بهینه سازی سایت

بهترین ساختار سایت برای سئو (SEO)

ساختار سایت یکی از موضوعات بسیار مهم است که توسط مدیران سایت نادیده گرفته می‌شود. با این وجود موتورهای جستجوگر از جمله گوگل، اهمیت زیادی برای ساختار سایت قائل می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید سایت موفقی داشته باشید، حتما باید این مسئله را جدی بگیرید. چرا که ساختار سایت، تاثیر بسیار زیادی بر سئو (SEO) و تجربه کاربری (UX) می‌گذارد.

حالا اگر تمایل دارید که روی این موضوع کار کنید و ساختار سایت را برای سئو (SEO) بهینه کنید، تا پایان این مقاله آموزشی از وبلاگ سایت ابزار وردپرس همراه ما باشید تا در این زمینه به صورت حرفه‌ای به شما کاربران عزیز کمک کنیم.

چرا ساختار سایت مهم است؟

ساختار سایت، تاثیری مستقیمی بر سئو و تجربه کاربری دارد. در واقع اگر سایت شما ساختار مناسبی داشته باشد، باعث می‌شود که موتورهای جستجوگر درک بهتری از محتوای سایت شما داشته باشند. همچنین اگر سایت شما ساختار مناسبی داشته باشد، باعث می‌شود کاربران خیلی راحت‌تر بتوانند با سایت شما تعامل کنند و از بخش‌های مختلف به راحتی استفاده کنند. در ادامه به صورت دقیق‌تر درباره این موارد توضیح می‌دهیم.

تاثیر ساختار سایت بر تجربه کاربری (UX)

اگر وب‌سایت شما ساختار خوبی نداشته باشد، موجب می‌شود که بازدیدکنندگان و کاربران سایت دسترسی راحتی به مطالب نداشته باشند. برای مثال فرض کنید که یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کرده‌اید، اما قابلیت جستجو ندارد. همین موضوع باعث می‌شود که کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما نتوانند سایر محصولات مورد نظرشان را جستجو کنند. یا اگر سایت شما فهرست (Menu) خوبی نداشته باشد، قطعا دسترسی کاربران به محصولات سخت خواهد شد.

اگر ساختار سایت و کسب‌وکار شما خوب باشد، قطعا کاربران و بازدیدکنندگان می‌توانند خیلی ساده و آسان به نقاط مختلف سایت دسترسی داشته باشند. همچنین با توجه به اینکه ساختار سایت بر تجربه کاربری (UX) تاثیر می‌گذارد، برای موتورهای جستجوگر نیز حائز اهمیت است. در نتیجه اگر می‌خواهید سئو (SEO) خوبی داشته باشید، ساختار سایت را جدی بگیرید.

تاثیر ساختار سایت بر سئو (SEO)

هرچه که ساختار سایت شما بهتر باشد و برای سئو بهینه شده باشد، قطعا رتبه‌های بهتری در نتایج جستجو (SERP) کسب می‌کنید. حالا سه دلیل اصلی وجود دارد که موجب شده است ساختار سایت تاثیر بسیاری زیادی بر سئو بگذارد؛ در ادامه همراه ما باشید تا این سه دلیل را به صورت کامل برای شما بیان کنیم.

تاثیر ساختار سایت بر سئو (SEO)
تاثیر ساختار سایت بر سئو (SEO)

درک بهتر سایت توسط موتورهای جستجوگر

ساختار سایت اگر صحیح و اصولی باشد، به موتورهای جستجوگر از جمله گوگل کمک می‌کند تا بتوانند خیلی دقیق‌تر محتوای سایت شما را بررسی کنند. در واقع گوگل به کمک ساختار سایت می‌تواند مشخص کند که چه محتوایی در سایت شما دارای ارزش بیشتری است و همچنین چه محتوایی دارای ارزش کمتری می‌باشد.

یعنی گوگل خیلی ساده و آسان متوجه می‌شود که بیشتر تمرکز شما در یک سایت، روی چه موضوعی است. علاوه‌بر همه این موارد، ساختار مناسب یک سایت به گوگل کمک می‌کند تا محتوا و مطالب را با سرعت بسیار بیشتری ایندکس (Index) کند.

جلوگیری از رقابت با محتوای تکراری

اگر وب‌سایت یا وبلاگ بزرگی داشته باشید، احتمال زیاد محتواهای مشابه بسیاری در سایت خود منتشر کرده‌اید. حالا اگر یک سایت ساختار صحیح و اصولی نداشته باشد، باعث می‌شود که تمام محتواهای سایت باهم رقابت کنند. یعنی گوگل نمی‌تواند درک کند که چه محتوایی مهم‌تر است و باید در صدر نتایج جستجو نمایش دهد. بنابراین اگر ساختار سایت مناسب نباشد، تمام محتواهای شما امتیاز منفی دریافت می‌کنند و در نتایج برتر گوگل نمایش داده نمی‌شوند.

برای مثال فرض کنید یک سایت در زمینه موبایل راه‌اندازی کرده‌اید. حالا 4 مقاله درباره موضوعات زیر منتشر کرده‌اید.

  • بررسی دوربین موبایل Samsung Galaxy S21 Ultra
  • بررسی سرعت موبایل Samsung Galaxy S21 Ultra
  • بررسی عملکرد موبایل Samsung Galaxy S21 Ultra
  • بررسی کامل موبایل Samsung Galaxy S21 Ultra

همه مقالات بالا درباره موبایل “Samsung Galaxy S21 Ultra” است و اگر کاربر عنوان “بررسی موبایل Samsung Galaxy S21 Ultra” را جستجو کند، قطعا گوگل نمی‌داند که چه محتوایی را باید به کاربر نمایش دهد. برای رفع این مشکل، نیاز است که لینک دهی و ساختار وب‌سایت شما اصولی و مناسب باشد. در غیراین‌صورت تمام محتواهای سایت شما امتیازهای منفی دریافت می‌کنند و در نتایج برتر گوگل نمایش داده نمی‌شوند.

جلوگیری از نمایش محتوای قدیمی

محصولات یا مقاله‌هایی که در وب‌سایت منتشر می‌کنید، ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی قدیمی شوند و یا بخواهید آن‌ها را از سایت حذف کنید. همچنین ممکن است شما تمایل نداشته باشید صفحات حذف شده یا قدیمی سایت، در نتایج جستجو (SERP) نمایش داده شوند. برای حل این مشکل هم شما باید یک ساختار خوب و مناسب برای سایت تنظیم کنید.

چگونه ساختار سایت خود را تنظیم کنیم؟

حالا سوال اصلی این است که چطور می‌توانیم یک ساختار مناسب برای سایت تنظیم کنیم که برای سئو بهینه شده باشد. در واقع ساختار سایت، مثل یک هرم با چند سطح مختلف است. در قسمت زیر به سطح‌های مختلف این هرم اشاره کرده‌ایم.

  1. صفحه اصلی
  2. دسته‌بندی‌ها
  3. زیر دسته‌ها (برای سایت‌های بزرگ)
  4. سایر صفحات (مقالات و محصولات و…)
هرم ساختار سایت
هرم ساختار سایت

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، اگر ساختار سایت را به یک هرم تشبیه کنیم، صفحه اصلی در بالای هرم قرار می‌گیرد. بعد از آن دسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند و در آخر هم سایر صفحات سایت که شامل مقالات و محصولات و… می‌شوند. البته اگر سایت بزرگی دارید، می‌توانید از زیر دسته‌ها هم استفاده کنید.

صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی باید به عنوان یک ناوبر (Navigation) مرکزی عمل کند. یعنی در صفحه اصلی سایت باید به صفحات مهم لینک دهید تا کاربران به راحتی بتوانند به قسمت‌های مختلف سایت دسترسی داشته باشند. انجام این کار دو مزیت بزرگ برای شما به همراه خواهد داشت.

  • بازدیدکنندگان را می‌توانید به صفحات مهم سایت هدایت کنید.
  • به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر نشان می‌دهید که چه صفحاتی مهم هستند.

فقط به این نکته توجه داشته باشید که نباید در صفحه اصلی سایت، بیش‌از حد به صفحات داخلی لینک دهید؛ چرا که انجام این کار باعث می‌شود سایت شما بهم‌ریخته شود. همچنین کاربران نمی‌توانند روی محتوای مهم و اصلی شما تمرکز کنند. علاوه‌بر این موارد، گوگل نیز قادر به تشخیص محتواهای مهم نخواهد بود.

ناوبری سایت

علاوه‌بر صفحه اصلی که یک مورد بسیار مهم در ساختار سایت محسوب می‌شود، ناوبری نیز نقش بسیار مهمی دارد. در واقع وجود یک مسیر ناوبری تاثیر بسیار زیادی بر تجربه کاربری و SEO می‌گذارد. حالا برای ساخت یک مسیر ناوبری حرفه‌ای و اصولی، کافی است به فهرست (Menu) و مسیر راهنما (Breadcrumb) توجه داشته باشید.

منو سایت (Menu)

در ابتدا به سراغ منو سایت می‌رویم. قطعا اگر به عنوان بازدیدکننده وارد یک سایت شده باشید، برای اینکه بتوانید به نقاط مختلف سایت دسترسی پیدا کنید، از منو کمک می‌گیرید. بنابراین برای ساخت فهرست (Menu) زمان زیادی بگذارید و یک منو حرفه‌ای طراحی کنید تا کاربران بتوانند به قسمت‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل است که اکثر وب‌سایت‌ها دسته‌بندی‌های مهم و اصلی خود را در منو قرار می‌دهند تا کاربران بتوانند خیلی سریع به بخش‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کنند.

فقط به این موضوع توجه داشته باشید که اگر سایت شما بزرگ است و محتوای زیادی دارد، باید از منو دوم استفاده کنید و منو اصلی سایت را بیش‌از حد شلوغ نکنید. چرا که شلوغ کردن بیش‌از حد منو از نظر سئو کار درستی نیست و باعث سردرگمی کاربران می‌شود و این موضوع بر تجربه کاربری (UX) سایت هم تاثیر منفی می‌گذارد.

در حال حاضر اکثر سایت‌های فروشگاهی به دلیل تعداد محصولات زیاد و دسته‌بندی‌های زیاد، از دو منو استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از سایت‌های خبری نیز از دو منو استفاده می‌کنند تا کاربران دچار سردرگمی نشوند.

استفاده از دو منو در هدر سایت
استفاده از دو منو در هدر سایت

برای مثال در تصویر بالا، پیشنمایش فارسی قالب وودمارت را مشاهده می‌کنید که با استفاده از دو منو در هدر (Header) سایت، دسترسی به قسمت‌های مختلف سایت را ساده‌تر کرده‌ایم.

مسیر راهنما (Breadcrumb)

با اضافه کردن مسیر راهنما یا همان Breadcrumb به صفحات مختلف، می‌توانید ساختار سایت را برای کاربران و موتورهای جستجوگر واضح‌تر کنید تا درک بهتری از وب‌سایت شما داشته باشند. در واقع مسیر راهنما در بالای صفحات سایت قرار می‌گیرد و موقعیت مکانی دقیق کاربران را نمایش می‌دهد که دقیقا در کجا قرار گرفته‌اند.

این موضوع کمک می‌کند تا کاربران به راحتی متوجه شوند که در کدام قسمت سایت شما هستند. همچنین این موضوع نیز کمکی بزرگی به خزنده‌های گوگل می‌کند تا به سادگی ساختار سایت شما را درک کنند.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مسیر راهنما یا Breadcrumb مقاله “بردکرامب چیست؟ تاثیر Breadcrumbs بر سئو سایت” را مطالعه کنید.

طبقه‌بندی‌ها (Taxonomy)

وردپرس از تاکسونومی (Taxonomy) برای طبقه‌بندی محتوا استفاده می‌کند. به کمک طبقه‌بندی محتوا می‌توانید خیلی بهتر محتواهای سایت را گروه‌بندی کنید. برای مثال اگر دقت کرده باشید، وردپرس به صورت پیشفرض دو طبقه‌بندی محتوا به نام “دسته‌بندی‌ها” و “برچسب‌ها” در اختیار شما قرار داده است. در ادامه به صورت کامل، اطلاعاتی را درباره دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

البته اگر دقت کرده باشید برخی از قالب‌های وردپرس، طبقه‌بندی‌های بیشتری مثل “نمونه کار” و “نظرات مشتریان” و…. در اختیار شما قرار می‌دهند. در واقع همه این طبقه‌بندی‌ها برای سهولت شما در گروه‌بندی محتواهای مختلف است. حالا اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری درمورد طبقه‌بندی‌ها (Taxonomy) بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

طبقه بندی سفارشی در وردپرس | ایجاد تاکسونومی (Taxonomy) سفارشی

دسته‌بندی‌ها

شما باید محتوای سایت (مثل مقالات و محصولات) را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهید. حالا اگر این دسته‌بندی‌ها بزرگ شدند، باید آن‌ها را به چند زیر دسته تقسیم کنید. اینگونه باعث می‌شود که کاربران خیلی راحت‌تر به محتواهای مختلف سایت دسترسی پیدا کنند. برای مثال اگر یک سایت در زمینه فروش پوشاک راه‌اندازی کرده‌اید، برای دسترسی راحت‌تر کاربران، باید به صورت زیر از دسته‌بندی‌ها استفاده کنید.

  • لباس
    • لباس مردانه
    • لباس زنانه
    • لباس بچگانه
  • شلوار
    • شلوار مردانه
    • شلوار زنانه
    • شلوار بچگانه

همان‌طور که در مثال بالا مشاهده کردید، بهتر است به این صورت برای هر دسته‌بندی، از زیر دسته‌ها استفاده کنید. با انجام این کار شما یک ساختار سایت سئو شده و کاربر پسند خواهید داشت. (انجام همین کارهای کوچک در موفقیت شما تاثیر چشمگیری دارد.)

برچسب‌ها

بسیاری از طراحان و مدیران سایت، اطلاعات زیادی درباره برچسب‌ها ندارند و فکر می‌کنند که با دسته‌بندی‌ها فرقی ندارد. اما جالب است بدانید که برچسب‌ها و دسته‌بندی‌ها از نظر ساختاری به صورت کلی باهم متفاوت هستند. در واقع دسته‌بندی‌ها به صورت سلسه مراتبی هستند و می‌توانند زیر مجموعه داشته باشند. اما برچسب‌ها چنین قابلیتی ندارند. به همین دلیل نیز اکثر کاربران ترجیح می‌دهند که فقط از دسته‌بندی‌ها استفاده کنند.

دقت داشته باشید که برای هر نوشته، یک برچسب جداگانه ایجاد نکنید. انجام این کار آسیب بزرگی به سئو سایت وارد می‌کند. بنابراین باید از برچسب‌ها در نوشته‌های مختلف استفاده کنید. در پایان هم دقت داشته باشید که برچسب‌ها باید برای کاربران قابل مشاهده باشند. (معمولا در پایان محتوا، برچسب‌ها نمایش داده می‌شوند.)

در پایان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید.

لینک داخلی

تاثیر لینک دهی داخلی بر ساختار سایت
تاثیر لینک دهی داخلی بر ساختار سایت

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در ساختار سایت سئو شده باید به آن توجه کنید، لینک داخلی است. شما باید بتوانید خیلی حرفه‌ای روی لینک داخلی کار کنید. در واقع باید در میان محتواهای سایت، به صفحات مهم لینک کنید. چرا که با لینک کردن به صفحات، به گوگل نشان می‌دهید که چه صفحاتی برای شما مهم‌تر هستند.

البته به این موضوع دقت داشته باشید که Anchor Text شما هم اهمیت زیادی دارد و نباید هر متنی را لینک کنید. در واقع Anchor Text همان عبارتی است که آن را به صفحه دیگری لینک می‌کنید. اگر اطلاعات زیادی درباره Anchor Text ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “انکر تکست چیست؟” را مطالعه کنید.

لینک داخلی در وبلاگ

برای اینکه بتوانید به صورت حرفه‌ای روی یک بلاگ کار کنید، ابتدا باید چند محتوای بنیادی (Cornerstone Content) منتشر کنید. سپس باید محتواهای دیگری در سایت منتشر کنید و آن‌ها را به محتوای بنیادی لینک کنید. با انجام این کار به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر نشان می‌دهید که کدامیک از صفحات سایت بیشترین اهمیت را دارند.

اگر اطلاعات زیادی در رابطه با محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید که کمک بسیار زیادی به شما می‌کند.

محتوای بنیادی یا محتوای سنگ بنا (Cornerstone Content) چیست

لینک داخلی در فروشگاه

نحوه لینک دهی در وبلاگ و فروشگاه به صورت کلی متفاوت است. در واقع نباید استراتژی که برای بخش فروشگاه سایت در نظر می‌گیرید، برای بخش وبلاگ هم در نظر بگیرید. چرا که وقتی افراد وارد فروشگاه و صفحات محصولات می‌شوند، قصد خرید دارند.

اگر شما بخواهید با لینک کردن عبارت‌های مختلف به صفحات دیگر سایت، ذهن کاربر را مشغول کنید، قطعا احتمال خرید را کاهش می‌دهید. چرا که ممکن است کاربر با کلیک کردن روی لینک‌ها به صفحات مختلف برود و خرید را فراموش کند؛ یا انقدر سردرگم شود که از خرید صرف نظر کند.

با این وجود چند راه‌حل بسیار ساده وجود دارد که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • اگر مجموعه‌ای از محصولات را باهم می‌فروشید، به صفحات تکی همان محصولات لینک دهید.
  • یک بخش به نام “محصولات مشابه” هم در پایان صفحه اضافه کنید و بدین صورت لینک دهی کنید.
  • اگر محصول اقلام مکملی دارد، می‌توانید بخشی به نام “محصولات مکمل” برای لینک دهی اضافه کنید.

صفحه فرود یا Landing Page

اگر در زمینه SEO فعالیت کرده باشید، قطعا با صفحات فرود یا Landing Page آشنا هستید. ما به کمک صفحات فرود، سعی می‌کنیم کاربران را به سمت سایت جذب کنیم. برای مثال فرض کنید که شما یک وب‌سایت در زمینه وردپرس راه‌اندازی کرده‌اید و حالا قصد دارید کاربرانی که عبارت “افزونه وردپرس” را جستجو می‌کنند، به سمت سایت جذب شوند و وارد یک صفحه مشخص شوند؛ این نوع صفحات Landing Page یا صفحه فرود نام دارند.

در واقع شما باید برای مهم‌ترین محتواهای سایت، یک صفحه فرود جذاب و زیبا طراحی کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که معمولا صفحات فرود نسبت به سایر صفحات سایت کمی متفاوت هستند. حالا در ادامه این بحث، ما دو نوع صفحه فرود را به شما معرفی خواهیم کرد که هرکدام کاربرد متفاوتی دارد.

  • صفحه فرود سنگ بنا (Cornerstone)
  • صفحه فرود محصول

قبل از اینکه به معرفی این دو صفحه فرود برویم، باید ببینیم هدف کاربر از جستجو چه چیزی است.

هدف جستجو کاربر چیست؟

زمانی که می‌خواهید ساختار سایت را تنظیم کنید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که هدف جستجو کاربر چه چیزی است. در واقع باید خودتان را جای کاربر بگذارید و به این موضوع فکر کنید که پس از جستجوی یک عبارت در گوگل، می‌خواهید به چه محتوایی دست پیدا کنید.

برای مثال برخی کاربران با جستجو کردن یک عبارت، تمایل دارند به یک محصول برسند. یا برخی دیگر با جستجوی یک عبارت، تمایل دارند که اطلاعاتی در رابطه با آن کسب کنند. همه این‌ها مواردی هستند که شما باید به آن‌ها توجه کنید. اگر نتوانید صفحات فرود سایت را مطابق با هدف جستجوی کاربران طراحی کنید، قطعا بسیاری از کاربران را از دست خواهید داد.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، مقاله “بررسی هدف کاربر از جستجو” را مطالعه کنید.

صفحه فرود سنگ بنا

همان‌طور که اطلاع دارید مقالات سنگ بنا (Cornerstone)، از جمله اصلی‌ترین محتواهای سایت محسوب می‌شوند. اما هدف از نگارش این مقالات، ارائه بهترین و کامل‌ترین اطلاعات درمورد یک موضوع خاص است. معمولا محتواهای سنگ بنا، هدفی برای فروش محصول ندارند و بیشتر در وبلاگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صفحه فرود محصول

حالا جالب است بدانید که صفحه فرود محصول به صورت کلی با صفحه فرود سنگ بنا متفاوت است. همان‌طور که اشاره شد، صفحه فرود سنگ بنا معمولا بسیار طولانی است و اطلاعات بسیار کاملی در رابطه با یک موضوع در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما صفحه فرود محصول نباید طولانی باشد. چرا که ممکن است حواس کاربر را پرت کند. در صفحه فرود محصول کافی است اطلاعات جامعی از یک محصول در اختیار کاربر قرار دهید و آن را به خرید این محصول تشویق کنید.

حفظ ساختار سایت سئو شده

حفظ ساختار سایت سئو شده
حفظ ساختار سایت سئو شده

پس از اینکه یک وب‌سایت را به صورت اصولی طراحی کردید و ساختار سایت را به صورت سئو شده تنظیم کردید، باید بتوانید آن ساختار را حفظ کنید. چرا که به مرور زمان و با ایجاد تغییرات مختلف در سایت، این امکان وجود دارد که ساختار سایت شما به صورت کلی بهم بریزد.

برای جلوگیری از این اتفاق، باید هر از گاهی ساختار سایت را اصلاح کنید و در حین ایجاد تغییرات جدید، به ساختار سایت هم دقت کنید. به صورت کلی شما همیشه باید مراقب ساختار سایت باشید و این موضوع بخشی از استراتژی سئو بلندت مدت محسوب می‌شود.

منو سایت

در صورتی که محتوای سایت کم یا زیاد می‌شود، باید به منو توجه داشته باشید. چرا که در صورت حذف شدن حجم زیادی از محتواها، ممکن است نیاز باشد برخی از گزینه‌های منو را حذف کنید. یا اگر محتوای زیادی را به سایت اضافه می‌کنید، باید در صورت نیاز، گزینه‌های دیگری به منو اضافه کنید تا دسترسی کاربران راحت‌تر شود.

طبقه‌بندی محتوا

در رابطه با طبقه‌بندی محتوا به صورت کامل توضیح دادیم و قطعا اطلاعات خوبی در این زمینه دارید. حالا به این نکته دقت داشته باشید که با افزایش یا کاهش محتواهای سایت، دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها بیش‌از حد شلوغ نشوند. چرا که شلوغ شدن بیش‌از حد محتواهای یک دسته‌بندی، باعث می‌شود هرم سایت از حالت تعادل خارج شود.

در چنین مواقعی که حجم محتوای یک دسته زیاد می‌شود، باید از زیر دسته‌ها استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید ساختار سایت را تغییر دهید، فراموش نکنید که باید نقشه سایت (Site Map) هم بروزرسانی کنید.

حذف محتوای قدیمی

اگر می‌خواهید یک ساختار سایت سئو شده داشته باشید، حتما به این نکته هم توجه کنید که باید محتواهای قدیمی را حذف کنید. البته ممکن است بتوانید برخی از آن‌ها را بروزرسانی نمایید. اما سایر محتواهایی که قابلیت بروزرسانی شدن را ندارند، باید به صورت کلی از روی سایت حذف کنید. به این نکته مهم هم توجه کنید که پس از حذف محتواهای قدیمی، عملیات ریدایرکت را به درستی انجام دهید تا سایت با خطا 404 مواجه نشود.

توجه به کنونیکال

اگر از کلمات کلیدی بسیار مشابه استفاده می‌کنید، یا اگر از یک کلمه کلیدی بیش‌از یکبار استفاده کرده‌اید، به سئو سایت آسیب وارد می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، باید از تگ کنونیکال استفاده نمایید. در واقع اگر از کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید یا یک کلمه کلیدی را چندبار استفاده نمایید، باعث می‌شود محتواهای سایت شما برای کسب رتبه‌های برتر نتایج جستجو باهم رقابت کنند. همین موضوع ضربه بزرگی به SEO سایت وارد می‌کند.

اگر با تگ کنونیکال آشنا نیستید، حتما مقاله “کنونیکال چیست” را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری کلی

همان‌طور که در این مقاله آموزشی اشاره کردیم، دلایل بسیار زیادی وجود دارد که شما به ساختار سایت توجه کنید. اگر نتوانید یک ساختار سایت سئو شده و مناسب داشته باشید، انتظار رشد و پیشرفت هم نباید داشته باشید. چرا که ساختار سایت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعاتی است که در راه‌اندازی وب‌سایت باید به آن توجه کنید. فراموش هم نکنید که در صورت ایجاد تغییرات زیاد، باید ساختار سایت را مجددا بازنگری کنید و اگر نیاز است، تغییراتی روی آن انجام دهید.

در پایان امیدواریم که این مقاله برای شما کاربران عزیز سایت ابزار وردپرس مفید بوده باشد و اطلاعات خوبی کسب کرده باشید. اگر سوال یا مشکلی درباره ساختار سایت سئو شده دارید، کافی است در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان ما به شما عزیزان کمک کنند.

ممکن است مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا