور اختصاصی مجازی داشته باشید.

همچنین داشتن دسترسی root باعث می‌شود که بتوانید هر نوع تنظیمی را روی سرور خود ایجاد کنید. امکان ارتقای این نوع سرور هم وجود دارد. یعنی شما می‌توانید هر زمانی که تمایل داشتید، فضای ذخیره‌سازی و یا حتی پهنای باند را افزایش دهید.

4. هاست مدیریت شده (Managed WordPress Hosting)

هاست مدیریت شده به‌عنوان یک سرویس کامل برای سایت‌های وردپرسی ارائه می‌شود. در این نوع هاست، شرکت هاستینگ موظف است که خدمات فنی همچون راه‌اندازی و پیکربندی را اجرا کند. همچنین تأمین امنیت و نگهداری از سرور که تا حدودی تخصصی محسوب می‌شوند هم بر عهده شرکت هاستینگ است. جالب است بدانید که اگر شما نیاز به ارتقای منابع داشته باشید هم شرکت هاستینگ آن را برایتان انجام خواهد داد. در واقع خرید این نوع هاست شبیه این است که شما یک نیروی متخصص هم استخدام کرده‌اید که دائماً هاست شما را بررسی و مدیریت می‌کند.

این نوع هاست به طور خاص برای سایت‌های وردپرس بهینه شده است و از ابزارها، امکانات و پشتیبانی ویژه برخوردار است. برخی از ویژگی‌های هاست مدیریت شده شامل پشتیبانی 24/7، بهینه‌سازی عملکرد، امنیت بالا، به‌روزرسانی‌های خودکار و ابزارهای مدیریت وب‌سایت مانند پشتیبانی از CDN و ابزارهای سئو است.

5. هاست غیرمدیریت شده (Unmanaged WordPress Hosting)

در این نوع هاست، شما مسئولیت مدیریت و نگهداری سرور و سایت خود را دارید. این نوع هاست به‌طورکلی ارزان‌تر از هاست مدیریت شده است؛ اما نیازمند دانش فنی بالا برای مدیریت سرور و هاست است. در هاست غیرمدیریت شده، شما باید خودتان به‌روزرسانی‌ها، پشتیبان‌گیری‌ها و امنیت سایت خود را انجام دهید.

انتخاب بین انواع هاست وردپرس بستگی به نیازها، تجربه فنی و بودجه شما دارد. به طور مثال اگر تمایل دارید که تمامی جزئیات فنی را به تیم پشتیبانی وردپرس بسپارید، هاست مدیریت شده مناسب است؛ اما اگر دارای تجربه فنی کافی هستید و تمایل دارید کنترل کامل بر سرور خود داشته باشید، هاست غیرمدیریت شده ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد. به همین ترتیب نیز باید شرایط خود را در نظر بگیرید تا بتوانید اقدام به انتخاب و خرید بهترین هاست وردپرس نمایید.

مزیت‌های هاست وردپرس

محبوبیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس به حدی بالاست که اغلب وب‌مسترها به فکر خرید بهترین هاست وردپرس هستند تا بتوانند سایت خود را به بهترین شکل مدیریت و پشتیبانی کنند. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر مزایای این نوع هاست را بررسی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1. اختصاصی برای وردپرس

این نوع هاست به طور اختصاصی برای وردپرس خلق و بهینه شده است و از نظر عملکرد، امنیت و پشتیبانی برای سایت‌های وردپرسی بهتر عمل می‌کند. پس اگر از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنید، در انتخاب چنین هاستی نباید لحظه‌ای درنگ کنید. هاست وردپرس بیشترین سازگاری را با این سیستم مدیریت محتوا دارد.

2. سرعت بالا

کدام کاربر می‌تواند بیش از 3 یا 4 ثانیه منتظر لود شدن سایت شما بماند؟ در بهترین حالت اگر کاربر گمان کند که مشکل دیر لود شدن سایت شما به دلیل کندی سرعت اینترنت خودش است، می‌تواند چند ثانیه بیشتر منتظر بماند؛ اما به طور میانگین هر کاربر 3.7 ثانیه به سایت شما فرصت بارگذاری کامل می‌دهد. اگر در این مدت نتوانید خودی نشان دهید، کاربر با بی حوصلگی و بدون رضایت از سایت شما خارج شده و سراغ سایت رقیب می‌رود!

یکی از ابتدایی‌ترین عواملی که روی سرعت سایت اثر می‌گذارد، هاست مناسب است. هاست وردپرس اغلب بر پایگاه‌داده‌های MySQL و زبان برنامه‌نویسی PHP تمرکز دارد که باعث افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت می‌شود. سرعت بالا از جمله عوامل مهم برای بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل است.

3. امنیت بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بهترین هاست وردپرس آن است که امنیت سایت شما و همچنین کاربران سایت، به طور کامل تضمین می‌شود. برقراری یک ارتباط امن میان سایت و کاربر، از مهم‌ترین مسائلی است که هر وب‌مستری باید آن را در اولویت کار خود قرار دهد. اگر امنیت کاربرانی که وارد سایتتان می‌شوند را تضمین کنید، آن‌ها بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

هاست وردپرس دارای ابزارها و فناوری‌های امنیتی خاص برای حفاظت از سایت‌های وردپرسی استفاده می‌کند که ممکن است در دیگر هاست‌ها وجود نداشته باشد. این نوع هاست با امکانات امنیتی خاصی که برای حفاظت از وب‌سایت‌های وردپرس ارائه می‌دهد، کمک می‌کند کاربران بسیار راحت‌تر از سایت شما دیدن کنند. این امکانات شامل پشتیبانی از SSL، فایروال، به‌روزرسانی‌های امنیتی و افزونه‌های امنیتی است که به حفظ امنیت وب‌سایت کمک می‌کنند.

4. آپ تایم بالا

Up time زمانی است که سایت شما در دسترس کاربران قرار دارد. در برخی مواقع ممکن است بروز مشکلاتی در هاست باعث شود که سایت شما به صورت موقت از دسترس خارج شود. معمولاً برای اندازه‌گیری آپ تایم یک سایت، رفتار آن را در بازه‌های زمانی 24 ساعت، یک هفته و یک ماه می‌سنجند. آپ تایمی که هاست‌های وردپرسی دارند بیش از 99% است. این بدان معناست که اگر سایت شما روی یک هاست وردپرس باشد، شما حداقل در 99% مواقع، در دسترس مخاطبان خود هستید. این موضوع به خصوص برای سایت‌های پرترافیک اهمیت بالایی دارد.

5. پشتیبان گیری یا بک‌آپ

شرط ادامه حیات و جاودانه بودن یک سایت چیست؟

بک‌آپ!

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که وب‌مسترها باید به صورت دوره‌ای آن را انجام دهد، بک‌آپ‌گیری از سایت است. بروز مشکل در هاست یا سرور، وجود کدهای مخرب یا اشتباه، باگ‌های امنیتی در افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس و در نهایت حمله هکرها از مهم‌ترین مواردی هستند که می‌توانند تمام اطلاعات و داده‌های یک سایت و یا بخشی از آن‌ها را از بین ببرند. در چنین حالتی دستتان به کجا بند خواهد بود؟ قطعاً فایل‌های پشتیبان بهترین موردی هستند که می‌توانند شما را یاری کنند.

 بک‌آپ‌گیری از سایت وردپرس در هاست وردپرس، با سرعتی بالا و همچنین به سادگی انجام خواهد شد. سپس شما هر زمان که نیاز داشتید می‌توانید تنها به کمک چند کلیک، فایل‌های بک‌آپ را بازگردانید.

6. قابلیت مقیاس‌پذیری

هاست وردپرس قابلیت مقیاس‌پذیری بالایی دارد که به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد با رشد تعداد بازدیدکنندگان، منابع هاستینگ را افزایش دهد. البته این موضوع بیشتر در هاست‌های مدیریت شده وجود دارد که به صورت چشمگیری به مدیریت هزینه‌های هاست هم کمک می‌کند. در واقع زمانی که ترافیک سایت افزایش پیدا کند، منابع آن هم به طور خودکار افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر نیز زمانی که ترافیک کاهش پیدا کند، این منابع هم متناسب با آن کاهش پیدا می‌کند.

7. به‌روز رسانی‌ها

همان قدر که به‌روز بودن خودتان برایتان مهم است، باید به‌روز بودن سایتتان را هم مهم بدانید. به‌روزرسانی منظم وردپرس کمک بسیار زیادی به حفظ امنیت، افزایش سرعت و بهبود عملکرد سایتتان خواهد کرد. در هر به‌روزرسانی، بسیاری از باگ‌ها از بین رفته و در نهایت سایتتان هم از جهات مختلف تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. به همین جهت مهم است که به‌روزرسانی‌ها را به سرعت انجام دهید. یکی از مهم‌ترین مزایایی که با خرید بهترین هاست وردپرس شامل حال شما می‌شود، امکان بروز رسانی خودکار است که مسئولیت مهمی را از دوش شما برمی‌دارد.

8. عملکرد مستقل هر سایت روی سرور

تعداد سایت‌های وردپرسی که روی یک سرور قرار دارند، محدود است. این موضوع کمک می‌کند که در صورت نیاز هر سایت بتواند به شکل بهتر و وسیع‌تری از منابع استفاده کند. همچنین تقسیم‌بندی این سرورها به نحوی انجام شده است که عملکرد سایت‌ها روی هم هیچ تأثیری ندارد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، در هاست‌های اشتراکی بروز مشکل برای یک سایت می‌تواند عملکرد سایت‌های دیگر را تحت‌تأثیر قرار دهد. این در حالی است که چنین مشکلی در هاست وردپرس به طور کامل حذف شده است. این موضوع باعث شده تا اغلب و بسترهایی که سایت‌های حساس و با ترافیک بالا را مدیریت می‌کنند، به فکر خرید بهترین هاست وردپرس باشند.

کنترل پنل هاست وردپرس

یکی از مواردی که پس از خرید بهترین هاست وردپرس با آن روبرو خواهید شد، کنترل پنل هاست است. کنترل پنل هاست در واقع نرم‌افزاری است که کمک می‌کند تا شما بتواند هاست خود را کنترل و مدیریت کنند. این کنترل پنل امکانات و ابزارهای متنوعی را برای مدیریت و نگهداری وب‌سایت فراهم می‌کند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدیریت دامنه: کنترل پنل هاست وردپرس به شما اجازه می‌دهد تا دامنه‌های مختلف خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید دامنه جدید ثبت کرده، دامنه فعال خود را تغییر داده یا تنظیمات DNS دامنه خود را تغییر دهید.
  • نصب و مدیریت افزونه‌ها: کنترل پنل هاست وردپرس به شما امکان نصب و مدیریت افزونه‌های وردپرس را نیز می‌دهد. شما می‌توانید افزونه‌های جدید را نصب کرده، افزونه‌های قدیمی را به‌روز کنید و تنظیمات آن‌ها را مدیریت نمایید.
  • پشتیبان‌گیری و بازیابی: کنترل پنل هاست وردپرس ابزارهای پشتیبان‌گیری و بازیابی را نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این ابزارها پشتیبان از فایل‌ها، پایگاه‌داده و تنظیمات وب‌سایت خود بگیرید و در صورت نیاز به راحتی آن را بازیابی کنید.
  • مدیریت پایگاه‌داده: شما از طریق کنترل پنل هاست وردپرس می‌توانید به پایگاه‌داده MySQL وب‌سایت خود دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید پایگاه‌داده را مدیریت کرده، جدول‌های داده را مشاهده و ویرایش کنید و عملیات مختلف دیتابیس را انجام دهید.
  • مدیریت فضای ذخیره‌سازی: کنترل پنل هاست وردپرس به شما اجازه می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی وب‌سایت خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را بررسی کرده، فضای استفاده شده را مشاهده کنید و در صورت نیاز، فضای بیشتر را خریداری نمایید.
  • دسترسی به فایل‌ها و پوشه‌ها: کنترل پنل هاست وردپرس به شما اجازه می‌دهد تا به فایل‌ها و پوشه‌های وب‌سایت خود دسترسی داشته باشید و بتوانید فایل‌های مختلف را مدیریت کرده، فایل‌های جدید اضافه کنید یا فایل‌های قدیمی را حذف نمایید.

کدام کنترل پنل برای هاست وردپرس مناسب است؟

زمانی که صحبت از کنترل پنل هاست می‌شود، نام‌های بسیار متعددی را خواهید شنید که محبوب‌ترین آن‌ها شامل سی پنل و دایرکت ادمین می‌شوند. این دو کنترل پنل محیطی ساده و کاربرپسند دارند و امکانات بسیار متعددی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. به طور کلی در هنگان خرید بهترین هاست وردپرس باید دقت داشته باشید که کنترل پنل آن امکاناتی همچون مدیریت دامنه و سایت، ایجاد ایمیل و بررسی آن‌ها، نصب راحت دیتابیس و مدیریت آن را در اختیار شما قرار دهد. تمامی این ویژگی‌ها در سی پنل وجود دارد و باعث شده تا گزینه مناسبی برای هاست‌های وردپرس باشد.

البته باید این نکته را هم بدانید که این امکانات به شکل خیلی ساده‌ای در محیط دایرکت ادمین هم در اختیار شما قرار می‌گیرند. اگر تجربه زیادی در کار با کنترل پنل ندارید، دایرکت ادمین گزینه مناسب‌تری خواهد بود.  

نکات مهم برای خرید بهترین هاست وردپرس

هاستینگ یکی از عوامل مهم در موفقیت وب‌سایت شما است، به‌ویژه زمانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید. شرکت‌های ارائه‌کننده هاست وردپرس معمولاً تخصص بالایی دارند و بادقت به بهینه‌سازی و پشتیبانی وب‌سایت‌های وردپرس می‌پردازند. این امر می‌تواند به حل مشکلات سریع‌تر و بهتر کمک کند. هاست وردپرس معمولاً به طور خودکار آپدیت‌های سیستم مدیریت محتوا و افزونه‌ها را اعمال می‌کند. این امر می‌تواند به حفظ امنیت و عملکرد بهینه وب‌سایت کمک کند.

بسیاری از شرکت‌های ارائه‌کننده هاست وردپرس، پشتیبانی 24 ساعته را ارائه می‌دهند که به کاربران این اطمینان را می‌دهد که در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانند به پشتیبانی مراجعه کنند. درنتیجه افراد بسیاری ترجیح می‌دهند از وردپرس استفاده نمایند تا شرایط بهتری را تجربه کنند. برخی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید بهترین هاست وردپرس باید در نظر داشته باشید، به شرح زیر است:

1. سرعت سرور

سرعت بارگذاری وب‌سایت به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد: طراحی سایت و سرعت سرور. برای افزایش حداکثری سرعت باید به هر دو مورد، توجه ویژه‌ای داشته باشید. پس از همان زمان خرید بهترین هاست وردپرس اطمینان حاصل کنید که هاست موردنظر شما سرورهای پرسرعت و قابل‌اعتماد دارد.

2. پشتیبانی

در هنگام خرید بهترین هاست وردپرس اطمینان حاصل کنید که شرکت هاستینگ پشتیبانی 24 ساعته ارائه می‌دهد و به راحتی قابل‌دسترسی است. این موضوع کمک می‌کند در مواقعی که مشکلی پیش آمد، بتوانید به سرعت با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید.

3. امنیت

امنیت وب‌سایت شما بسیار حائز اهمیت است. اطمینان حاصل کنید که هاستینگ شما از تکنولوژی‌های امنیتی مدرن استفاده می‌کند و می‌تواند از هر جهت امنیت سایت و کاربران را تأمین کند.

4. پشتیبانی از PHP و MySQL

وردپرس نیاز به PHP و MySQL دارد؛ بنابراین در زمان خرید اطمینان حاصل کنید که هاستینگ شما این فناوری‌ها را پشتیبانی می‌کند و به‌روز است.

5. پشتیبانی از بک‌آپ

بک‌آپ منظم از اطلاعات و فایل‌های وب‌سایت شما بسیار حائز اهمیت است. هاست انتخابی شما باید امکانات بک‌آپ منظم و آسان را فراهم کند.

6. قابلیت مقیاس‌پذیری

اگر قصد دارید که وب‌سایت خود را گسترش دهید، به دنبال هاستی با قابلیت مقیاس‌پذیری باشید تا بتوانید به راحتی منابع خود را افزایش دهید.

7. قابلیت نصب آسان وردپرس

بعضی از شرکت‌های هاستینگ امکان نصب آسان و خودکار وردپرس را فراهم می‌کنند که به شما کمک می‌کند تا به راحتی و سرعت وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید.

8. قابلیت تخصیص منابع

در هنگام خرید بهترین هاست وردپرس مطمئن شوید که هاستینگ انتخابی شما قابلیت تخصیص منابع (مثلاً CPU، RAM، فضای دیسک) را دارد تا بتوانید منابع لازم برای وب‌سایت خود تخصیص دهید.

9. قابلیت تغذیر CDN

CDN (شبکه توزیع محتوا) به شما کمک می‌کند تا سرعت بارگذاری وب‌سایت خود را بهبود بخشید و همچنین امنیت آن را تا حدود زیادی ارتقا دهید. هاست موردنظر شما باید قابلیت ادغام با CDN را داشته باشد.

10. بررسی تعداد سایت روی سرور

در هنگام خرید بهترین هاست وردپرس توجه کنید که تعداد سایت کم‌تری بر روی سرور باشد. به این دلیل که سرور ارائه‌دهنده خدمات هاست وردپرس باید برای سیستم وردپرس، مدیریت شده و بهینه باشد.

11. محدودیت ماکزیمم

توصیه می‌شود که هاست حاوی محدودیت‌های ماکزیمم برای تعداد پست‌ها و ماکزیمم حجم آپلود نباشد.

 با در نظر گرفتن این نکات، مطمئن خواهید شد که هاستینگ انتخابی‌تان برای وب‌سایت وردپرس شما مناسب است یا خیر.

هاست وردپرس داخلی بهتر است یا خارجی؟

سرورهای هاست یا در ایران نگه‌داری می‌شوند و یا در خارج از ایران که رایج‌ترین آن‌ها فرانسه و آلمان است. بدین ترتیب می‌توان گفت که از نظر موقعیت مکانی، دو مدل هاست وجود دارد؛ هاست داخلی و هاست خارجی. انتخاب بین هاست وردپرس داخلی و خارجی بستگی به نیازها و اولویت‌های شما دارد. در ادامه برخی از ویژگی‌های این دو نوع هاست را با هم بررسی می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر هاست مناسب خود را انتخاب کنید:

هاست وردپرس داخلی

پیش از آن که به بررسی هاست‌های داخلی و خارجی بپردازیم باید این نکته را بدانید که به طور کلی، تفاوت زیادی میان این دو نوع هاست وجود ندارد. امروزه شرکت‌های هاستینگ ایرانی نیز توانسته‌اند خدمات خود را به اندازه شرکت‌های خارجی ارتقا دهند و با آن‌ها به رقابت بپردازند. کیفیت و کارایی هاست‌های ایرانی به حدی است که بسیاری از طراحان سایت و وب‌مسترها، ترجیح می‌دهند که از این نوع هاست استفاده کنند. برخی دیگر از ویژگی‌های هاست داخلی به شرح زیر است:

  • مقرون‌به‌صرفه بودن: معمولاً هاست‌های داخلی هزینه پایین‌تری دارند.
  • پشتیبانی و امنیت: هاست وردپرس داخلی معمولاً امنیت بالایی را فراهم می‌کند و پشتیبانی مناسبی نیز ارائه می‌دهد.
  • سرعت بالا: هاست وردپرس داخلی معمولاً سرعت بالایی را برای کاربران داخلی فراهم می‌کند و این موضوع می‌تواند به سایت‌هایی که تمام مخاطبان آن‌ها ایرانی هستند، کمک زیادی کند.

هاست وردپرس خارجی

بسیاری از وب‌مسترها و طراحان سایت گمان می‌کنند که هاست‌های خارجی روی سرعت و امنیت سایت آن‌ها تأثیر زیادی می‌گذارند. این در حالی است که در این مورد، هاست‌های داخلی و خارجی پابه‌پای هم رقابت می‌کنند. هاست‌های خارجی معمولاً هزینه‌های بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند. تنها برتری که این نوع هاست‌ها دارند، سرعت بالای آن‌هاست. هاست خارجی سرعت یکسانی برای تمام کاربران در سراسر دنیا دارد. این موضوع کمک می‌کند تا آن دسته از سایت‌هایی که ترافیکی خارج از ایران دارند نیز بتوانند رضایت کاربران خود را جلب کنند.

اگر به دنبال سرعت بالا، امنیت و پشتیبانی مناسب هستید، هاست وردپرس داخلی ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد. گاهی ممکن است مشکلاتی برای هاست سایت شما به وجود آید و چنانچه از هاست‌های داخلی استفاده کنید، می‌توانید به سرعت با کمک پشتیبانی آن‌ها را رفع نمایید. ازاین‌رو معمولاً توصیه می‌شود تا از هاست‌های داخلی استفاده کنید.

اگر به دنبال انعطاف‌پذیری بیشتر، سرعت بالاتر برای کاربران خارج از ایران و همچنین موتورهای جستجو همچون گوگل هستید، هاست وردپرس خارجی ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد. معمولاً این‌گونه هاست‌ها برای کسانی که وب‌سایت‌های چندزبانه یا بین‌المللی دارند مناسب‌تر است.

ممکن است مفید باشد

دکمه بازگشت به بالا