بهینه سازی سایت

تفاوت دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس چیست؟

تفاوت دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس به وضوح مشخص است. اما با این حال بسیاری از کاربران درک مناسبی ندارند و نمی‌دانند چه فرقی میان دسته بنده ها و برچسب ها وجود دارد. در واقع به صورت کلی، دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس به ما کمک می‌کنند که خیلی راحت‌تر بتوانیم محتوای خود را ساختاردهی کنیم. حالا در ادامه این مقاله از وبلاگ سایت ابزار وردپرس همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی درمورد تفاوت دسته بندی ها و برچسب ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 😉

طبقه‌بندی محتوا در وردپرس

رایج‌ترین روش برای طبقه‌بندی محتواهای سایت، استفاده از دسته بندی ها و برچسب ها می‌باشد. در واقع شما با استفاده از دسته بندی ها و برچسب ها خیلی ساده و راحت می‌توانید در کمترین زمان ممکن، محتواهای سایت را به صورت دلخواه خود طبقه‌بندی کنید. اما تفاوتی میان دسته بندی ها و برچسب ها وجود دارد که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید.

تفاوت دسته بندی ها و برچسب ها در وردپرس

دسته بندی ها در وردپرس اجباری هستند، در صورتی که استفاده از برچسب ها کاملا اختیاری است. این موضوع اصلی‌ترین تفاوت میان دسته بندی ها و برچسب ها است. همچنین شما می‌توانید برای دسته بندی ها یک ساختار درختی ایجاد کنید، در صورتی که برای برچسب ها نمی‌توانید این کار را انجام دهید. برای مثال یک دسته اصلی به نام وردپرس داشته باشید و برای آن زیر دسته‌هایی با عنوان افزونه‌ها و قالب‌ها ایجاد کنید.

در واقع برچسب ها مثل هشتگ‌هایی هستند که شما در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید. دسته بندی ها هم تقریبا شبیه به یک فهرست کتاب هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها محتوای سایت را به خوبی دسته بندی کرد.

روش صحیح استفاده از دسته بندی ها و برچسب ها

بهترین روش این است که با توجه به محتواهای سایت، دسته بندی های متفاوتی را ایجاد کنید و هر کدام از محتواها را در یک دسته بندی مرتبط قرار دهید. اگر هم قصد دارید به محتوای سایت خود برچسبی اضافه کنید، دقت کنید که بیشتر از چهار مورد یا پنج مورد اضافه نکنید. چرا که استفاده بیش‌از حد و غیر اصولی از برچسب ها هم می‌تواند تاثیر منفی بر سئو (SEO) سایت شما بگذارد.

فراموش نکنید که استفاده صحیح از دسته بندی ها و برچسب ها می‌تواند بر سئوی سایت شما تاثیر گذار باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر این موضوع، ویدئو “تاثیر دسته بندی و برچسب ها در سئو” را مشاهده کنید. در واقع پس از دیدن این ویدئو به خوبی درک خواهید کرد که دسته بندی ها و برچسب ها چه تاثیری بر سئو سایت شما می‌گذارند.

ممکن است مفید باشد

‫4 نظرها

    1. درود بر مجتبی عزیز و گرامی
      خوشحال هستیم که با این مقاله آموزشی توانستیم به شما کمک کنیم. 😍

    1. درود بر امیرحسین عزیز.
      خوشحالیم که مقاله ما مورد پسندتون واقع شده. 💖

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا