خطاهای وردپرس

چگونه فونت را در وردپرس تغییر دهیم

چطور فونت‌های سایت وردپرسی را تغییر دهیم

شاید گاهی برای شما هم پیش آمده باشد که حس کنید نیاز است برای داشتن ظاهری زیباتر، فونت نوشته‌های سایت خود را تغییر دهید. اولین راهی که همیشه بیان می‌شود، ایجاد تغییر در کدهای CSS سایت است. اما اگر شما یک تازه‌کار هستید و با کدنویسی آشنایی چندانی ندارید؛ عملا به کار شما نمی‌آید. ما در این مقاله چند راه مختلف برای تغییر و ویرایش فونت را در وردپرس به شما آموزش می‌دهیم.

البته اگر شما از محصولات سایت ابزار وردپرس در سایت خود استفاده کنید. هیچ نیازی به تغییر فونت‌های سایت خود نخواهید داشت. چرا که ما در تمام قالب‌های ارائه شده در سایت ابزار وردپرس، تمام فونت‌های مورد نیاز را برای شما قرار داده‌ایم. (تمام فونت‌های ارائه شده در سایت نیز دارای لایسنس قانونی هستند).

تغیرر کد CSS

همان طور که پیش از این نیز به شما گفتیم، بهترین و اصولی‌ترین روش برای تغییر فونت قالب وردپرس استفاده از یک قطعه کد CSS است. برای این کار ابتدا باید فایل فونت مورد نظرتان را با یکی از فرمت‌های استاندارد، کنار دیگر فایل‌های مربوط به قالب آپلود کنید. سپس فونت را در پوشه‌ای به نام Fonts قرار دهید. در این مرحله با استفاده از کد استایل font-face، font family می‌توانید فونت مورد نظرتان را تغییر دهید.

استفاده از افزونه ماندگار

افزونه ماندگار یکی از افزونه‌هایی است که شما با استفاده از آن می‌توانید انواع فونت‌های وردپرس و حتی فونت‌های فارسی را روی سایت خود اعمال کنید. این افزونه در مخزن وردپرس با نام MW Font Changer شناخته می‌شود. ابتدا لازم است افزونه را از مخزن ودپرس روی سایت خود نصب و فعال سازی کنید. پس از آن در منوی ((تنظیمات)) وردپرس دو گزینه جدید با عنوان‌های ((فونت ماندگار – پوسته)) و ((فونت ماندگار – پیشخوان)) افزوده می‌شود. شما با انتخاب گزینه پوسته می‌توانید فونت قالب سایت را تغییر دهید. همچنین با کلیک کردن روی گزینه پیشخوان، می‌توانید به ویرایش فونت بخش پیشخوان وردپرس خود بپردازید.

نتیجه گیری کلی

راه‌ها و توضیحات داده شده بخش خلاصه‌ای از روش‌ها و مسیرهای مورد استفاده برای تغییر فونت در وردپرس بود. برخی از این راه‌ها برای افراد تازه کاری که آشنایی چندانی با کدنویسی و وردپرس ندارند، عملا بلا استفاده است. برخی از راه کارهای دیگر هم می‌تواند بسیار وقت گیر باشد. به همین دلیل است که ما در تیم ابزار وردپرس برای شما این امکان را در قالب‌های خود فراهم کرده است تا به راحتی فونت سایت خود را تغییر دهید.

ما در تیم ابزار وردپرس پس از فارسی سازی و راست چین کردن قالب‌ها، تعداد زیادی فونت قانونی و کاربردی نیز به آن‌ها اضافه می‌کنیم. تا شما بدون نیاز به طی کردن مسیرهای پیچیده و وقت‌گیر، بتوانید به سادگی و در کمترین زمان ممکن فونت سایت خود را تغییر دهید و ظاهر جدیدی به سایت خود ببخشید. شما می‌توانید با مراجعه به بخش قالب‌ها در سایت ابزار وردپرس، قالب مورد نباز خود را خریداری کنید و از تعداد زیادی فونت فانونی و پرطرفدار به سادگی استفاده کنید.

ممکن است مفید باشد

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا