بهینه سازی سایت

به‌روزرسانی محتوای سایت به صورت اصولی

اکثر مدیران سایت فقط به فکر تولید محتوا هستند و هیچگاه به فکر به‌روزرسانی محتواهای قدیمی نیستند. در صورتی که به‌روزرسانی محتواهای قدیمی سایت، یکی از عوامل بسیار موثر در سئو (SEO) می‌باشد. یعنی اگر شما به عنوان یک مدیر سایت، می‌خواهید در روند بهبود و پیشرفت وب‌سایت خود کاری انجام دهید، ابتدا بهتر است محتواهای قدیمی سایت را آپدیت کنید. ما در این مقاله آموزشی از وبلاگ سایت ابزار وردپرس در کنار شما هستیم تا نحوه صحیح و اصولی به‌روزرسانی محتوا را آموزش دهیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. 😉

چرا باید محتوای سایت را به‌روزرسانی کنیم؟

این سوالی است که بسیاری از مدیران سایت می‌پرسند و فکر می‌کنند نیازی به آپدیت محتواهای قدیمی نیست. در حالی که اگر می‌خواهید یک سایت بهینه و سئو شده داشته باشید، باید روی محتواهای قدیمی هم کار کنید و آن‌ها را به‌روزرسانی کنید. جالب است بدانید در برخی از مواقع، اهمیت به‌روزرسانی محتواهای قدیمی از تولید یک محتوای جدید مهم‌تر است و تاثیر بیشتری بر سئو (SEO) سایت می‌گذارد. در ادامه مقاله به نکات مهم به‌روزرسانی محتوا اشاره خواهیم کرد.

به‌روزرسانی محتوای بنیادی سایت

منظور از محتوای بنیادی یا کرنر استون (Cornerstone Content) همان محتوای اصلی سایت است. هرگاه می‌خواهید به سراغ به‌روزرسانی محتوای قدیمی سایت بروید، بهتر است با به‌روزرسانی محتواهای کرنر استون شروع کنید. به بیان ساده‌تر، منظور ما از محتوای کرنر استون، محتواهای مهم سایت شما است که می‌خواهید با استفاده از آن‌ها، رتبه خوبی در نتایج جستجو بدست آورید. شما با آپدیت کردن محتوای مهم سایت (Cornerstone Content)، قطعا در نتایج جستجو به رتبه‌های بهتری دست پیدا می‌کنید.

به‌روزرسانی محتواهای پر ترافیک

اگر محتوای زیادی روی سایت خود انتشار داده‌اید و نمی‌دانید کدام محتوا را به‌روزرسانی کنید، پیشنهاد ما آپدیت محتواهای پر ترافیک است. یعنی اول تمام محتواهای سایت را مورد بررسی قرار دهید و سپس محتواهایی که بیشترین ترافیک را داشتند، به‌روزرسانی کنید. این کار باعث می‌شود ترافیک صفحات سایت شما نسبت به قبل هم بیشتر شود.

حذف محتواهای قدیمی و منسوخ شده

همیشه نیازی به به‌روزرسانی محتوا نیست. بلکه باید محتواهای منسوخ شده و کم ترافیک را برای همیشه از سایت حذف کنید. برای مثال اگر یک محتوای قدیمی مربوط به 10 سال پیش دارید و هیچ ترافیکی ندارد، باید آن را به کلی حذف کنید.

ترکیب محتواهای مشابه در سایت

اگر محتواهای زیادی در سایت داشته باشید، امکان اینکه از یک کلمه کلیدی دو بار استفاده کرده باشید بسیار زیاد است. بنابراین باید با بررسی مقاله‌های سایت، محتواهای مشابه را شناسایی کنید و با یکدیگر ترکیب کنید. انجام این کار می‌تواند تاثیر بسیاری خوبی بر سئو سایت شما بگذارد.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا