خطاهای وردپرس

خطا This site ahead contains harmful programs در وردپرس

هنگامی که شما با خطا This site ahead contains harmful programs مواجع می‌شوید، به این معنا است که سایت دارای یک خطای امنیتی است. در واقع هرگاه گوگل احساس کند که یک وب‌سایت دارای مشکلات امنیتی است و می‌تواند برای کاربران مشکلاتی را ایجاد کند، این پیام خطا را نمایش می‌دهد.

تاکنون خطاهای مختلفی را در وبلاگ ابزار وردپرس بررسی کرده‌ایم. اما این خطا کمی متفاوت است. چرا که سایر خطاها و مشکلاتی که تاکنون بررسی کرده‌ایم، معمولا از سمت وردپرس یا سرور سایت بوده‌اند، ولی این خطا توسط موتور جستجوگر گوگل به کاربران نمایش داده می‌شود. حالا در این مقاله قصد داریم در رفع خطا This site ahead contains harmful programs به شما کاربران عزیز کمک کنیم.

دلیل خطا This site ahead contains harmful programs

همان‌طور که تاکنون گفته شد، خطا This site ahead contains harmful programs توسط گوگل نمایش داده می‌شود و دلیل اصلی نمایش این پیغام، وجود یک مشکل امنیتی در وب‌سایت است. جالب است بدانید معمولا این خطا هنگامی در سایت نمایش داده می‌شود که مدیران و طراحان سایت، از قالب‌ها و افزونه‌های نال شده برای راه‌اندازی یک وب‌سایت استفاده می‌کنند. در واقع قالب‌ها و افزونه‌ها نال شده با قیمت‌های بسیار کمتر در بازار وجود دارد و مدیران سایت برای اینکه هزینه کمتری پرداخت کنند، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

حالا مشکل اصلی قالب‌ها و افزونه‌های نال شده کجا است؟ در واقع داخل تمام قالب‌ها و افزونه‌های نال شده از کدهای مخرب استفاده می‌شود که می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی به داده‌ها و اطلاعات سایت شما و همچنین امنیت کاربران وارد کند. بنابراین همیشه سعی کنید قالب وردپرس و افزونه‌های وردپرس را از وب‌سایت‌های معتبر تهیه و استفاده کنید. در واقع خرید قالب و افزونه از وب‌سایت‌های معتبر، شامل هزینه‌های اضافی راه‌اندازی یک سایت محسوب نمی‌شود، بلکه مثل یک سرمایه گذاری بلند مدت برای وب‌سایت و کسب‌وکار اینترنتی شما است.

استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های نال شده علاوه‌بر اینکه به امنیت سایت شما ضربه بسیار بدی وارد می‌کند، باعث می‌شود در بحث سئو (SEO) نیز نتوانید به خوبی عمل کنید و گوگل شما را به عنوان یک وب‌سایت نامعتبر و مخرب شناسایی می‌کند. در نتیجه متوجه شدیم چقدر انتخاب قالب و افزونه می‌تواند در امنیت، سئو و عملکرد سایت تاثیر گذار باشد. البته دلایل دیگری هم مثل ویروسی شدن و هک شدن سایت می‌تواند موجب نمایش خطا This site ahead contains harmful programs شود، اما در اکثر مواقع، مشکل از سمت قالب‌ها و افزونه‌های نال شده است. 🙂

حل مشکل This site ahead contains harmful programs

برای حل این مشکل، باید با استفاده از ابزارهای مختلف ابتدا یکبار سایت را به کلی اسکن کنیم. در واقع با انجام این کار، اگر سایت شما ویروسی شده باشد یا مشکلات امنیتی در آن وجود داشته باشد، خیلی سریع متوجه خواهید شد. در ادامه دو ابزار مفید و کاربردی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم تا بتوانید سایت خود را اسکن کنید و از مشکلات امنیتی آن با خبر شوید. دو ابزار زیر در واقع بهترین راه‌حل برای رفع خطا This site ahead contains harmful programs هستند.

ابزار Virus Scanner در کنترل پنل هاست

در صورتی که از کنترل پنل Cpanel استفاده می‌کنید، در قسمت Advance یک گزینه به نام Virus Scanner وجود دارد. شما با استفاده از این قسمت می‌توانید به راحتی فایل‌های سایت خود را اسکن کنید و در صورت وجود هرگونه مشکل، بلافاصله با خبر شوید. برای استفاده از ابزار نیز کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

Virus Scanner در کنترل پنل Cpanel
Virus Scanner در کنترل پنل Cpanel
  1. ابتدا وارد قسمت Virus Scanner شوید.
  2. حالا گزینه Scan Public Web Space را انتخاب کنید.
  3. در پایان روی دکمه Scan Now برای شروع عملیات اسکن کلیک کنید.
شروع به اسکن سایت با Virus Scanner
شروع به اسکن سایت با Virus Scanner

افزونه WP Authenticity Checker برای اسکن سایت

اگر هاست شما قابلیت اسکن کردن یا Virus Scanner را ندارد، اصلا جای نگرانی وجود ندارد. فقط کافی است از یک افزونه برای اسکن سایت به نام WP Authenticity Checker استفاده کنید. این افزونه کاملا رایگان است و شما می‌توانید از مخزن وردپرس آن را روی وب‌سایت خود نصب و فعال‌سازی کنید.

نصب افزونه WP Authenticity Checker
نصب افزونه WP Authenticity Checker

پس از فعال‌سازی افزونه نیاز به انجام هیچ کار خاصی ندارید. فقط یک گزینه به منوی وردپرس شما با عنوان WP Auth Checker اضافه شده است که با کلیک بر روی آن می‌توانید مشکلات امنیتی سایت خود را مشاهده کنید و خطا This site ahead contains harmful programs را به کلی از بین ببرید.

اسکن سایت با افزونه WP Authenticity Checker
اسکن سایت با افزونه WP Authenticity Checker

بررسی قالب و افزونه‌های سایت

در کنار دو روش بالا، به شما پیشنهاد می‌کنیم از این راه‌حل هم برای بررسی سایت خود استفاده کنید. در واقع کافی است تمام افزونه‌ها و قالب سایت را یکبار غیرفعال کنید. اگر با انجام این کار خطا This site ahead contains harmful programs از بین رفت، نشان دهنده این است که قالب یا یکی از افزونه‌های سایت شما دارای کدهای مخرب است. برای اینکه بتوانید متوجه شوید دقیقا مشکل از کدام افزونه یا قالب سایت، باید تمام آن‌ها را یکی یکی فعال کنید و هربار سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. به همین راحتی می‌توانید متوجه شوید که عامل اصلی این خطا چیست.

دو مقاله در قسمت زیر برای شما قرار می‌دهیم که در صورت نیاز، می‌توانید از آن‌ها برای غیرفعال کردن قالب و افزونه‌های سایت استفاده کنید.

نتیجه‌گیری کلی

اگر متوجه شدید یکی از افزونه‌ها یا قالب سایت دچار مشکل شده است، سریعا یک تیکت به پشتیبان آن ارسال کنید و مشکلات پیش آمده را گزارش کنید. اگر پشتیبان شما نتوانست دلایل موجه برای خطا This site ahead contains harmful programs بیاورد، پیشنهاد می‌کنیم که افزونه یا قالب سایت را عوض کنید. چرا که استفاده از قالب و افزونه‌های نامعتبر می‌تواند به شدت به سلامت سایت و کسب‌وکار شما آسیب وارد کند.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا