خطاهای وردپرس

غیرفعال شدن دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای در وردپرس

با وجود اینکه ویرایشگر کلاسیک وردپرس، جای خودش را به ویرایشگر گوتنبرگ داده است، همچنان کاربران بسیار زیادی از این ویرایشگر استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از ویرایشگر کلاسیک وردپرس در نوشته‌ها یا برگه‌های سایت استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکل غیرفعال شدن دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای روبرو شوید. با این مقاله در وبلاگ ابزار وردپرس همراه ما باشید تا نحوه رفع این مشکل را به شما آموزش دهیم. 😉

دلیل غیرفعال شدن دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای

این مشکل معمولا به دلیل اختلال در اسکریپت‎‌های سایت به وجود می‌آید. وقتی شما با این مشکل روبرو می‎‎‌‌شوید، نمی‌توانید هیچ پرونده رسانه‌ای را روی وب‌سایت خود آپلود کنید. در اکثر مواقع عامل اصلی ایجاد این مشکل در وردپرس، ناسازگاری افزونه‎‌ها یا وجود یک مشکل در قالب سایت است. حالا در ادامه همراه ما باشید تا به صورت مرحله به مرحله مشکل ایجاد شده را از بین ببریم.

رفع مشکل غیرفعال شدن دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای

رفع مشکل غیرفعال شدن دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای در وردپرس
غیرفعال شدن دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای در وردپرس

دو راه‌حل اصلی برای رفع این مشکل در وردپرس وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان مشکل پیش آمده را رفع کرد.

غیرفعال کردن افزونه‌ها

همان‌طور که گفته شد برای رفع این مشکل باید یکبار تمام افزونه‌های سایت را غیرفعال کنید. در نتیجه برای انجام این کار، مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید. (البته قبلا یک مقاله در این مورد با عنوان “آموزش کامل غیرفعال کردن افزونه‌ها در وردپرس” برای شما عزیزان در سایت انتشار داده‌ایم.)

  • وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  • به مسیر افزونه‌ها > افزونه‌های نصب شده بروید.
  • حالا کافی است تمام افزونه‌ها را انتخاب کرده و غیرفعال کنید.

پس از انجام مراحل بالا، مجددا سایت را مورد بررسی قرار دهید و ببینید دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای به شما نمایش داده می‌شود یا نه. اگر دکمه نمایش داده شد، متوجه می‌شوید یکی از افزونه‌های سایت دچار اختلال شده است و باید آن را پیدا کنید و به کلی از روی وب‌سایت حذف کنید.

تغییر قالب وردپرس

در صورتی که با غیرفعال کردن افزونه‌ها مشکل سایت شما برطرف نشد، باید یکبار قالب سایت را به کلی عوض کنیم و ببینیم باز هم با این مشکل روبرو می‌شویم یا نه. حالا برای تعویض قالب سایت، مراحل زیر را به صورت گام به گام پیش بروید.

  • وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  • به مسیر نمایش > پوسته‌ها بروید.
  • در این قسمت می‌توانید یکی از قالب‌های پیشفرض وردپرس را روی وب‌سایت خود فعال کنید.
تغییر پوسته وردپرس
تغییر پوسته وردپرس

به همین راحتی توانستید قالب سایت را تغییر دهید و مشکل را برطرف کنید. حالا اگر با تغییر قالب مشکل برطرف شد، یعنی قالب سایت شما دچار مشکل شده است و باید سریعا با پشتیبان قالب تماس بگیرید.

ارسال تیکت به پشتیبان قالب

اگر مشکل شما همچنان برطرف نشده است، باید این موضوع را به پشتیبان قالب اطلاع دهید و از او بخواهید به صورت کاملا اصولی مشکل پیش آمده را مورد بررسی قرار دهد و برای شما برطرف کند. امیدواریم با این مقاله آموزشی در رفع مشکل غیرفعال شدن دکمه افزودن پرونده چند رسانه‌ای به شما عزیزان کمک کرده باشیم. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، حتما در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا