خطاهای وردپرس

چگونه از سایت بک‌آپ بگیریم

آموزش استفاده از افزونه Duplictor pro

پس از طراحی سایت یکی از کارهایی که حتما باید به آن توجه داشته باشید بک‌آپ گیری از اطلاعات سایت است. چرا که ممکن است به هر دلیلی سایت شما از دسترس خارج شود. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ به طور مرتب از سایت شما بک‌آپ تهیه می‌کنند. اما پیشنهاد می‌شود که خودتان نیز به‌طور مداوم این کار را انجام دهید. گاها  بک‌آپی که شرکت‌های هاستینگ می‌گیرند به دلایل مختلف از دست می‌رود. بهترین کار این است که خودتان دست به کار شوید. ما در ادامه این مقاله به شما نحوه کار با افزونه Duplicator pro را آموزش می‌دهیم تا شما با استفاده از آن به راحتی بتوانید از اطلاعات سایت خود بک‌آپ بگیرید.

افزونه Duplictor pro

افزونه دوپلیکیتور

این افزونه یکی از پیشرفته‌ترین و پرطرفدارترین افزونه‌ها برای انتقال و بک‌آپ گیری از سایت وردپرسی است. شما با استفاده از این افزونه می‌توانید سایت خود را به هر رایانه یا هاست دلخواه دیگری انتقال دهید. پلاگین Duplicator همه اطلاعات سایت شما مثل قالب‌ها، افزونه‌ها و هرچیز دیگری که روی هاست موجود است را به صورت یک فایل zip در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

برای ایجاد بک‌آپ توسط Duplicator شما باید یک بازه زمانی برای آن مشخص کنید. مثلا هر 24 ساعت یک بار یا هر هفته یک بار بک‌آپ گیری انجام شود. با این کار افزونه به صورت مداوم از سایت شما بک‌آپ تهیه می‌کند و آن را در مسیری که شما از قبل تعیین کرده‌اید ذخیره خواهد کرد. تا شما هر زمان که به فایل بک‌آپ احتیاج داشتید به‌ راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌های مهم افزونه Duplicator Pro

همان طور که پیش از این گفتیم این افزونه یکی از پرطرفدارترین‌ها برای بک‌آپ گیری از سایت است. در اینجا چند مورد از خصوصیات این افزونه را که باعث برتری آن نسبت به سایر موارد مشابه می‌شود را شرح می‌دهیم:

راه‌اندازی راحت: اگر یک فرد تازه کار هستید ممکن است نتوانید با هر افزونه‌ای کار کنید و به دلیل پیچیدگی و سردرگمی این کار را رها کنید. مطمئنا در کار با افزونه Duplicator Pro این اتفاق رخ نخواهد داد و شما به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید. البته تیم ابزار وردپرس یک دوره آموزشی بسیار کاربردی و مفصل برای انتقال و بک‌آپ از سایت را برای کاربران عزیز تهیه کرده است. تا شما در صورت نیاز از آن استفاده کرده و بدون بروز مشکل با افزونه کار کنید.

پشتیبانی از سایت‌های سنگین: حتی اگر محتوای سایت شما حجم زیادی دارد، نیازی به نگرانی نیست. چرا که ساز و کار این افزونه کاربردی و قوی به‌گونه‌ای است که هرچقدر هم فایل شما سنگین و حجیم باشد به طور کامل از آن پشتیبان‌گیری می‌کند.

منتقل کردن سایت: با استفاده از این افزونه بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی می‌توانید از سایت خود بک‌آپ گرفته و آن را منتقل کنید. حتی ما هم در تیم ابزار وردپرس برای ساخت بسته نصب آسان قالب‌ها از این افزونه فوق‌العاده استفاده می‌کنیم.

اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل: اگر در روند فعالیت و کار این افزونه مشکلی به وجود آید پلاگین Duplicator به صورت خودکار به شما ایمیل می‌زند و شما را از وجود مشکل آگاه می‌سازد تا آن را بررسی کنید.

کار با Duplicator Pro

آموزش افزونه دوپلیکیتور

مراحل نصب و فعال‌سازی این افزونه مانند افزونه‌های دیگر است. پس از نصب و فعال‌سازی کافی است از پیشخوان وردپرس وارد بخش Duplicator Pro شوید. اگر پیش از این بک‌آپ تهیه کرده باشید در این بخش نمایش داده می‌شود. در غیر این صورت یک صفحه خالی با چند گزینه در بالا روبه‌رویتان است. برای ایجاد فایل بک‌آپ تازه، روی گزینه ایجاد جدید کلیک کنید. برای شروع به ذخیره‌سازی باید چند مرحله ساده را طی کنید.

در مرحله اول باید نام و محتوا و محل ذخیره‌سازی را مشخص کنید. اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق وارد کرده و روی دکمه بعدی در پایین صفحه کلیک کنید.

در مرحله بعد افزونه دوپلیکیتور همه فایل‌ها را اسکن و بررسی می‌کند. سپس در صورت وجود مشکل به شما اطلاع می‌دهد. اگر گزینه مقابل همه موارد سبز رنگ بود متوجه می‌شوید که مشکلی وجود ندارد. برای اتمام این مرحله و رفتن به مرحله آخر گزینه ساختن را انتخاب کنید.

در مرحله سوم فقط لازم است منتظر بمانید تا کار Duplicator تمام شود. در انتها شما می‌توانید فایل ایجاد شده را دانلود کرد و در صورت تمایل انتقال دهید.

خلاصه مطالب

ما در این مقاله به طور خلاصه نحوه کار با کاربردی‌ترین افزونه بک‌آپ گیری از سایت را توضیح دادیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر تمایل دارید که دقیق‌تر و کامل‌تر با این افزونه و نحوه کار با آن آشنا شوید. پیشنهاد ما این است که از دوره رایگان آموزش انتقال و بک‌آپ از سایت وردپرسی استفاده کنید. این دوره رایگان به شما کمک می‌کند که به طور کامل و پیشرفته، کار با این افزونه را یاد بگیرید و از امکانات خوب آن بهره‌مند شوید.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا