هاست و دامنه

مزایای استفاده از ویندوز اوریجینال | بهترین سایت خرید ویندوز اوریجینال

اگر دقت کرده باشید، اکثر ما ایرانی‌ها عادت نداریم که از محصولات اوریجینال و اصلی استفاده کنیم؛ چرا که خرید محصولات اوریجینال، هزینه‌‌های زیادی برای ما به همراه دارد و از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست. برای مثال بر روی اکثر کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های موجود در ایران، ویندوز اصلی نصب نیست و حالا با توجه به اینکه نصب ویندوز اوریجینال هزینه زیادی به همراه دارد، اکثر کاربران ترجیح می‌دهند که از یک ویندوز کرک شده استفاده کنند.

ولی آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که استفاده از ویندوزهای کرک شده و غیراوریجینال چه آسیبی به سیستم ما وارد می‌کند؟ یا به این موضوع فکر کرده‌اید که خرید ویندوز اوریجینال چه مزایایی به همراه دارد؟ ما قصد داریم به صورت کامل در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که استفاده از یک ویندوز اوریجینال و اصلی چه مزایایی دارد و همچنین اگر از ویندوزهای کرک شده و غیراوریجینال استفاده کنیم، چه معایبی برای ما به همراه خواهد داشت.

چرا نباید از ویندوز کرک شده استفاده کنیم؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ما نباید از ویندوز کرک شده استفاده کنیم و بهتر است که ویندوز را به صورت قانونی و کاملا اوریجینال خریداری کنیم. در ادامه ما به چند نکته اشاره کرده‌ایم که همگی نشان می‌دهند نباید از ویندوزهای غیراوریجینال استفاده کرد.

معایب استفاده از ویندوز کرک شده و غیراوریجینال
معایب استفاده از ویندوز کرک شده و غیراوریجینال

استفاده از ویندوز کرک شده غیرقانونی است!

اولین موضوعی که باید نسبت به آن توجه داشته باشید، این است که استفاده از ویندوزهای کرک شده غیرقانونی است و از نظر شرعی هم کار درستی نیست که از ویندوزهای کرک شده و غیراوریجینال استفاده کنید. البته در کشور ایران قانون کپی رایت وجود ندارد؛ ولی اگر شما به کشورهای خارجی سفر کنید و آن‌ها متوجه شوند که ویندوز شما غیرقانونی است و از نسخه اوریجینال استفاده نمی‌کنید، به راحتی می‌توانند شما را جریمه کنند. چرا که در کشورهای خارجی قانون کپی رایت به صورت جدی رعایت می‌شود.

کاهش امنیت و افزایش خطر هک شدن!

با توجه به اینکه ویندوزهای اوریجینال توسط هکرها کرک می‌شوند و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، امنیت بسیار کمی دارد و هر لحظه امکان دارد که سیستم شما مورد حمله هکرها قرار بگیرد. چرا که تغییراتی در سورس ویندوزهای کرک شده ایجاد می‌شود که امنیت سیستم شما را به شدت کاهش می‌دهد. (جالب است بدانید که قدرتمندترین آنتی‌ویروس‌های دنیا هم نمی‌توانند از ویندوزهای کرک شده به خوبی محافظت کنند!)

کاهش سرعت و هنگ شدن مکرر ویندوز

عدم استفاده از ویندوز اوریجینال می‌تواند سرعت سیستم شما را به صورت قابل توجهی کاهش دهد. همچنین امکان هنگ کردن‌های مکرر در ویندوزهای کرک شده وجود دارد. در واقع زمانی که شما یک ویندوز را کرک می‌کنید، تغییراتی در سورس اصلی آن ایجاد می‌شود که همین موضوع می‌تواند باعث کاهش سرعت و هنگ کردن‌های مکرر شود.

دسترسی نداشتن به آپدیت‌های ویندوز

افرادی که حاضر نیستند ویندوزهای اوریجینال را خریداری نمایند، به آخرین به‌روزرسانی‌های ویندوز هم دسترسی نخواهند داشت. چرا که وقتی یک ویندوز را کرک می‌کنید، باید آپدیت‌های ویندوز را هم غیرفعال کنید؛ در غیراین‌صورت پیام هشداری به شما نمایش داده می‌شود که ویندوز شما نسخه اوریجینال نیست.

دسترسی نداشتن به آپدیت درایورهای سیستم

علاوه‌بر اینکه با استفاده از ویندوزهای غیراوریجینال نمی‌توانید از آخرین آپدیت‌های ویندوز استفاده کنید، حتی نمی‌توانید درایورهای سیستم را به صورت مستقیم آپدیت کنید. یعنی هربار برای آپدیت کردن درایورها باید آن را به صورت جداگانه در اینترنت دانلود کنید و سپس فرایند نصب آن را انجام دهید. (انجام این کار هم بسیار طاقت‌فرسا است.)

مزایای استفاده از ویندوز اوریجینال

تاکنون به خوبی متوجه شدید که استفاده از ویندوز غیرقانونی و کرک شده، چه عواقبی را به همراه خواهد داشت؛ حالا قصد داریم به مزایای استفاده از ویندوز اوریجینال اشاره کنیم.

امنیت فوق‌العاده بالا!

امنیت اطلاعات و داده‌های شما در ویندوز اوریجینال، تضمین شده است و جای نگرانی وجود ندارد. زمانی که شما یک محصول را به صورت رسمی خریداری می‌کنید، دیگر نگران امنیت اطلاعاتتان نخواهید بود. در واقع همان‌طور که اشاره شد، به دلیل اینکه در ویندوزهای کرک شده تغییراتی اعمال می‌شود، سیستم شما امنیت لازم را ندارد و هر لحظه ممکن است توسط هکرها مورد حمله قرار بگیرد.

دسترسی آسان به آخرین آپدیت‌های ویندوز

زمانی که یک ویندوز اوریجینال تهیه می‌کنید، از بابت آپدیت‌ها نیز خیالتان راحت است؛ یعنی هر موقع که یک آپدیت توسط شرکت مایکروسافت ارائه شود، به راحتی می‌توانید ویندوز خودتان را آپدیت کنید و از آخرین به‌روزرسانی‌های ویندوز بهره‌مند شوید. (قابلیت آپدیت خودکار در ویندوزهای غیراوریجینال توسط هکرها بسته می‌شود)

دانلود درایورها و آپدیت آن‌ها به صورت مستقیم

اگر دقت کرده باشید ما نمی‌توانیم در ویندوزهای کرک شده به صورت مستقیم یک درایور را دانلود یا به‌روزرسانی کنیم؛ در واقع مجبور هستیم که آن درایور را در اینترنت جستجو کنیم و سپس آخرین نسخه آن را از منابع مختلف دانلود کرده و نصب کنیم. این در حالی است که وقتی یک ویندوز اوریجینال را خریداری می‌کنید، درایورهای سیستم را می‌توانید به راحتی دانلود و نصب کنید.

هنگ نکردن سیستم و افزایش سرعت!

وقتی ویندوز اوریجینال تهیه می‌کنید، سرعت سیستم شما بیشتر می‌شود و همچنین دیگر کامپیوتر شما به راحتی هنگ نخواهد کرد. در ویندوزهای غیراوریجینال، تغییراتی در سورس ایجاد می‌شود که همین موضوع موجب کاهش سرعت و هنگ کردن سیستم شما می‌شود؛ ولی با توجه به اینکه تغییراتی در سورس اصلی ویندوزهای اوریجینال اعمال نمی‌شود، سیستم شما سرعت بیشتری خواهد داشت و همچنین دیگر هنگ نخواهد کرد.

بهره‌مندی از پشتیبانی رسمی شرکت مایکروسافت

بهره‌مند شدن از پشتیبانی ویندوز، یک لذت فوق‌العاده است. شما زمانی که از ویندوز کرک شده استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان نمی‌توانید پشتیبانی دریافت کنید. چرا که هیچ لایسنسی ندارید و به همین دلیل قادر به برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی ویندوز هم نخواهید بود.

هماهنگ شدن با دستگاه‌های مختلف

ویندوز اوریجینال به راحتی با دستگاه‌های مختلف مثل موبایل، تلوزیون، ایکس باکس و… هماهنگ می‌شود. این در حالی است که ویندوزهای کرک شده با دستگاه‌های مختلف به خوبی هماهنگ نمی‌شوند و در موارد مختلف شما با خطاهای مختلفی روبرو می‌شوید.

چطور ویندوز اوریجینال تهیه کنیم؟ (معرفی بهترین سایت خرید ویندوز)

در حال حاضر سایت‌های مختلفی ادعا می‌کنند که ویندوز را به صورت اوریجینال به فروش می‌رسانند، ولی یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌های فعال در زمینه فروش ویندوز، سایت بیل گیتس است! نام این سایت بر گرفته از بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت می‌باشد.

خرید ویندوز اورجینال از سایت بیل گیتس (Bilgates.ir)
خرید ویندوز اورجینال از سایت بیل گیتس (Bilgates.ir)

در حال حاضر شما می‌توانید در سایت بیل گیتس محصولات مختلف شرکت مایکروسافت را به صورت رسمی خریداری کنید که لینک برخی از آن‌ها در قسمت زیر قرار داده‌ایم تا با دسترسی ساده و آسان، بتوانید هر محصولی را خریداری کنید.

یکبار ویندوز اوریجینال را خریداری نمایید و برای همیشه استفاده کنید!

لایسنسی که سایت بیل گیتس ارائه می‌کند، به صورت OEM است. لایسنس OEM هم بر روی مادربرد (Motherboard) سیستم شما فعال می‌شود. یعنی اگر شما یکبار ویندوز اوریجینال را تهیه کنید و لایسنس آن را فعال نمایید، تا زمانی که مادربرد سیستم خودتان را تعویض نکنید، این لایسنس برای شما فعال خواهد بود.

فرض کنید که یک ویندوز اوریجینال را تهیه کرده‌اید و آن را بر روی سیستم خودتان نصب کرده‌اید. حالا بعد از مدتی تصمیم می‌گیرید که ویندوز لپ‌تاپ یا کامپیوترتان را مجددا تعویض نمایید؛ با انجام این کار هیچ مشکلی برای لایسنس شما به وجود نمی‌آید و این لایسنس برای همیشه در دسترس شما خواهد بود. (مگر اینکه مادربرد کامپیوتر یا لپ‌تاپ خودتان را تعویض نمایید. 😉)

سایت بیل گیتس؟! چرا باید اعتماد کنیم؟

سایت بیل گیتس یکی از زیرمجموعه‌های شرکت توسعه رهاورد کیان است. بنابراین به هیچ عنوان جای نگرانی وجود نخواهد داشت و به راحتی می‌توانید به این وب‌سایت و محصولاتی که ارائه کرده است، اعتماد کنید. جالب است بدانید که شرکت توسعه رهاورد کیان، بیش‌از 6 سال است که در زمینه کسب‌وکارهای اینترنتی فعالیت دارد. در واقع این شرکت سایت‌های زیادی دارد که تمامی آن‌ها محبوبیت زیادی در ایران دارند و خدمات فوق‌العاده خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

کلام آخر

همان‌طور که متوجه شدید، استفاده از محصولات غیراوریجینال مثل ویندوزهای کرک شده، کار صحیحی نیست. چرا که انجام این کار می‌تواند امنیت سیستم شما و اطلاعات و داده‌هایتان را کاهش دهد و هر لحظه در معرض هک شدن قرار بگیرید. علاوه‌بر این موضوع، دریافت نکردن آپدیت‌های ویندوز و درایورها، از جمله دیگر محدودیت‌های استفاده از ویندوز غیراوریجینال است. حتی بارها گزارش شده است که استفاده از ویندوزهای کرکی، سرعت سیستم را کاهش می‌دهد و باعث هنگ شدن مکرر سیستم می‌شود!

بنابراین اگر به فکر امنیت اطلاعات خود هستید و می‌خواهید بدون هنگی و کاهش سرعت از سیستم خودتان استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ویندوز اوریجینال را از سایت‌های معتبر خریداری کنید. اینگونه به آخرین آپدیت‌ها و به‌روزرسانی‌های ویندوز و درایورها هم دسترسی خواهید داشت و این موضوع بر عملکرد سیستم شما نیز تاثیرگذار است.

ممکن است مفید باشد

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا